Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

S&S Audi allroad A4 2016 -- Max Protect

Recommended Posts

Audi S8

 

DSC_0200.jpg

Da var det endelig min tur til å få shine en nybil :) dette er en 2016 Audi allroad A4 Monsoon grey ca 255km på telleren, han fikk den 4 dager før eg kom heim fra jobb, slik så bilen ut når eg fikk den i garasjen. Ikke lange kjøreturene som skal til før bilen blir skitten på denne tiden av året.

Skilt vart fjernet før vask startet.

DSC_0001.jpg

DSC_0004.jpg

Prøvde å ta bilder av en del mikroriper før vask startet men var ikke så lett å fange det opp på kameraet.

DSC_0009.jpg

Her er til forvask, avspyling først så en runde med Autoglaze ultra då en runde med surfex 1:5

DSC_0022.jpg

Blanda også klar 2 bøtter med NXT såpe

DSC_0020.jpg

Var tidlig oppe, men blir jo ikke lyst ute før 09-10 tiden nå på denne tiden

DSC_0024.jpg

Denne fikk stå å jobbe i ca 110-15 min godt å kaldt ute så ingen fare for den skulle tørke inn hehe

DSC_0025.jpg

Autoglaze wheel clean fikk også virke en god stund før avspyling.

DSC_0026.jpg

Surfex 1:5 DSC_0028.jpg

Etter ca 20 min toppa med Autofoam

DSC_0030.jpg

DSC_0032.jpg

Skummet gjør en god jobb og drar med seg skitten :)

DSC_0034.jpg

Da var det på tide med Korrosol

DSC_0035.jpg

Her fant den mye metallpartikler å jobbe med.

DSC_0037.jpg

DSC_0039.jpg

Tok 2 solide runder med korrosol

DSC_0042.jpg

Så vart vinterfelgene vasket, 17” så var ikke så lett å få kostene på innsiden for en god berørings vask, bruker alltid egen bøtte til felgvask

DSC_0044.jpg

Så en runde med berørings vask.

DSC_0045.jpg

Ja forskjellig som dukker opp, sugekopp merke på bakruten  J

DSC_0046.jpg

Så en runde med clay, valgte meguiars sin , la den i lunket vann så den skulle bli lettere å jobbe med

DSC_0047.jpg

 

Her er hele bilen tatt noe fant den.

DSC_0048.jpg

Så en runde med skum før avspyling og tørk

DSC_0049.jpg

 

Test av ny tørke håndkle.

 DSC_0050.jpg

Fikk også kjøpt denne saken her, skal bli kjekk å teste seinere

DSC_0054.jpg

Ser at Innstegslistene på denne modellen er meg utsatt når du går inn å ut av bilen

DSC_0055.jpg

B stolpene

DSC_0061.jpg

 

Dette var det en del av rundt om på bilen

DSC_0068.jpg

DSC_0069.jpg

Ellers ganske bra, var litt mer rett bak fører døren, der var ripene litt dypere

DSC_0067.jpg

Sjekka litt lakk tykkelsen på en ny bil, som vanlig litt mindre nederst på panelen

DSC_0071.jpg

DSC_0077.jpg

Trodde den her var av plast ej men ser ikke slik ut nei

DSC_0081.jpg

Panseret hadde noe punkt som hadde litt høgere verdier. Og det var litt mer lakk en resten av panelene også

DSC_0083.jpg

DSC_0084.jpg

Myke gummilister rundt vindu, her har det vert noen laget en stykk ripe + ei barnål som har kilt seg hehe

Noen små riper på alu listen på fører døren

DSC_0086.jpg

Så 1 steg på denne bilen burde ikke være noe problem så valget vart Scholl S30+ og orange pad, har 5 kg som eg må få brukt opp hehe

DSC_0092.jpg

Her har eg spredd på 1 og så rett opp på max så kjørte produktet heilt ut ca 6 pass så rett av, ventet til panelet hadde kjølt seg ned før buffing for å minimerer risken for mikroriper ved buffing

DSC_0096.jpg

DSC_0094.jpg

Børster paden ofte

DSC_0095.jpg

Blir bra dette

DSC_0099.jpg

Wipedown panel for panel for å sjekke om det er godkjent

DSC_0100.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

Teiper godt opp, å fjerne innbrent polish rester fra plastikk er mer tidskrevende en å teipe litt ekstra!

