Gå til innhold
Audiblb

Krauss 900W eller North detailing SDA 8?

Recommended Posts

Audiblb    1
Audiblb

Hei folkens! Lurer litt på hvilken maskin jeg bør gå for. Jeg har en lite brukt Krauss 900W på hånden som jeg kan få for 4-500 kr, burde jeg gå for den eller en North detailing SDA 8 som jeg er nødt til å kjøpe ny for 1700kr? Er North detailing maskinen så bra at den er verdt 1200 kr mer enn den krauss maskinen jeg kan få for 4-500kr?

Skal brukes på en BMW F10 for å fjerne lette riper og swirls, hologrammer.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Om jeg ikke er heeelt på bærtur er det samme maskin. Kjøp den billigste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
longbow    100
longbow

Om jeg ikke er heeelt på bærtur er det samme maskin. Kjøp den billigste.

Det har eg og lest, men mener og huske at det er 20W i forskjell på effekten, men om det er bare gimmik eller ka vet eg ikkje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

20w kan jeg ikke forestille meg at betyr noe. Se litt på Knutis sin maskintråd her på forumet, mener han har testet de fleste. Kanskje ikke akkurat denne fra North Detailing men das6-pro som vel også er samme.

De pengene du sparer kjøper du kraftigere maskin (eks North Detailing 15 ett eller annet) når du blir bitt av basillen så lar du kraussen bli spotmaskin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Kjøp Krauss til 4-500 kroner og bruk pengene du sparer på å kjøpe puter, polish og kluter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Men er den kraussen nok til å polere bort mindre riper, swirls og hologrammer?

Ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maitruckz    401
maitruckz

Om du fortsatt skulle være i tvil, så er det Krauss 500w som er blitt brukt her. :thumbup:

dørside.jpg

forskjerm.jpg

forskjerm2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audiblb    1
Audiblb

Det så meget bra ut!

Takker for svar folkens, noen som vet hvor store pader man må kjøpe til kraussen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maitruckz    401
maitruckz

Bakplate er på 125mm, så puter på 140-150mm er fint. (varierer litt etter produsent)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nautilus    47
Nautilus

Hei folkens! Lurer litt på hvilken maskin jeg bør gå for. Jeg har en lite brukt Krauss 900W på hånden som jeg kan få for 4-500 kr, burde jeg gå for den eller en North detailing SDA 8 som jeg er nødt til å kjøpe ny for 1700kr? Er North detailing maskinen så bra at den er verdt 1200 kr mer enn den krauss maskinen jeg kan få for 4-500kr?

Skal brukes på en BMW F10 for å fjerne lette riper og swirls, hologrammer.

mvh

Jeg selger min SDA-8 for 1100,- Den er brukt på en og en halv bil :) Den er som ny. Og så kan du kjøpe en PDA-21 i samme slengen og få rabatt :) Kjøpt fra Bilnerden. Se her: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25788-north-detailing-pda-21-og-sda-8-selges/

Endret av Nautilus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig