Gå til innhold

Et Snev Av Vår


Are

Recommended Posts

Endelig var det et snev av vår i luften, og unge lovende klarte ikke å dy seg.

Småtten ble påkledd og kastet ned på lekeplassen mens jeg rolig og behersket fant fram:

Gritguard bøtten, høyttrykksspyleren,Kcl Micro Royal Avfetting(kjempebra avfetting),Clean Plus Felgrens(overraskende god faktisk), Nxt Tech wash, vaskehanske,Dehydrator Drying Towel, Riccardo Clay,Meguiar's quick detailer,Hitachi maskinen, hvit lc pad,Mg80,Co maskin,Cyclo pads, Chemical Guys jetseal, og Dp maxwax.

Begynte med å avfette bilen og ta felgrens på de utrolig stygge vinterfelgene mine.

Spylte godt av bilen og vasket fra topp til tå med grønn mitt fra scandic og Nxt Tech wash.

Tørket deretter bilen med Dehydrator towel og Clayet panseret med riccardo Clay og Meguiar's Quick detailer.

Polerete over panseret med Meguiar's 80 på hvit Lc ccs pad på Hitachi maskinen min bare for å teste maskinen og paddene fra Lc.

Maskinen svarte til alle forventninger, vil faktisk si at den er fullt på høyde med om ikke bedre enn makita sin.

Paddene fra Lc var helt grei, men liker Megs sine bedre. Selv om Lc sine er mer "value for money".

La deretter på et lag med Jetseal og gikk og lekte litt med småtten mens det tørket.

Testet også Co maskinen med Cyclo pads, men tror ikke det er noe som kommer til å bli mye brukt. Syns den var knotete og operere så la bare på et lag med Jetseal med den før jeg pakket den vekk igjen.

Tok av Jetseal og gikk og lekte litt mer med småtten. Hun ville disse.(huske for de som ikke kan Bergens dialekt).

Tok så av jetseal igjen for andre gang (gikk og lekte med småtten) og la så på et tynt lag med Dp maxwax over hele bilen.

Ble fint og blankt ja men må nok ta meg en runde over hele bilen med maskinen og mg80 når det blir litt varmere i været.

Etter Bilder:

310308002.jpg

310308001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det pirex

Er ikke så lett å få tatt bilder før,under og etter når du løper fra lekeplass til bil hele tiden mens du holder på,

men skal prøve å få tatt skikkelig med bilder neste gang jeg koser meg med bilpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra dette, blankt og fint :)

Skjønner godt at den Co tech maskina er klumpete.. Har aldri prøvd en slik selv, men har aldri skjønt at folk greier å bruke noe slikt. Jeg sliter nok med størrelsen med 6,5" pads på roterende jeg :P

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Godstemning i tråden! Moro med vårbilder nå ja! Til morgenen idag prøvde våren å bryte frem her også, før regnet tok over i kveld. Men jeg er veldig klar for å ta en shine og sette på sommerlisser på onsdag, som er fridagen min.

Fin shine på bilen! :)

Hva er det Jæger klistremerket? Ser mange Toyotaer har det.... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ser gullegodt ut dette...vær gjerrig med voksen, ikke bildene he he

har den hitachi maskinen liggende i garasjen enda...verker etter å teste..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gullegodt ut dette...vær gjerrig med voksen, ikke bildene he he

har den hitachi maskinen liggende i garasjen enda...verker etter å teste..

Du kan glede deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så veldig bra ut arevb, bare å ta på seg solbrillene B)

Blir snart stor vårrengjøring på bilen min også:), da den mest sannsynlig skal selges om ikke så lenge, skal ha en ny samme bil hehe.. bare 2004 modell T-sport med litt mer futt i ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...