Gå til innhold
buraasl

Must å bruke Swissvax produkter etter swissvax voks?

Recommended Posts

buraasl

Hei!

Er det et must for beskyttelsen på lakken å bruke foreks Swissvax car bath og quick finish for at beskyttelsen skal holde lengst mulig?

Et eksempel ved polering:  Uten å bruke maskin for å fjerne riper legger jeg super resin polish først og legger Shield som voks. Vil Super Resin være helt feil? Burde jeg bruke cleaner fluid istedet for å fjerne og eventuelt tilsette de oljer shield trenger for holdbarhet?

Noen som har svar? :)  

Endret av buraasl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

Usikker på hvordan SV holder seg på SRP som har en del fyllere i seg, men det er i alle fall ikke et must å bruke merkespesifikke produkter sammen. Dvs at du vasker bilen med din favorittsåpe-, avfetting osv uansett hvilken LSP du benytter.

Kan imidlertid anbefale å vaske med Gyeon Bathe+ hvis du vil booste voksen etter hvert som vinteren får gjort sitt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J

Vet ikke om det er noe svar akkurat, men jeg testet dette ut litt for gøy sist jeg polerte MINIen min. Jeg lurte akkurat på det samme selv.

Da byttet jeg bevisst ut SV CFP Regular med Menzerna PF2500 bare for å se hvordan det ville utarte seg. 

Her kan du se hva som ble brukt:

http://www.detailersclub.no/forums/topic/8958-mine-to-små-bmw-z4-coupe-og-mini-paceman/?do=findComment&comment=466825

Og her kan du se hvordan taket perler seg enda etter 5 måneder (voks lagt på 24/5). På bildet som ble tatt i går kveld er ikke bilen vasket på halvannen uke  (mandag 12/10) og har blitt brukt hver dag i ca. en uke i dårlig vær.

12141693_10153635571415856_8267493426222

Nå for tiden bruker jeg Meguiars NXT såpe (den lilla) ved håndvask. Hiver oppi den liten dæsh Magifoam siden jeg føler det skummer enda litt bedre. 

Prevasken så bruker jeg hver gang SurfexHD ca. 1:20 som avfetting og Autofoam/Magifoam skum over.  Har også brukt Prickbort et par ganger også etter poleringen. 

Skal se om jeg kan få tatt et greit bilde av sidene på bilen siden det er der det slites mest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig