Øivind

Noen som kjenner til dyktige lakkerere?

23 innlegg i emnet

"Konebilen," i form av en '99 MB ML trenger en oppgradering i form av tilpasning av nye støtfangere, lakkering osv. Tenkte primært på å få hellakk minus tak i opprinnelig farge (sølv)

Er det noen som har gode erfaringer med lakkerere/karosserifolk i noenlunde nærhet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok litt langt unna, men Skade og Lakk i Fredrikstad er utrolig proffe! Alt blir gjort perfekt.

Hyggelige folk som jobber effektivt, og de gir deg eksakte prisoverslag.

De har blitt kåret til "årets oppretter" av Gjensidige Forsikring.

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slemmestad har jeg vært borti før, men de har som mange lakkeringsverksteder tilpasset prisene sine til forsikringsoppgjør.. og da blir det fort dyrt. Å betale 70-80 laken for en "standard" hellakkering er i drøyeste laget synes jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk priser ja, leste et sted at det varierer noe hinnsides mht priser på lakkering av biler... var vel opplakkering av noen skader på en bil som prisene gikk fra 6000 for jobben til 24000 for samme jobb ett annet sted..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja helt hinsides prisforskjeller på lakk.. men det er ufattelig mange drittlakkerere der ute (både billige og dyre) så det er greit å fiske etter erfaringer.

Finish klarer vi jo som regel å fikse på når vi fyrer polermaskinen, men dårlig grunnarbeid finnes det få polishprodukter som fikser :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et overslag på min bil pålydende ca 60 000 kr hvis firma gjorde hele jobben, og mellom 25-30 000kr hvis jeg demonterte/monterte alt det nødvendige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fikk et overslag på min bil pålydende ca 60 000 kr hvis firma gjorde hele jobben, og mellom 25-30 000kr hvis jeg demonterte/monterte alt det nødvendige.

Og hva ble lakkert for den prisen? Ant lag med klarlakk? mellomsliping? Hellakkering kan være så mangt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arbeidet ble ikke diskutert i så nøye men ekstra lag med klarlakk slik at sprutsoner bak hjula kan våtslipes noen ganger var et krav, men han har gjort flere fine jober for meg på andre biler.

Det ble også nevnt at hel lakering ikke var så vanlig hos de, uten at det var nybil reklamasjon eller skade. (jobben dekket av garanti/forsikring)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det var dyrt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så gale egentlig. Husk på alle timene som går med på demontering og montering... Det går noen timer. Mye går jo på grunnarbeidet og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har inntrykk av at 60' er ca "standard" pris de fakturerer forsikringsselskaper ved hellakkering av en normal str bil, og så får man eventuelt rabatter på dette hvis de er interessert i jobben..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Synes det var dyrt

X2

Kan være mye å spare på å ringe litt rundt,

snakket senest i dag med det beste lakkverkstedet i molde vedrørende en reklamasjonssak, og de understreket at

feks molde og oslo priser var 2 vidt forskjellige ting.

Det viktigste er vel uansett å finne de som gjør jobben utifra yrkesstolthet og et fundamentert ønske om å levere kvalitet

Dessuten tror jeg man skal ta det spranget på 30 000.- til 60 000.- mellom demont/montering mere som et tegn på at de faktisk ikke

ønsket å gjøre jobben hvis de måtte demontere/montere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
X2

Kan være mye å spare på å ringe litt rundt,

snakket senest i dag med det beste lakkverkstedet i molde vedrørende en reklamasjonssak, og de understreket at

feks molde og oslo priser var 2 vidt forskjellige ting.

Det viktigste er vel uansett å finne de som gjør jobben utifra yrkesstolthet og et fundamentert ønske om å levere kvalitet

Dessuten tror jeg man skal ta det spranget på 30 000.- til 60 000.- mellom demont/montering mere som et tegn på at de faktisk ikke

ønsket å gjøre jobben hvis de måtte demontere/montere

Kan vær my arbeid med fare for å skade/ødelegge vinduer, diverse pyntelister, dørhåndtak, reils, grunnarbeid på en bil til enkunde som tilkjennegir at han ønsker topp resultat.

Det er slutt på de tider når en kunne få en bruktbil lakering for ca 1500kr.

Ved beregning av pris brukes en bok full av tabeller som anngir størelsen på de forskjellige panelene på bilen dette sammen med om noen deler er nye eller brukte noe som krever mer sliping vil avgjør grunnprisen.

Fikk pris på lakering av nytt M-tech sett eller omlakere støtfangere og kanalskjørt på min bil og prisen jeg fikk var lavere på lakkering av di nye delene. Men betingelsen var at dette var orginale BMW deler da mye av den andre stylingen er av tvilsom kvalitet og passform.

forhørte meg hos flere lakerere og prisforskjellen var ikke veldig stor, men finaskrisen kan ha endret dette nå da flere kansje sliter med oppdrag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt drøye priser ja.

