Gå til innhold

VW Bora har hard lakk - jeg har leket meg:)


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Siden Boraen har ekstremt hard lakk, har ikke kjent værre enn den før, så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg litt på forskjellige kombinasjoner. Har en del compounds jeg skulle ha testet skikkelig ut.. På lørdag var det M105 som sto for tur, den overrasket meg veldig! Kjørte på med Scholl ull og den etterla en ganske så pen overflate, gjorde jobben skikkelig effektivt (!) og oppfører seg bra ;)

Her er ett bilde fra bare M105 og ull

DSC00494.jpg

Idag tenkte jeg at jeg skulle teste MG#85, siden det har vært en del snakk om at den støver veldig og at den ikke er noe bra på tyskerlakk, siden jeg, som sagt, har veldig hard lakk, så er jo det helt toppers å teste ut litt ;)

Smekket MG#85 rett opp på ca 2000 omrd. med Scholl ull. Gikk rett av 2000 omdr, slik så det ut etter det;

DSC00509.jpg

Støv har det også vært litt snakk om. Det støver også av den og ull, som nesten er en selvfølge, men ikke noe stress i det hele tatt. Støver jo "en del" tom av 106FA med en Scholl finishingpad. Her er støvet det blir av MG#85:

DSC00506.jpg

Resten av bilen tok jeg med Menzerna 106fa med Scholl Finishingpute, støvet litt, men ikke noe å henge seg opp i :) Ellers tok jeg ett lag med Nattys red, brukte den litt fjor, og jeg må si at den imponerer meg sterkt for å ha en så latterlig pris. Varer faktisk ganske så lenge, og den ser bra ut B) Her er noen bilder. Bildene er tatt med SE C702, så er ikke akkurat noe å skryte av for å si det slik!

(ETTER 106FA, IKKE VOKS)

DSC00510.jpg

VOKS:

DSC00512.jpg

DSC00515.jpg

DSC00518.jpg

DSC00519.jpg

DSC00521.jpg

DSC00522.jpg

Felgene etter ett par uker med CG sin Wheel Guard etter vask med bilberry, funker fint enda, men har mistet en del av wow-effekten, men skal følges med på! Kan jo hende den har normalisert seg bare..

DSC00514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
kris1986
Ikke dårlig... ;)

Godkjent under tvil tenker jeg.. :)

Bra jobba som vanlig ;) Må teste MG#85 rett opp på 2000 med en gang neste gang jeg skal ta ripefjerning på hard lakk ser jeg B)

Ja, det bør du prøve! Liker MG#85 enda bedre nå siden den retter opp så hard lakk så kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Kjedelig å svare det samme hver gang også ;) Ihvertfall når det blir ganske mange innlegg på sånne jobber...

Men prøv 105 og 85 med Megs ullen du har... Den støver bra, generelt twisted wool støver bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

jupp.. da støver generelt alt har jeg merket.. Bruker sjeldent de store jeg har egentlig! Er mye mer hendig med ulldiskene fra metabo og scholl! Og gir bra cut egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...