Gå til innhold

Montere motorvarmer og kupevarmer


fredsjo

Recommended Posts

Kva meiner du med at den er for kald? Viss du meiner kjølevæska, so spørs det om det settet vil hjelpe. Er iallefall oljen som blir oppvarma på min bil. (Volvo)

Har du stasjonsvogn og bur på ein kald plass? Da ville eg nok hatt litt større effekt enn 1400w på kupevarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stasjonsvogn ja.

Med at den er for kald så mener jeg at den bruker for lang tid til å oppnå en grei temp på luften som kommer ut. Forvarmet motor skal vel hjelpe på det? Og sammen med forvarmet kupe så er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det settet der til nesten 5000 må du regne med at forhandler kanskje ikke vil montere det hvis du kjøper settet selv. Du må også ha element til motor så prisen blir sikkert fort 7000 kr om ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvarmet olje hjelper ikkje på tiden det tar å varme opp kjølevæska, men hjelper betydligt på kaldstarten. Er ikkje akkurat vanskeligt å høyre at det er bedre for bilen.

Kupevarmer er bra for dei som skal sitte i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pris på rett over 10000,- i fjor vinter på vår Ford Mondeo stv. Det var med største kupevifte, oljevarmer og fjernstyring fra mobil. Hos Bilradiospesialisten i Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fredsjo skrev:

Må ha litt mer hitech med mulighet for programmering etc. 

Motorvarmeren her kan brukes i stedet for Defa sin slangevarmer elle bunnpannevarmer og kobles opp mot styringen til Defa på resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk montert en eber dieselvarmer med fjernkontroll på den forrige bilen for et par år siden. kostet 13000 men verdt hver krone. da jeg bestilte nybilen valgte jeg dette ferdig montert. har man først opplevd forvarmet bil og kupe er det ingen vei tilbake.

 

 

2015 BMW GT 320d Xdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen har en dieselvarmer som supplement til motor fra før er nok 10-15k sannsynlig. Om den ikke har, er nok 25-30k mer riktig. Jeg tror ikke vw har det på nyere biler. 

Hør med vestfold elektrodiesel angående pris så har du en pekepinn. 

Selv fikk jeg montert full defa med telefonapp, lader etc for 9000kr

Velg 2100w element. Aldri finn på 1400w. Da tar det evigheter å varme opp bilen. 

 

Skulle jeg montert i dag hadde jeg gått for 2100w varmer inne i bilen, slange/oljevarmer til motor, lader til batteri og  telefonapp. Virker utmerket

Verdt hver krone på vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, visste ikke at Defa hadde kommet med telefonapp med fjernstyring. Hadde Defa kupévarmer, motorvarmer og batterilader på forrige bilen, og det var gull verdt. 2-3 år siden jeg fikk det installert hos VW-forhandler og da betalte jeg 5000,- (høstkampanje).

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Defa Link/GPS er genial. Med GPS sporing kan man se hvor bilen blir av hvis den blir stjålet f.eks. 
I tillegg så velger man bare når bilen skal være klar, så regner systemet selv ut når den skal starte å varme bilen etter omgivelsestemp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten gsm(mobil) som koster ca 600,- i året. Fjernkontroll eller bluetooth om jeg ikke husker feil. Gsm har jo ubegrenset rekkevidde enn så lenge bilen har kontakt med mobilnettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av dette som lar seg montere som supplement til dieselvarmer?

Har dieselvarmer på min 2012 superb og har stått utendørs både pga. garasjen måtte brukes til lager og fordi det virket som en sykt dårlig ide å fyre dieselvarmern innendørs, men nå er det snart ryddet ferdig og da er jeg tilbake på dilemmaet med å enten komme til varm bil med litt snø på taket eller å ha en bil rundt frysepunktet. Har vurdert en kupevarmer med ledning dinglende ut av døra, men det virker så halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på forrige bil. En 2014 s-max. Den hadde dieselvarmer med timer.

I tillegg hadde jeg full defa siden bilen sto i garasje. Ingenting slår varm bil om vinteren. Med oljevarmer startet den lettere (ingen gløding) samt at motor oppnådde drifttemp fortere. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...