DSC_0103.jpg

DSC_0104.jpg

En del skarpe knekker på skjermene så ikke like lett å korrigere men greit å ha Rupes mini, det hjelper på

Teiper godt på rails slik at du kan kjøre maskinen så nært som mulig under korrigering av tak

DSC_0107.jpg

Blir blank med S30+ også J

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

Litt å rydde opp i rundt om, men det gikk fint med bare S30+ her er fra Høgre bak dør

DSC_0119.jpg

Kommer seg

DSC_0121.jpg

Mini in action

DSC_0122.jpg

DSC_0123.jpg

A-B stolpene fikk seg en runde også

DSC_0124.jpg

DSC_0127.jpg

DSC_0128.jpg

Mer jobb å teipe rundt en å få polert dei opp hehe

DSC_0129.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0132.jpg

Så var det neste side for tur

DSC_0140.jpg

Her måtte eg bruke MG MF pad og FG 400 for å klare å rydde opp i dei RDS som var kak døra

DSC_0142.jpg

 

Led lykt for å sjekke om resultatet er godkjent, er ikke nok å bare lyse rett på lakken her må man se i flere retninger føre lykten i alle retninger for å være sikker.

DSC_0143.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0145.jpg

Så litt kos arbeid på A-B stolpene

DSC_0148.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0152.jpg

Så vart alle rutene renset med Max Protect Water spot remover, bruker en liten bit av MF klut å jobber produktet inn til eg kjenner urenhetene slipper å det blir heilt lett å jobbe på ruten, da vet eg den er ren.

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

Så vart rutene vasket lett over med rute rens før en runde med IPA

Lakk fikk 3 runder med Monopol før LSP skulle starte, viktig at lakken er 100% fri for oljer etc

Når det gjelder Max Protect så vil eg lage til 4 valg som kunder kan velge mellom (kommer senere på min hjemme side) som da går på holdbarhet.

Max protect Basic           12mnd
Max Protect Advanced    18mnd
Max Protect Pro                24mnd
Max Protect Platinum      36mnd

Denne bilen får Max Protect Platinum

Starter med basen V1, husk å fjern alt rundt flaske åpningen når du åpner flasken så der ikke ligger noen ferdig herdet coating der

DSC_0158.jpg

DSC_0158.jpg

Litt info kan være greit å ha med.

DSC_0159.jpg

Startet med taket først, så panser og så sidene på bilen, med en slik temp er det ingen problem å legge halve bilen då buffe av, men personlig liker eg å dele litt mer inn som panser og tak for seg  sjøl først.

Var ikke så enkelt å se hvor du påførte med denne fargen men det kjenner du godt når du påfører, du vet fort når du har glemt et felt da ”lugger” det litt ved påføring

DSC_0160.jpg

Buffing, sjekker både med litt lys,uten lys og med mye lys, det er viktig for å få et bra resultat.

DSC_0161.jpg

Alt av plast fikk også V1

DSC_0162.jpg

”Alu” platene foran og bak fikk også V1

DSC_0171.jpg

Etter v1 så tok eg kveld, kjørte tempen opp på 24 grader og lot den stå i 14 timer til dagen etter, da kjørte eg opp porten litt og lot garasjen kjøle seg ned til en fin temp for Max protect Unc-R Nano Rubber Membrane Coating

DSC_0089.jpg

Det meste er klart for en lang arbeids økt med systematisk jobbing med coatingen, her må man ofte bytte ut MF klutene med nye, alle som er brukt skal kastes etter bruk.

DSC_0179.jpg

Tak delte eg inn i 3 deler, i denne tempen kunna eg ha klart halve taket men det er ikke så lett å jobbe effektivt når man må bruke ei trapp å stå på derfor jobber eg heller sikkrerer på små områder her.

DSC_0180.jpg

Ellers så klarte eg å ta hele panser i en sleng og så tok eg panel for panel uten å dele opp.

