Jump to content
Sign in to follow this  
Tonyl

Ønsker Forslag til høytrykk spyler

Recommended Posts

Tonyl

Hei.

Jeg er på utkikk etter en høytrykk spyler primært til vask av biler og hus utvendig i ny og ne. 

Bør ikke bråker for mye og lett og håndtere. Har sett på kächer k5 premium hos byggmakker til 3000kr.

pris max 3500kr/4000kr.

Larsdd

Jeg har K5 premium, men angrer på at jeg ikke heller kjøpte Nilfisk. 

Har prøvd denne, og syntes den er mye bedre. Her får du også med 10m stålarmert slange, i motsetning til K5 som har 8m plastslange. Du får stort sett det samme tilbehøret til Nilfisken som du får til Karcher også. 

Simenhbe

Jeg har brukt Karcher K5/K7, men endte opp med å kjøpe meg en Nilfisk 145.3 da jeg var i samme situasjon som deg.

Har ikke angret et sekund på at jeg valgte Nilfisk. Ganske støysvak, og den stålarmerte slangen (som kan rotere i lansen for å løse opp krøll av seg selv) er bare deilig :) 

cheffen

Har den Larsdd lenker til. Veldig god spyler til den prisen. Stilhl RE 129 Plus er for øvrig identisk med 145.3 og kan kjøpes til 2700,- hos blant annet Sør-Tre.

Conkey

Jeg har også K5 premium og hadde i dag kjøpt noe helt annet. Tung, bråker og kommer med verdens dårligste slange som er like tiltalende som en fjortis i samarbeidsevne.

Ingolf

Du får kjøpt overgang fra Nilfisk til Karcher for ca 150 spenn også, så utvalget av tilbehør er intet hinder :)

Godt fornøyd med min nilfisk 145.2, bortsett fra den sveiva som knekker første sesongen - det er imidlertid fikset på 145.3. Bruker auto-dyse for bredre stråle til bilvask, og den fungerer til det meste annet også. Angrer vel kun på at jeg ikke har klart å finne en P160 på tilbud enda, men det er greit å kunne kjøre 145 på ti ampere sikring da :)

Simenhbe
20 minutter siden, Conkey skrev:

Jeg har også K5 premium og hadde i dag kjøpt noe helt annet. Tung, bråker og kommer med verdens dårligste slange som er like tiltalende som en fjortis i samarbeidsevne.

Det er min erfaring med K5 også, og den største grunnen til at jeg kjøpte Nilfisk.

Jeg stolte blindt på anbefalingene fra o store DCN, og har ikke angret på det ;) 

mlello

Da får jeg slå ett slag for Kärcher da.. Etter min erfaring får den ufortjent mye pepper her inne.

Jeg kjøpte en K5 kompakt utgave til proffia.no for ett par år siden. De tilbyr å bytte til stålarmert slange for en rimelig penge.

Min har 15 meter stålarmert slange og har fungert som den skal og ikke minst tar den veldig lite plass inne på vaskerommet på vinteren.

Før det hadde jeg en K5 kompakt men med fiberarmert slange. Den fungerte uten noe problemer i 6 år, men ble byttet ut pga av ønske om stålarmert slange og at den hadde slangetilkobling av gammel type. Ønsket dermed ikke å oppgradere den spyleren. Den fungerer fremdeles som skal hos svigermor.

Aero

Karcher er gamling. Du kan få en spyler som fungerer i årevis, og du kan få en som har problemer fra dag en, og fortsetter med det til garantien går ut. Så står du der med en spyler sm ikke virker, og har knapt brukt den pga den stort sett har stått på verksted under garanti tiden.

Nilfisk og Foma er gode merker :)