MBjoel 161 Report post Posted January 23, 2016 (edited) S&S VW New Beetle 1999 Hei Er ganske ny på forumet her, men tenkte det var på tide med en S&S. Har litt erfaring fra tidligere polering(DA maskin) og trodde jeg behandlet bilene godt nok, MEN det var helt til jeg fant denne siden. Samboer har bestemt seg for å kjøpe nyere bil og dermed var det på tide å sette av litt tid for å kosemose litt med bubblan blå. Bilen er en VW New Beetle 2.0 1999 modell med få km på telleren, men bilen er tross alt 17år og trolig alle år med feil vask og mishold. Tanken var å få bilen så blank som mulig og dempet det værste av swirls og rds. På maskinfronten er det foreløpig ikke sprekt, har stort sett brukt en Carwise DA maskin og biltema roterende(med varierende hell) Men det var på tide å få seg en skikkelig roterende og lære seg å bruke roterende(bilen skal jo selges:P) Metabo PE12-175 ble kjøpt inn Let's start!! Utstyr og produkter; · Prickbort · Surfex HD · CG Mr. Pink · CG InnerClean - Interior QDetailer & Protectant · CG Mat Renew Rubber/Vinyl Floor Mat Cleaner and Protectant · CG Bare Bones · CG APC · CG V34 · CG V36 · VG V38 · CG Pad Conditioner · Black wow · Polish Angel Master Sealant · Div Hex Logic pads · SV Pneu · GTechniq I1 Smart Fabric · Flexipads Spot Repair våtslipekit · Kwazar flasker i flere størrelse, trykkpumpe og sprayflasker · Metabo Pe 12 Roterende · Carwise Da · Karcher Våtstøvsuger · CG Bøtte med gritguard · Vaskehanske MF · CG Miracle Dryer · En hel bråta med div MF, dyre på lakk og billig på interiør Var dessverre 15 blå så måtte kjøre til nærmeste vaskehall, spurte pent om å kunne få stå en stund. Gikk veldig greit siden jeg kom så sent J Dessverre var det ganske mye damp i vaskehallen så ble kun noen få bilder som ble brukans Før vask Så ble det påført Prickbort og så Surfex 1-10 , var kaldt og høy fuktighet så dette fikk god virketid. Ingen bilder God avspyling før håndvask med Mr.Pink og MF vaskehanske Iros S fra SS fikk litt å jobbe med, men ikke lett å se på denne lakkfargen Bilen ble så tørket med CG Miracle Dryer og kjørt pent opp i garasjen til Svigermor(d). Tørket så av med QD for å ta det lille som ble på veien hjem, heldigvis for kaldt til å salte nåJ Da var det bare å sette på varme og la bilen stå over natten. Neste dag var det å få lastet opp egen bil og kjøre opp å sett hvor ille det egentlig var. Med god grunn at jeg ALDRI selv parkerer i nærheten av andre biler på handlesenter Her er beviset på at det finnes handleposer laget av spikes og stålull, antageligvis båret av djevelen selv med Parkinson, har dog ikke sett de selv. Meguiars Clay med vann og såpe med god glid(husker ikke hvilken) Her har PB og IRON gjort jobben sin J Maskering må til. Ble også en god del maskering underveis også, fort gjort å komme borti skjermene på denne når dørene skal tas Da var det bare å kjøre i gang med Metabo roterende, gikk stort sett på V36 med CG orange hex pad etterfulgt av V38 på CG grønn hex pad. Mye dyper riper på kanaler, men ble allikevel stor forskjell J Swirls Kjørespor Begynner å hjelpe seg nå J Denne ville ikke vekk med V34 så da var det å prøve seg på våtslip(skumeeelt) Prøvde å få tatt bilde av ripene etter våtslip ,V34 og V36. Syns så vidt i lysskimtet på bildet. Hadde tenkt til å ta finsteget med DA, men kjørte litt for hardt og resulterte i dette. Ny DA maskin SKAL kjøpes neste lønning. Her stopper det med bilder fra polering, tom for strøm på kamera og mobil. Typisk meg. Etter grundig avtørking med IPA ble det påføring av PolishAngel Master Sealant, ser noen har hatt varierende holdbarhet på denne, men var nydelig å jobbe med og en