Gå til innhold

Min Astra Coupe og andre biler som jeg har polert


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Hei :) Tenkte jeg skulle dele litt bilder og tanker her om min Opel Astra Coupe.

Slik ser den altså ut etter en runde med nxt såpe, litt leire og tech wax

IMG_9066.jpg

IMG_9069.jpg

IMG_9070.jpg

Har idag vært å kjøpt Hitachi SP 18VA, gul Meg pute og bakplate og Mirror glaze 80. Burde ikke dette funke ok? Har ikke så veldig mye vaskeroser, men det ser ut som noen har skutt på panseret mitt med grus gjennom vinteren så skal teste litt steinsprut fjerning. Noen som har forslag til hva jeg burde kjøre over med etter MG80 og gul pute?

Takker for gode tips og skryt B)

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG80 og beige pute :)

Strøken bil det der ... rødt og vakkert...

Voks er Concorso, Victoria red, pinnacle Souveran.... mye som ser bra ut på rød tett lakk... tror meg ;)

Concorso henger høyt her nå, den med en runde Cleanerfluid først er bra saker..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
AndreasLie

Tusen takk for tilbakemeldinger :) Blir nok litt mer plastikk utover vår og sommer. Har frontleppe til den, men han som lakka den klarte å herde den for varmt så hele greia vrei seg og er dermed ødelagt..

Beige pute er litt finere?

Får lage en liten liste over det jeg har brukt hittil på bilen slik som dere andre ;)

Prickbort avfetting

Nxt Car Wash og washmitt

Hot rims og Meg hjulbørste

Tørket med Water magnet

Meg quick clay

Techwax 2.0 lagt med Meg pads og microfiber klut

Meg Quick detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Ble vask og polering av to biler igår med min nye hitachi maskin. Må si at jeg ble imponert over hvor bra jeg fikk fjernet riper og merker i lakken selv om det var første gang. Kom fort inn i hvordan maskinen oppførte seg og etter litt øving på panseret var det bare å kjøre på.

Første bilen som ble polert var en Corsa 1,4i Sport. Legger bare ut ett bilde av resultatet her siden det er en tråd om bilen her

IMG_0930.JPG

Andre bilen som ble tatt er bilen til en venninne av meg, en Vectra B 1,8i

På bilen brukte jeg:

DP Extreme Foam

Meguiars Nxt Car Wash og washmitt

Meguiars Water magnet

Meguiars quick clay

Meguiars M80, Speed glaze til poleringa på beige Meg pute

Meguiars Gold class trim detailer

Meguiars Insane Shine Tire Spray

Meguiars microfiberklut

Har ikke så veldig mange bilder, fordi jeg holdt på med to biler samtidig og hadde en del hjelpere

Først blir bilen spylt og foamet

IMG_0916.JPG

Etter vasking med washmit og claying så den slik ut

IMG_0924.JPG

Panseret etter en runde med M80 på beige pute.

IMG_0926.JPG

Ferdig resultat (nederste del av dørene ble ikke tatt da de skal byttes pga rust)

IMG_0940.JPG

Bakskjerm

IMG_0939.JPG

Panser ferdig

IMG_0941.JPG

En ting jeg lurer på. Jeg prøvde først å ta panseret med gul pute og M80. Den tok godt å fikk bort litt vaskeriper, men når jeg tørket av så det ut som jeg hadde brukt olje på panseret ellerno for det ble sende helt jævlig ut. Var dette pga feil kombo, møkkete pad eller noe annet rart?

For å lette litt på styring av maskinen primet jeg paden under veis med QD. Dette funket fint, men noen ganger støvet padden veldig. Må man vaske den ofte underveis (vann og børste feks) eller er det sånn det skal være? Støvet var jo bare å tørke vekk, men irriterende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Sikkert oljen fra poleringa du ser. Bruk litt QD eller IPA (50/50 vann/isopropanol(kondensfjerner)) og tørk, så forsvinner det nok.

Vaske paden etter behov ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Takk for svar :) Det forsvant med en gang jeg gikk over til den beige padden som var ubrukt. Jeg vasket padden med litt såpe under veis og kjørte den på høy hastighet for å tørke, det var fortsatt en del vann i padden som spruta ut når jeg polerte videre, men så ikke ut til å gjøre så mye forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Er da ikke så gal den plassen Kammiz og jeg har tilgjengelig nå for vask og polering så må vel legge til ett bilde av det også. Varmtvann i høyttrykkspyleren, avtreksvifte, varme og godt lys. Bedre skal det bli for alle lampene skal byttes ut. Kjekt når alt er på jobben :)

IMG_0871.JPG

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
AndreasLie

Har noen en formening om Chemical Guys 5050 vil funke bra som voks på den røde fargen min? Vil kjøpe en voks som er litt universell med tanke på farge så bra hvis den er det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...