Gå til innhold

Gyeon WetCoat, tørke eller ikke?


Nick

Recommended Posts

Jeg vasker sjelden bil uten å tørke etterpå. Selvsagt unngår jeg det om vasken ikke er grundig nok. Så for meg er det alltid tørk

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Påførte rett før det kom en regnbyge en gang, gikk fint å la være å tørke da.

Men ble utrolig skjoldete en gang jeg hadde litt dårlig tid og lot det lufttørke.

Fordelen med å tørke etterpå er at du får mulighet til å fjerne skjoldene.

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man tid så tørker man etter så slipper man skjoldene.

Man slipper litt billigere unna på denne tiden av året ved å ikke tørke grunnet mørket og klima. Men vil uansett anbefales resten av året.  

Endret av johnsen90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe på holdbarheten ved å tørke, men bruker åpen hageslange etter at jeg har tåkespylt den med høytrykk. Bare legger håndkle over de få våte pyttene som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ANM skrev:

Har ikke merket noe på holdbarheten ved å tørke, men bruker åpen hageslange etter at jeg har tåkespylt den med høytrykk. Bare legger håndkle over de få våte pyttene som er igjen.

Bruker samme metode som ANM. Det tar 2 minutter å tørke bilen etterpå. 

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker alltid (med noen svært få unntak) bilen etter håndvask. Wetcoat er bare et lite ekstra steg etter håndvask før tørk, så jeg fortsetter som normalt. Ser ikke hvordan det skulle by på problemer, det er vel det Gyeon anbefaler også..? :) 

Edit: For å presisere, jeg spyler av wetcoat skikkelig med høytrykk før tørk. Pleier å påføre wetcoat på noen paneler om gangen og spyle av ganske kjapt.

Endret av Simenhbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RalphDarwin

Er jo bare spyl av og spyl på produkt. Jeg har ikke tørket for hånd siden jeg heller ikke vasket for hånd da det ble prøvd, det er kanskje dumt da man helst skal ha ren flate.

Men det var brukt prickbort og Surfex HD 1:10, og skum, deretter HT, wetcoat og spylt av.

Er fortsatt like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Supert!

Jeg søkte på nettet men fant ingen absolutt beskrivelse på fremgangsmåte. Mange videoer på YouTube, men de jeg har funnet sier ikke noe om tørk/ ikke tørk.

Når det er sagt, bruker jeg ALLTID å tørke etter berøringsvask. Ut fra svarene her vil jeg fortsette med det, også når jeg bruker WetCoat. [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må bare kuppe denne tråden litt for å få svar på et spørsmål angående gyeon wetcoat som jeg ikke finner ut av. Er det en fordel at bilen er behandlet (polert/vokset)  før bruk av wetcoat? Eller skal lakken være strippet for beskyttelse før wetcoat behandling? Jeg tenker at det første alternativet er mest logisk men ikke sikker. Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever bedre effekt på bil med god beskyttelse under. Kan ikke si om dette stemmer (som betyr at wetcoat booster det man har under) eller ei.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg synes Wetcoat fungerer best på flate som ikke beader da produktet skal blande seg med vannet som ligger på bilen. På lakk som beader så vil WC fungere best der det ligger vann. På en annen side så trenger man jo egentlig ikke beskyttelse der det allerede er beskyttelse. 

 

Opplaver Nanolex sin Washcoat som motsatt. Synes denne fungerer bedre som booster på halvslitt LSP enn som en ren beskyttelse på lakk der vannet ligger flatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

  • DCN Poeng 2

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
10 minutter siden, Kimmen skrev:

Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

 

Dette høres ikke dumt ut. Har tenkt tanken, men har ikke fått testet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

 

Dette høres ikke dumt ut. Har tenkt tanken, men har ikke fått testet det. 

Synes det fungerer godt. Spesielt på lakk som beader bra. Som du også skriver så er jeg redd for at det ikke blir spesielt god dekning hvis beading er bra fra før.

Føler hvertfall jeg får fordelt det godt før avspyling.

Tørker også alltid etterpå. :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...