drøm å buffe. Dekk får en runde med Pneu Hjulbuer Bare Bones Matter Matt Renew Alle ruter får seg 2 runder med Rain-X Black wow påført her og der, får ligge 5-6 timer før det tørkes med MF Så til litt innvendig Huset skal støvsuges, men bilen ???? Her trengs det solid støvsuging og rens av interiør, noen som har vært svett i fua her tru. Rumpeballene sitter jo igjen. CG APC 1-20 sprayes på børstes inn, får virke en stund før det får flere runder med BJ’S og vann. Plast innvendig blir vasket med denne Dagen etter får interiøret litt slikt etter at det har tørket, stoffmatter også. Vel da nærmer det seg slutten, bilen får stå til dagen etterpå. Dessverre var det mørkt når bilen ble kjørt ut så ferdig bildene ble tatt dagen etter, så litt snø kom på bilen på vei hjem. Nydelig med kapsel som mangler Snø gir jo fantastiske refleksjoner, manglet bare sol. Snek seg inn et bilde av firmabilen J Takk for meg J . Tidsforbruk endte på ca 30 timer Edited January 23, 2016 by MBjoel feil i Bilder url 50 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skydancer 161 Report post Posted January 23, 2016 Ble bra dette Quote Share this post Link to post Share on other sites
einarhelge 481 Report post Posted January 23, 2016 Flott S&S cred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roald Schmidt 21 Report post Posted January 23, 2016 Bra løft :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sortehaug 672 Report post Posted January 23, 2016 Dette ser ikke ut som ett dårlig løft Bra debut dette! Lærer raskt, og ikke minst mye på den/de første bilen - og artig er det! Cred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Knutmyr 348 Report post Posted January 23, 2016 Bra løft og flott S&S 🏻 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vennesla-BilSpa 179 Report post Posted January 23, 2016 flott S&S bilen fikk seg en veldig løft det er helt sikkert . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bayerische87 111 Report post Posted January 23, 2016 Flott løft! Og artige kommentarer underveis :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted January 23, 2016 10 timer siden, Skydancer skrev: Ble bra dette 9 timer siden, einarhelge skrev: Flott S&S cred! 9 timer siden, Roald Schmidt skrev: Bra løft :-) 7 timer siden, Sortehaug skrev: Dette ser ikke ut som ett dårlig løft Bra debut dette! Lærer raskt, og ikke minst mye på den/de første bilen - og artig er det! Cred! 7 timer siden, Knutmyr skrev: Bra løft og flott S&S 6 timer siden, Vennesla-BilSpa skrev: flott S&S bilen fikk seg en veldig løft det er helt sikkert . 5 timer siden, helmersen skrev: Flott løft! Og artige kommentarer underveis :-) Takk for det alle sammen Har en vei å gå, men er utrolig morro å få det til bli bli blankt og fint, artig med hyggelig tilbakemeldinger Var litt skummelt detta med våtslip, men gikk jo ganske greit. Brukte kun 1500, har jo finere papir også, men er det egentlig nødvendig når er går over med grov polering etterpå? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ONYX 950 Report post Posted January 23, 2016 Flott S&S! Regner med at kona ble fornøyd med "ny" bil Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommy 6,445 Report post Posted January 23, 2016 Dette er helt innenfor, og fin 1. S&S Quote Share this post Link to post Share on other sites