Så tittet kvelds solen frem, den var ganske så rød å det påvirket fargen også J vart ikke grå lengre hehe

DSC_0184.jpg

DSC_0185.jpg

Tok meg 5-6 timer bare med UNC-R tok litt ekstra tid på all plast detaljene, vart en del MF kluter denne gangen å

DSC_0211.jpg

DSC_0186.jpg

Skilt og skilt ramme fikk også UNC-R

DSC_0210.jpg

Alle rutene utenom front fikk Max protect UGC  denne blir påført i sirkulære bevegelser, man trenger ikke å bruke svamp til dette men eg liker godt å bruke den, etter 10 min tok eg et nytt lag utenpå det første, totalt 3 lag la eg her

DSC_0214.jpg

DSC_0212.jpg

DSC_0213.jpg

Dette fikk stå i ca 12 timer før eg buffet av med IPA

DSC_0218.jpg

Så var det felgene sin tur, denne komboen på felgkoppene

DSC_0215.jpg

Sommer Felgene 19” vart vasket fint over, så en runde med Monopol før dei fikk 2 lag med Max Protect V3 dekksiden vart behandlet med Polish Angel Honey

DSC_0258.jpg

DSC_0254.jpg

 DSC_0257.jpg

DSC_0261.jpg

Da er dei klar til sommeren

DSC_0271.jpg

DSC_0262.jpg

Alle felgene vart demontert for så å bli fraktet til Audi for å bli montert på rett type dekk etter avtale, piggdekk. Mutter trekkeren var kjempe bra til dette, var redd den skulle være for svak men på denne bilen var det ingen problem.

DSC_0269.jpg

DSC_0270.jpg

Nye vinter dekk så da vart det en ny vaske runde

DSC_0277.jpg

DSC_0278.jpg

Limrester fra lodda vart fjernet

DSC_0280.jpg

DSC_0281.jpg

Så en runde med Monopol før LSP

DSC_0282.jpg

DSC_0283.jpg

Her også vart det 2 lag med V3 og dekk sider men Polish Angel Honey

DSC_0300.jpg

Det gikk med en del Coating på alle 8 felgene!

DSC_0301.jpg

Eksos stussene fikk 2 lag med V3 også i samme slengen som eg jobbet med felgene

DSC_0221.jpg

 

Så vart felgene montert

 DSC_0302.jpg

Alle bolter dratt til med Moment.

DSC_0303.jpg

 

Vaket lett over dør karmer og tok wipedown med Monopol

DSC_0236.jpg

Så vart dørkarmer og innsteg beskyttet med 1 lag med V1

DSC_0237.jpg

DSC_0241.jpg

Alt av plast i motorrom fikk UNC-R

DSC_0245.jpg

Så vart alle mattene fjernet og bilen støvsugd

DSC_0383.jpg

Alt stoff innvendig fikk 2 runder med dette 20 min mellom lagene ca

DSC_0384.jpg

DSC_0387.jpg

Bagasjerom

DSC_0388.jpg

Alle gummi mattene vart renset med denne

DSC_0401.jpg

Så vart skinsetene vasket lett over med denne

DSC_0389.jpg

 

 

 

Så vart skin setene behandlet med Swissvax leather milk, først 1 lag ventet 6 timer før et nytt lag vart lagt. Og til slutt så vart setene tørket fint over med denne for å fjerne det som ikke var trekt inn i setene.

DSC_0417.jpg

Så vart dette merket her klistret på

DSC_0238.jpg

DSC_0240.jpg

Så vart he bilen påført en runde med Silk coat

DSC_0394.jpg

Så litt info til eier

DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

DSC_0444.jpg

Så til litt ferdig bilder:

DSC_0402.jpg

DSC_0419.jpg

DSC_0421.jpg

DSC_0422.jpg

DSC_0430.jpg

DSC_0431.jpg

DSC_0432.jpg

DSC_0433.jpg

DSC_0435.jpg

DSC_0434.jpg

DSC_0441.jpg

 

DSC_0246.jpg

DSC_0248.jpg

DSC_0249.jpg

 

DSC_0227.jpg

DSC_0308.jpg

DSC_0369.jpg

DSC_0315.jpg

DSC_0313.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0324.jpg

 

DSC_0371.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0359.jpg

DSC_0364.jpg

DSC_0382.jpg DSC_0365.jpg

DSC_0406.jpg

DSC_0362.jpg

DSC_0396.jpg

DSC_0397.jpg

Det var jo en del regn så eier kjørte bilen ut  en liten stund for så å rygge den inn for litt beading bilder

DSC_0445.jpg

DSC_0447.jpg

DSC_0448.jpg

DSC_0452.jpg

DSC_0453.jpg

Takker for titten :)

Tidsforbruk vart i kjent stil for mye hehe

 

Edited by Audi S8
nei ikke lett å få se rette rekkefølgen uten forhandsvisning :(
  • DCN Point 73

Share this post


Link to post
Share on other sites
mammut89

den burde holde en stund ja :D

er det ikke meninga å bruke de tynne mikrofiber applikatorklutene på de klossene ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madas

Morsomt å lese. :) Du er flink til å dokumentere. :thumbup:
A4 Allroad er fine biler, men fatter ikke hvorfor det er så få som velger bilen med lakkert plastikk. Det ser så maskulint ut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sortehaug

Helt rått! :) Stilig permen han fikk, den likte jeg! :D Cred, enkelt og greit! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nickname

Det er jammen klasse over arbeidet du utfører og SSene du lager:thumbup: Cred! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden

Grindvik for president! 