Tror skade og lakk ligger endel lavere.

Betalte 14 000kr for å rette opp småbulker og lakkere litt under halv bil (golf str)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får finne en gammel pensjonist som tar på seg oppdrag av og til for å spe på pensjonen :)

Jeg har brukt en i Stavanger som er utrolig flink. Når jeg kjøpte BMWn hadde den en stygg bulk på forskjermen, og medfølgende ripe på døra. Han rettet ut og lakkerte for 3000kr. Leverte en fredag, tilbake mandag ettermiddag.

Resultatet ble helt strøkent, klarer ikke å se hvor det er jobbet. I tillegg til dette, oppdaget han litt dårlig lakkarbeid fra tidligere jobber utført av en annen lakkerer på panseret (som jeg ikke hadde oppdaget), også våtslipte og polerte opp dette. Han hadde så stor yrkesstolthet at han ikke ville gi fra seg dette, uten å fikse det opp...

Fikk en kompis til å kjøre meg dit når jeg skulle hente bilen, og han hadde en skade, taksert til 15 000 hos en annen lakkerer. Han tok dette for 6000..feilfritt resultat.

Kan også legge til at et stort lakkfirma ikke ville ta denne jobben, siden de ikke kunne garantere for fargeforskjell, noe det mente var et stort problem på sølvfarger.

Dessverre har han gitt seg nå, men det viser jo at dersom man leter, så kan man være heldig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Får finne en gammel pensjonist som tar på seg oppdrag av og til for å spe på pensjonen :)

Jeg har brukt en i Stavanger som er utrolig flink. Når jeg kjøpte BMWn hadde den en stygg bulk på forskjermen, og medfølgende ripe på døra. Han rettet ut og lakkerte for 3000kr. Leverte en fredag, tilbake mandag ettermiddag.

Resultatet ble helt strøkent, klarer ikke å se hvor det er jobbet. I tillegg til dette, oppdaget han litt dårlig lakkarbeid fra tidligere jobber utført av en annen lakkerer på panseret (som jeg ikke hadde oppdaget), også våtslipte og polerte opp dette. Han hadde så stor yrkesstolthet at han ikke ville gi fra seg dette, uten å fikse det opp...

Fikk en kompis til å kjøre meg dit når jeg skulle hente bilen, og han hadde en skade, taksert til 15 000 hos en annen lakkerer. Han tok dette for 6000..feilfritt resultat.

Kan også legge til at et stort lakkfirma ikke ville ta denne jobben, siden de ikke kunne garantere for fargeforskjell, noe det mente var et stort problem på sølvfarger.

Dessverre har han gitt seg nå, men det viser jo at dersom man leter, så kan man være heldig...

Nei til svart arbeid sier nå jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye å tilføye, men kan fortelle litt om min erfaring med lakkverksteder sist sommer.

Grunnet en del parkeringsriper :angry: ol. ville jeg få lakkert opp den ene bakskjermen + noe småtteri. Dro rundt til 4-5 lakkverksteder i byen, som alle vistnok skulle være flinke (tviler ikke på kvaliteten hos noen av disse).

Prisene var litt bob-bob. Fra 6.000-15.000, å det ene verkstedet ville faktisk ha godt over 20.000! Mest sannsynlig fordi de ikke giddet å ta slike småjobber.

Men det som sjokkerte meg, var at ingen av lakkererne som hadde hørt om forskjellig hardhet på lakk :shocking2:

De påsto faktisk at det jeg hadde hørt/lest om forskjellig lakkhardhet var tull, og at all lakk var like hard etter herdingen.

I tillegg var det flere som mente at 1 lag klarlakk var mer enn godt nok.

For en gjeng med løsemiddelskadede tullinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går greit at jeg "låner" tråden din litt, da det dreier seg litt om det samme, bare litt, men.....

At det er mye rart som tusler rundt på to ben der ute er ikke noe tvil om ! Hvis det f.eks. "bare" gjelder oppretting av en "IKEA-bulk" og det ikke er brudd i lakken slik at det ikke trengs å lakkere, så har jeg hørt om noe som heter "Nordic Dent AS".

Er det noen som har noe erfaring med disse, og i så fall hvilke erfaringer ? Jeg har nemlig noen "smilehull" og en bulk foran på panseret (ikke spør hvordan den kom dit, men det var en av grunnene til at jeg fikk prutet ned bilen med 10 000,-) som skulle rettes ut. Sendte de en mail etter å ha lest om de i bladet MOTOR tror jeg det var, men de gutta har prestert å bli løsemiddelskadet uten løsemidler tror jeg... Fikk noen svar som var HELT på jordet, så derfor tenkte jeg å høre med dere her inne om deres evt. erfaringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nor teknikk fikser slike skader. holder til i Stavanger men reiser i perioder rundt i landet for å ta slike skader, (de gjorde det før i hvertfall)

Link: http://www.norteknikk-as.no/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive