Gå til innhold

Skinnpleie med matt finish


KjetilR

Recommended Posts

Hei

Jeg har en 07 audi a4 s-line med skinn alcantera(i midten ;) ) og lurer på om noen har gode produkt tips til dette skinninteriøret? Jeg vil helst ha en litt matt finish da jeg synes det ser best ut.

Har sett det finnes flere produkter på markedet , men ønsker deres tips. Det finnes så utrolig mange flinke folk her inne. Har bestillt litt av hvert av produkter for eksteriør.. Så nå må interiøret også stå i stil..

Takker på forhånd for alle svar.

første post her inne også.. hehe.. :)

mvh

Kjetil Rosenvold

Gjøvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Både LeatherMaster og Swissvax har gode både renser og beskyttelse og balsam for skinnet..

Ta gjerne med alcantarabeskytter fra LeatherMaster også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt finish på selve skinnet? Alcantaraen er vel nokså matt fra før av.

Det jeg bruker, er: Swissvax Leather Care Kit: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=96

- Vasker over med Leather Cleaner, og bruker Leather Milk etterpå.

Etter det bruker jeg Leather Master Vital Conditioner: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=173 legger på mange lag, lar hvert lag tørke før jeg legger på nytt.

Det gir meg en matt og utrolig bra finish i min BMW, skinnet ser nesten nytt ut.

I tilleg bør du se på: Swissvax Alcantara Cleaner: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=259

og Leather Master Nubuck Eco Protector.

De to siste har jeg aldri brukt, ettersom jeg ikke har biler med Alcantara, men regner med at det er dugendes.

EDIT: Bernhard og Arne ble før meg ja...:)

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på Swisswax.. Er skinnet i sidene osv jeg ikke ønsker blankt.. Det blir litt "feil" i forhold til resten.. Men litt forskjellige er vi jo alle.. :)

Fin bruksanvisning.. Det skal jeg prøve.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med en Passat 3C med skinnn og alcantara påsken.

Brukte Leather Master cleaner, conditioner og protector på skinnet og brukte Swissvax alcantara cleaner og Leather master alcantara protector på alcantaraen og ble kjempefornøyd...

Send en PM til Pirex (Ketil) som driver scandicshine, han har god peiling og er veldig grei å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Jeg tror du vil bli fornøyd med Swissvax, Kjetil.

Andre produkter har det med å gjøre skinn veldig fett og glinsende, men ikke Swissvax sine produkter. Skinnet blir ikke matt heller, men ser naturlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg håper jeg blir fornøyd. Har aldri hatt bil med skinninteriør før, men har alltid holdt bilene mine vedlike på en ordentlig måte. Blir spennende å prøve produktene.. :)

kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei alle sammen

Nå har jeg fått swissvax kittet og har brukt rensen og leather milk. Men det jeg lurer litt på er den siste lille boksen med "elefantfett" eller hva det er. Hva skal den brukes til og hvordan? Usikker på om jeg gjorde alle stegene riktig.. Hadde kanskje vært ålreit med en "how to" angående dette kanskje? :) Kanskje noen som er "rutinerte" kan lage en? Hadde vært fint for nybegynnere som meg.. :)

Synes også at kittet var veldig bra ellers. Fikk renset godt og det var mye mye mer møkkete enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...