  • DCN Point 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutmyr

Flott utført jobb og godt dokumentert :) Artig å lese for en amatør ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oslo-Shine

Utrolig veldokumentert og god SS. Fantastisk flott jobb på en ny bil. Forbausende hvor mye småriper det er på en ny bil som kun har gått 255 km. Eieren syntes sikkert det var vell anvendte penger å få den blanke finishen på nybilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8
7 timer siden, mammut89 skrev:

den burde holde en stund ja :D

er det ikke meninga å bruke de tynne mikrofiber applikatorklutene på de klossene ?

Hei ja det gikk med en del coating på denne bilen :) nei dei klossene er som en applikator på undersiden der så dei er beregnet for Max Protect coatingen og  fungerer meget godt. Bare å sett klossen på topen av flasken riste den opp å ned en gang så flytt den litt og gjør det samme ca 3-4 ganger så kan du påføre på panelet

7 timer siden, AleksJensen skrev:

Flott arbeid på flott bil :thumbs:

Takker, ja ej sa han kunne bare la bilen stå i garasjen hadde ikke gjort meg noe det hehe

6 timer siden, Madas skrev:

Morsomt å lese. :) Du er flink til å dokumentere. :thumbup:
A4 Allroad er fine biler, men fatter ikke hvorfor det er så få som velger bilen med lakkert plastikk. Det ser så maskulint ut. 

Takker :)

6 timer siden, Sortehaug skrev:

Helt rått! :) Stilig permen han fikk, den likte jeg! :D Cred, enkelt og greit! 

Takker der får han info om vedlikehald etc

6 timer siden, Rotiform skrev:

Det er jammen klasse over arbeidet du utfører og SSene du lager:thumbup: Cred! 

Takker, kjekt å høre :)

5 timer siden, polishduden skrev:

Grindvik for president! 

Haha :)

5 timer siden, Knutmyr skrev:

Flott utført jobb og godt dokumentert :) Artig å lese for en amatør ;) 

Takker :)

5 timer siden, Oslo-Shine skrev:

Utrolig veldokumentert og god SS. Fantastisk flott jobb på en ny bil. Forbausende hvor mye småriper det er på en ny bil som kun har gått 255 km. Eieren syntes sikkert det var vell anvendte penger å få den blanke finishen på nybilen.

 

Tusen takk :) ja riper kommer fort og tror den blir påført en del fra den reiser fra fabrikk og havnet til Ålesund også

4 timer siden, Belle skrev:

Helt rått :thumbup:

Takker :)

3 timer siden, dj john skrev:

Alt som du gjør er rått utført rett og slett B)Cred.

Tusen :) Takk

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommy

Dette er vel det man kan kalle en fasit på nybilklargjøring

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skydancer

Dette må bli en god dag. Ypperlig lesning etter å ha fått opp øya. Nydelig arbeid! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
torgeirb

Snakk om å få en godt start. Som vanlig topp dokumentasjon og beskrivelse. Fryd å lese:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8
9 timer siden, Tommy skrev:

Dette er vel det man kan kalle en fasit på nybilklargjøring

Takker Tommy :) Eier vart kjempe fornøgd å ikke noe er mer kjekt en det :)

8 timer siden, alexanderst skrev:

Sinnsykt lekkert arbeid!!

Tusen Takk :)

3 timer siden, Skydancer skrev:

Dette må bli en god dag. Ypperlig lesning etter å ha fått opp øya. Nydelig arbeid! 

Hehe Takker sjef :)

2 timer siden, torgeirb skrev:

Snakk om å få en godt start. Som vanlig topp dokumentasjon og beskrivelse. Fryd å lese:thumbup:

Tusen Takk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NeDD

Helt unik nybilklargjøring! Rålekkert! :D

 

Må man virkelig kaste MF´ene når man benytter MP coating?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vennesla-BilSpa

Her får man virkelig noe å strekke seg etter:thumbup:

Nydelig arbeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...