Gå til innhold

2014 Transporter


Vennesla-BilSpa

Recommended Posts

Vennesla-BilSpa

Her kommer en liten S&S om en 2014 Transporter jeg hadde inne til full korrigering

Her er den ved ankomst

DSC_0151_zpsntyczgtz.jpgDSC_0154_zpsdpszuyno.jpg

Masse is på den 

DSC_0152_zpsbrrmejxj.jpgDSC_0153_zpsvxlbze7s.jpg

Dårlig rekkefølge på den men hadde den inni garasjen over natta for å få tint den opp

Deretter prickbort

Surfex 1/5

spylt av og deretter korrosol

DSC_0156_zps9arximbv.jpgDSC_0155_zpsuabqvw0o.jpgDSC_0157_zps2eetud5j.jpg

Hadde ingen bilder av Iron X men den ble lagt etter korrosol og fant endel mat den også

Her er en av mange steinsprut som var over hele bilen egentligDSC_0166_zps5jbvye3s.jpg

Her er hva jeg brukte til felgene

DSC_0164_zpszmiqetpd.jpg

Skummet ned mend Nerta diamond

DSC_0165_zpsueyty0uc.jpg

Trengs litt TLC

DSC_0161_zpsqtkkscez.jpgDSC_0163_zps9nm3eahx.jpgDSC_0162_zps4rqvoyvf.jpg

Tid for Clay

DSC_0181_zps68tqumkh.jpg

Prøvde først denne

DSC_0182_zpstwshi4ot.jpg

Deretter denne

DSC_0183_zpspayiqcop.jpg

men ingeting hjalp   har aldri vært borte i en så steinhard lakk.   måtte helt ned i 2000 grid papir før jeg klarte å få korrigert noe som helst

Høyre panel er ferdig og venstre er slipt ned

 

DSC_0193_zpszeeaeloo.jpg

Kommer seg nå

DSC_0194_zpsvobjjuc3.jpg

DSC_0204_zps1jl4msn2.jpgDSC_0198_zpsan0v8ahe.jpg

brukte denne for å få hentet opp glansen igjenDSC_0182_zpstwshi4ot.jpg

Toppet med denne

DSC_0202_zpsgw2jpvmq.jpg

da ble det sånn

DSC_0206_zps3ex7rplg.jpg

 

inni er denne fantastisk

DSC_0188_zpscmc1hnsu.jpg

Støvsuging må til

DSC_0189_zpsraerf4nx.jpg

Den fant litt i setene

DSC_0190_zpsww2rtnsb.jpg

Gummilister

DSC_0192_zpsv59wlmai.jpg

Hjulbuer

DSC_0207_zps57kicpvn.jpg

Ferdig inni

DSC_0216_zpstokinzcp.jpg

motorrom ferdig

Surfex hd og toppet med scholl boost

DSC_0217_zps792t26tu.jpgDSC_0214_zpsjfotsmxh.jpgDSC_0213_zps03dlzvrs.jpgDSC_0218_zps8oiro9vm.jpg

LSP ble fusso white

http://i1040.photobucket.com/albums/b405/Razor-Hellfish/DSC_0205_zpsmhdeg4xt.jpg

Litt ferdigbilder som er tatt inne da det stormet uteDSC_0209_zps2sqzjlcb.jpgDSC_0210_zpsy91cd6kr.jpgDSC_0208_zpsbafzgrng.jpg

glemmer som vanlig å ta bilder men under vasken ga jeg f.   da holdt jeg på å fryse meg i hjæl

 

Takk for titten

  • DCN Poeng 23

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dæven, trodde nesten det var bilen min hehehehehehehe. Ser ut til at jeg har litt morro foran meg jeg og da :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt sansen for hvite biler.. så lenge de er rene og blanke :) Ikke mye plass å polere taket der på gitt - ikke bare bare med svær van. Bra jobba!

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
25 minutter siden, polishduden skrev:

Dæven, trodde nesten det var bilen min hehehehehehehe. Ser ut til at jeg har litt morro foran meg jeg og da :D

værste lakken jeg noen gang har vært borti   3000 papir ville nesten ikke matte den ned engang :blink:

du har morroa lagt frem for deg her ja

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
11 minutter siden, Michael skrev:

Har alltid hatt sansen for hvite biler.. så lenge de er rene og blanke :) Ikke mye plass å polere taket der på gitt - ikke bare bare med svær van. Bra jobba!