D.Mikalsen 3,043 Report post Posted January 23, 2016 Flott første S&S og en kjempe jobb du har gjort her Jeg bruker metabo roterende mye på mine mer krevende jobber, hva syntes du om den? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted January 24, 2016 9 timer siden, D.Mikalsen skrev: Flott første S&S og en kjempe jobb du har gjort her Jeg bruker metabo roterende mye på mine mer krevende jobber, hva syntes du om den? Takk for det Uten å ha prøvd så veldig mange dyrere maskiner syns jeg den virket veldig bra. Grei vekt, lett å kontrollere og godt grep. Følte aldri at den manglet kraft. Eneste jeg kanskje savnet var hastighetsjustering på toppen av maskinen, men ble fort vant til dette og lærer seg jo ganske fort lyden på turtallet når en fått holdt på en stund Føles og ser ut som en skikkelig proffmaskin skal. Ser ingen grunn til å kjøpe noe dyrere i hvertfall. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Magnera 1,182 Report post Posted January 24, 2016 Ser ut som du fikk gode resultater og du har laget en fin første S&S! Quote Share this post Link to post Share on other sites
D.Mikalsen 3,043 Report post Posted January 24, 2016 10 timer siden, MBjoel skrev: Takk for det Uten å ha prøvd så veldig mange dyrere maskiner syns jeg den virket veldig bra. Grei vekt, lett å kontrollere og godt grep. Følte aldri at den manglet kraft. Eneste jeg kanskje savnet var hastighetsjustering på toppen av maskinen, men ble fort vant til dette og lærer seg jo ganske fort lyden på turtallet når en fått holdt på en stund Føles og ser ut som en skikkelig proffmaskin skal. Ser ingen grunn til å kjøpe noe dyrere i hvertfall. Jeg har forsåvidt samme oppfatning som deg, og jeg er veldig fornøyd med den og kommer til å ha denne lenge. Enig med deg angående hastighetsjusteringen, jeg liker ikke når de sitter bak på maskinen, bør heller være lett tilgjengelig inærheten av tommelen eller noe sånt. Lyden lærer du å kjenne ganske raskt ja, hehe, igjen flott jobb! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted January 27, 2016 24.1.2016 at 12.26, Magnera skrev: Ser ut som du fikk gode resultater og du har laget en fin første S&S! Takk. Har en lang vei å gå. Men litt morro at det gikk greit med roterende Quote Share this post Link to post Share on other sites
Audi S8 4,822 Report post Posted February 15, 2016 Denne vart rett å slett blank å fin, fin jobb utført ja såg litt skummel ut at bakplaten som det der løsnet, bra det ikke resulterte i noe lakkskader Cred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted February 16, 2016 20 timer siden, Audi S8 skrev: Denne vart rett å slett blank å fin, fin jobb utført ja såg litt skummel ut at bakplaten som det der løsnet, bra det ikke resulterte i noe lakkskader Cred! Takk takk Bilen ble solgt etter uke til god pris så fikk igjen for all tida. Var litt skummelt med bakplata ja. Virker som carwise sin billig DA sender mye varme gjennom festebolten til bakplata 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sigurd 2 Report post Posted February 16, 2016 Godt jobba. Har samme erfaring med at det blir mye varme og ødelagte bakplater/pads på carwise DA-en. Trodde det hjalp med sånn bakplate du brukte med ekstra skum mellom pad og maskin men ser nå at ikke gjorde det siden maskinen lager mye varme selv. Beklager halveis off topic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted February 29, 2016 16.2.2016 - 0.58, Sigurd skrev: Godt jobba. Har samme erfaring med at det blir mye varme og ødelagte bakplater/pads på carwise DA-en. Trodde det hjalp med sånn bakplate du brukte med ekstra skum mellom pad og maskin men ser nå at ikke gjorde det siden maskinen lager mye varme selv. Beklager halveis off topic. Takk for det. Virkes slik ja, problemet ligger i at det blir overført mye varme gjennom bolten. Var så varm at jeg ikke kunne ta på den, så nå er Rupes21 og 15 bakplate bestilt Quote Share this post Link to post Share on other sites