Gå til innhold

Prepping for langtur


wreckmaster

Recommended Posts

wreckmaster

Hei!

I juli skal jeg og 500`n(og frua :huh: ) på langtur til Nord Italia/Milano. Vi skal på Fiat 500 treff der nede og i den forbindelse så kunne det vært greit med noen gode bilpleieråd... Det er jo en selvfølge at 500`n må skinne som den stjerna den er når vi er på treffet, så jeg tenkte jeg skulle polere den før avreise( drømmer om Swisswax Scuderia :wub: ). Men det er jo over 2000km ned dit så jeg regner med at den ser ut som en flue / bug kirkegård når vi kommer frem. Regner heller ikke med at det blir veldig lett med full shining når en kommer ned ditt. Noen enkle råd dere har for og få den til og se så godt ut som mulig etter en slik tur.... QD etc...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellofan? Neida, fra spøk til rådebank, du får ikke tak i en sånn "nose-bra" til den a? Det går jo an å tape inn fronten og evt andre utsatte områder med maskeringstape. Ser dumt ut men funker jo.

Og så ville jeg brukt no forsegling på rutene, så alpefluene glir lettere av.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vask og prepp bilen her hjemme... cleaner fluid + Swissvax voks på.. så .. kjøre til italia.. ta med P21s fluefjerner, spray på panser/front/felger der nede før en vask og vask med medbrakt bøtte, mitt og Duragloss 901.. tørke med ww håndkle, så en spray pr panel med Duragloss Aquawax og tørk med en mikrofiber... bling bling..... dere vinner best shine, og vi blir meget stolte... ;)

Sååååå det du trenger er:

Bøtte

mitt

Duragloss 901

P21s insektsfjerner

WW tørkehåndle

Duragloss Aquawax

Mikrofiber

all set to goo!!

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
Fikk vite istad at vi skal begynne selge slike biler på jobben... Har fått en hvit med 16 toms hjul

Hvor jobber du da? Trenger nytt verksted da verkstedet hos forhandleren i Moss er konk :( Er den vanlig hvit eller perlemor den dere har fått?

Husk obligatoriske bilder før avreise. :P

Blir bilder fra før og under turen :thumbup: Men er jo ikke før i juli. Blir sikkert noen 500Abarth :wub: bilder også(drømme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Det er overraskende god plass inni bilen :P Drawbacket ligger i bagasjeplassen som er en smule begrenset ;) En sitter og kjører og føler egentlig at det er en mye større bil, helt til en skal rygge og snur seg så føles det som om bakruta er rett oppi trynet på deg :huh: Men det går faktisk helt fint med 2 voksne og 2 barn i barneseter i den. Er også overraskende god og kjøre langt i, jeg pendler Larkollen(Moss)- Asker stort sett hver dag og det funker helt fint :thumbup: 88km hver vei.....Eneste er at Oslofjordtunnelen er litt tung, men ikke noe problem. Er overraskende kvikk til og være 1,2l og 69hk. Men veier bare 860kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...