Jump to content
Sign in to follow this  
Nick

Gyeon WetCoat, tørke eller ikke?

Recommended Posts

Nick

Jeg har et spørsmål til hvordan dere bruker Gyeon WetCoat. Tørker dere over etter påføring og avspyling eller bare lar det renne av og lufttørke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conkey

Jeg vasker sjelden bil uten å tørke etterpå. Selvsagt unngår jeg det om vasken ikke er grundig nok. Så for meg er det alltid tørk

Share this post


Link to post
Share on other sites
einarhelge

Påførte rett før det kom en regnbyge en gang, gikk fint å la være å tørke da.

Men ble utrolig skjoldete en gang jeg hadde litt dårlig tid og lot det lufttørke.

Fordelen med å tørke etterpå er at du får mulighet til å fjerne skjoldene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simenm

de gangene jeg har brukt det lar jeg det bare lufttørke,har aldri hatt problemer med skjolder. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
martinsens

Brukte wet coat for første gang på mandag. Lurte på det samme! Spylte av bilen en ekstra gang så tørket jeg av bilen på vanlig måte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RalphDarwin

Jeg tørket ikke av på noen av Lexusene. Har gått veldig greit=)

Share this post


Link to post
Share on other sites
johnsen90

har man tid så tørker man etter så slipper man skjoldene.

Man slipper litt billigere unna på denne tiden av året ved å ikke tørke grunnet mørket og klima. Men vil uansett anbefales resten av året.  

Edited by johnsen90

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANM

Har ikke merket noe på holdbarheten ved å tørke, men bruker åpen hageslange etter at jeg har tåkespylt den med høytrykk. Bare legger håndkle over de få våte pyttene som er igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polsokk
41 minutter siden, ANM skrev:

Har ikke merket noe på holdbarheten ved å tørke, men bruker åpen hageslange etter at jeg har tåkespylt den med høytrykk. Bare legger håndkle over de få våte pyttene som er igjen.

Bruker samme metode som ANM. Det tar 2 minutter å tørke bilen etterpå. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simenhbe

Tørker alltid (med noen svært få unntak) bilen etter håndvask. Wetcoat er bare et lite ekstra steg etter håndvask før tørk, så jeg fortsetter som normalt. Ser ikke hvordan det skulle by på problemer, det er vel det Gyeon anbefaler også..? :) 

Edit: For å presisere, jeg spyler av wetcoat skikkelig med høytrykk før tørk. Pleier å påføre wetcoat på noen paneler om gangen og spyle av ganske kjapt.

Edited by Simenhbe

Share this post


Link to post
Share on other sites
RalphDarwin

Er jo bare spyl av og spyl på produkt. Jeg har ikke tørket for hånd siden jeg heller ikke vasket for hånd da det ble prøvd, det er kanskje dumt da man helst skal ha ren flate.

Men det var brukt prickbort og Surfex HD 1:10, og skum, deretter HT, wetcoat og spylt av.

Er fortsatt like bra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nick

Takker for alle svar! Supert!

Jeg søkte på nettet men fant ingen absolutt beskrivelse på fremgangsmåte. Mange videoer på YouTube, men de jeg har funnet sier ikke noe om tørk/ ikke tørk.

Når det er sagt, bruker jeg ALLTID å tørke etter berøringsvask. Ut fra svarene her vil jeg fortsette med det, også når jeg bruker WetCoat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2my

Må bare kuppe denne tråden litt for å få svar på et spørsmål angående gyeon wetcoat som jeg ikke finner ut av. Er det en fordel at bilen er behandlet (polert/vokset)  før bruk av wetcoat? Eller skal lakken være strippet for beskyttelse før wetcoat behandling? Jeg tenker at det første alternativet er mest logisk men ikke sikker. Anyone? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conkey

Jeg opplever bedre effekt på bil med god beskyttelse under. Kan ikke si om dette stemmer (som betyr at wetcoat booster det man har under) eller ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øyvind G

Jeg synes Wetcoat fungerer best på flate som ikke beader da produktet skal blande seg med vannet som ligger på bilen. På lakk som beader så vil WC fungere best der det ligger vann. På en annen side så trenger man jo egentlig ikke beskyttelse der det allerede er beskyttelse. 

 

Opplaver Nanolex sin Washcoat som motsatt. Synes denne fungerer bedre som booster på halvslitt LSP enn som en ren beskyttelse på lakk der vannet ligger flatt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimmen

Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

  • DCN Point 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øyvind G
10 minutter siden, Kimmen skrev:

Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

 

Dette høres ikke dumt ut. Har tenkt tanken, men har ikke fått testet det. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kimmen
Når jeg legger på Wetcoat pleier jeg å spraye lett på panelet for så å fordele det utover med en ren, våt svamp. Spyler av med høytrykk etter hele bilen er dekket.

Synes dette gir best effekt. Merker stor forskjell selv på bil med god lsp.

 

Dette høres ikke dumt ut. Har tenkt tanken, men har ikke fått testet det. 

Synes det fungerer godt. Spesielt på lakk som beader bra. Som du også skriver så er jeg redd for at det ikke blir spesielt god dekning hvis beading er bra fra før.

Føler hvertfall jeg får fordelt det godt før avspyling.

Tørker også alltid etterpå. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
martinsens

Hvor mye Wetcoat bruker dere på en bil, for eksempel en Saab 9-3 sedan eller VW Touran?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...