Gå til innhold

Taunus. Veteran drømmen


kaw

Recommended Posts

Vurderer å realisere veteran drømmen til våren.

Ford Taunus tc2 alternativt tc3. 

Har generelt lite erfaring med skruing og sveising. Men ståpåviljen er det ikke noe å si på. 

Så da er tråden egentlig åpen for alt av anbefalinger, tips, og skremsel. Fyr løs 

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er vel omtrent hva du tenker på? ;)

Min svoger (blivende, på den tiden, tidlig 80-tall) begynte med dette:

Taunus1.jpg

Og endte opp med dette (etter mye jobb, hvor sveising var innvolvert ja) :
Taunus2.jpg

Jeg øvelseskjørte mye med denne, og likte den godt, bortsett fra når jeg skulle rygge på trange steder, husker jeg :)

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel like å skifte fôringer også, hvis jeg ikke husker feil. En kompis hadde en taunus som vrikka fælt med rompen. Selv hadde jeg ascona 1/3 antall fôringer.:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Nå har ikke jeg noe spesielt peiling på ford, men uansett veteran bil så er det greit å undersøke hva man får skaffet av deler i forkant.
Det er jo mange kule veteran biler, sjeldne japanske godsaker for eksempel, men noen biler er det omtrent umulig å skaffe deler til, som igjen da gir en helt hinsides delepris! 
Nå er vel taunus såpass "vanlig" bil, ihvertfall en gang i tiden at dele tilgangen kanskje ikke er så ille?

Ellers er det rust man spesielt må være på vakt etter når man skal kjøpe en eldre bil.. om du "sparer" f.eks 20,000 på at bilen trenger litt sveising kan det fort vise seg at det blir alt annet en ett enkelt prosjekt..
Kanskje bedre å bruke litt ekstra på kjøpet og spare seg for mye av dritt jobben, eldre ford er vel på lik linje med opel ikke verdens beste biler når det kommer til rustbeskyttelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...