Takk Takk.

det er fint med rene hvite biler ja.  var skeptisk første gangen jeg kjørte inn porten og måtte nesten ligge oppå taket for å få tatt alt.

manglet 20 cm midt på som jeg ikke fikk tatt fra sidene så da var det frem med gardintrappa og noen tepper å legge seg inntil:)

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe
9 timer siden, Vennesla-BilSpa skrev:

værste lakken jeg noen gang har vært borti   3000 papir ville nesten ikke matte den ned engang :blink:

du har morroa lagt frem for deg her ja

Hehe, høres ut som lakken på bilen min jo! Merkelig nok måtte jeg avslutte med en veldig fin kombo for å unngå hologrammer og få en klar finish. Opplevde du noe av det samme her?

e-Upen vi har viste tendenser til det samme da jeg polerte den. Den er også hvit, så det kan jo være den samme lakken på den.

Så i hvert fall ut som du ryddet godt opp!:thumbup: En så svær bil må være masse arbeid da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
2 timer siden, Simenhbe skrev:

Hehe, høres ut som lakken på bilen min jo! Merkelig nok måtte jeg avslutte med en veldig fin kombo for å unngå hologrammer og få en klar finish. Opplevde du noe av det samme her?

e-Upen vi har viste tendenser til det samme da jeg polerte den. Den er også hvit, så det kan jo være den samme lakken på den.

Så i hvert fall ut som du ryddet godt opp!:thumbup: En så svær bil må være masse arbeid da..!

Takker   ja måtte gå over med M2.01 antihologram og den er utrolig fin for slikt.

Var utrolig mye arbeid men det var mye store rette paneler og noen har tydeligvis tenkt på oss da de laget denne for nesten alle gummilistene rundtforbi er trukket inn i forhold til metallet så man slipper nesten å maskere :D.

Var en veldig vanskelig lakk å få tatt bilder av men den ble veldig fin til slutt

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
10 timer siden, MB2 skrev:

Veldig pent! Tøffe arbeidsforhold på vaskeplassen også. OG nydelig orden i flaskene på hyllen din! Ble det fylt steinsprut? 

takk. Nei det ble ikke fylt i steinspruten da denne ble tatt i romjula og hverken eier eller jeg hadde noe liggende. 

Det hadde virkelig trengtes men denne gangen hadde vi ikke det som skulle til desverre.

Orden må man ha:thumbs:   mye unødvendig i hyllene også da jeg ikke fant produktene jeg ville ha før det var gått en stund.

 

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jobb

 

Gøy å se at flere får opp øynene for Koch, mye bra der. På typisk "hard" lakk som sorte BMW og lignende klarer jeg ofte å kjøre perfekt resultat med  8.02 på roterende ull pad og rett over på DA og Anti holo. Ganske kult :)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
3 timer siden, e30 tic skrev:

God jobb

 

Gøy å se at flere får opp øynene for Koch, mye bra der. På typisk "hard" lakk som sorte BMW og lignende klarer jeg ofte å kjøre perfekt resultat med  8.02 på roterende ull pad og rett over på DA og Anti holo. Ganske kult :)

takker for tipset   har ikke ullpad men det skal nå handles inn^_^  hvilke typer er det du bruker? 

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
1 time siden, e30 tic skrev:

eg bruker Koch sine. Overlegne mtp mengde ull og jeg føler dem er nesten uslitelige. Vasker dem for hånd. 

Avslutter merkelig strøkent også :) Skjønner ikke DA gjengen som foretrekker å kjøre vibrator maskin i stedet

Takker for svar:)

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
2 timer siden, D.Mikalsen skrev:

Meget godt jobbet, herlig å se at motorrommet fikk seg en god runde også! :) Det er steike kaldt for tiden, så skjønner godt det ble få bilder med vask ;)

Takk takk.  jeg er også verdens største frysepinne og trives best i 25+

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vennesla-BilSpa
7. januar 2016 at 7.24, e30 tic skrev:

God jobb

 

Gøy å se at flere får opp øynene for Koch, mye bra der. På typisk "hard" lakk som sorte BMW og lignende klarer jeg ofte å kjøre perfekt resultat med  8.02 på roterende ull pad og rett over på DA og Anti holo. Ganske kult :)

Det er litt rart at Car-spa ikke får lov til å være forhandler her på DCN?

De har veldig bra produkter og syns ikke de er gale på pris heller

 

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktene er knall gode dem, prisen er sikkert litt for god til tider. Det er ikke "plass" til dem her var beskjeden. Viktigere tydeligvis å ha flere små uten omsetning uten at jeg skal utdype det noe mer. Hadde dem vert på DCN er jeg rimelig trygg på at alle brukere hadde nytt godt av det i form av gode priser på bra varer

  • DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...