Gå til innhold

Iphone 6S VS Samsung 6S EDGE


hanso

Recommended Posts

Tror det blir veldig som Audi eller BMW.. Gode biler begge deler, men er noen klare forskjeller.

Når det gjelder operativsystem så valgte jeg å gå bort fra android, rett og slett fordi jeg syns det var fryktelig tungvint, og etter å ha hatt HTC og samsung som var ferdige etter 1 år så måtte jeg prøve noe annet. 

Jeg kjøper utelukkende bare iPhone enkelkt og greit fordi jeg syns det virker mye mer solid bygd, bedre levetid og langt enklere å bruke i "daglig" sammenheng. 

Dessuten er det ikke til å skyve under en stol at Apple er langt mer flinke til å utvikle ting og tang som andre snapper opp og gjør sin egen versjon av. 

 

  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gikk akkurat fra HTC nummer 6 til Sony Xperia. Xperia Z5 er sweet

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, farlig spørsmål. Pass på trollene ;). Men jeg skulle mene at du under ingen omstendigheter kommer til å bli misfornøyd med en iPhone 6S i hvert fall. Spesielt når du har mange andre Apple-produkter som du kan bruke sammen med/koble til telefonen.

Og sist, men kanskje viktigst, tipp topp tommel opp AppStore som ligger langt foran Google sin app-butikk på mange måter.

Ikke tenk så mye på de minste detaljene og forskjellene i spesifikasjonene; skjerm, kamera, hastighet, tykkelse osv. Det blir fullstendig overflødig i hverdagen, for de fleste vil ikke merke forskjell uansett mellom de to. Du må tenke på den totale brukeropplevelsen og der er iPhone i hvert fall meget bra :).

Hva angår Edge så kan jeg ikke si noe da jeg aldri har prøvd noen av de senere modellene/operativsystemene.

Endret av Michael

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti

Stort sett alle topp modeller er knall bra idag uansett hva du velger, men vil nok tro att Iphone ligger milevis unna når det gjelder kamera.

Men uansett hva du velger blir du sikkert knallfornøyd, og ville nok valgt en iphone som passer til ditt MAC system du allerede har :)

Jeg gikk fra Iphone til Sony, rett og slett pga. kamera delen, da jeg aldrig går med løst kamera, og er veldig fornøyd med det, men likte for all del iphone og appstore systemet der også.

Endret av alfano

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge deler i daglig bruk og jeg trives best når jeg bruker iPhone 6. Samsung Note 3 har ikke vært en dårlig telefon men jeg føler meg litt mer krøkkete på android sin plattform. Her har apple et forsprang selv om begge to stjeler som ravner og enhver liten ting som blir lånt fra den andre blåses opp av trollene på hver sin kant av krigen.

Specs spiller mindre rolle men jeg oppfatter bildene på iphone som bedre enn det jeg klarer å produsere fra samsung note 3

Jeg bruker mye forskjellige plattformer til daglig og synes apple stort sett leverer det beste økosystemet., men noen ganger kan de ta seg en bolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tek.no har skrevet litt om de nyeste toppmodellene her: http://www.tek.no/artikler/samletest-dette-er-hostens-beste-mobiltelefoner/193472/3

Selv mener jeg at valg mellom android og ios er opptil personlige preferanser og noe en selv må tenke litt gjennom, selv er jeg strålende fornøyd med ios, og føler meg som tidenes klumse på android telefoner, så hva jeg anbefaler er jo lett.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister stort med 6S her også. Har byttet litt imellom Android og iOS annenhver gang jeg kjøper telefon, og klarer liksom aldri å bestemme meg over hva som er best for meg. Føler at man får en mer stabil opplevelse med iPhone. Oppdateringer kommer samtidig oppigjennom av iOS produkter osv ... 

Det som irriterer meg grenseløst er at de selger iPhone med 16 GB minne enda! Helt håpløst. Det var standard på iPhone 5S. 32GB burde vært minstekrav, men da hadde de ikke solgt nok av 64GB som forøvrig koster en formue iforhold. 

Endret av Madas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti

 Føler at man får en mer stabil opplevelse med iPhone. Oppdateringer kommer samtidig oppigjennom av iOS produkter osv ... 
 

Mulig de sier den er mer stabil, men fruen har iphone og det er bare problemer, oppdateringer hele tiden for og fikse BUG....

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge deler. Har nå iPhone 6S og setter den som en klar favoritt. Jeg er klar over at mange har veldig forskjellig oppfattning av hvordan telefonen er og dette kommer veldig an på bruk. Jeg HATER når ting henger seg opp, klikker, skrur seg av osv, dette er min erfaring med S6 Edge når det kommer til apper. Har hatt iPhone siden den kom ut med et avbrekk på S6 edge. Missforstå meg rett, S6 edge er en nydelig telefon med et godt kamera, flott skjerm og et pent design. Men på Android så må selskapene som utvikler appene tilpasse de til 200 forskjellige modeller. Mens hos iOS har du toppen 6-7 forskjellige modeller av eldre generasjoner.

 

S6 Edge Pros:

- Nydelig skjerm

- Veldig rask

-Du kan endre på alt

- Godt kamera

 

Cons:

- Elendig batteritid - med mitt bruk har jeg aldri klart å få en full dag.

- Knust 3 ganger siden april/mai??? 

- Glatt, ubehagelig og holde. 

- Dårlig på stabilitet på apper.

- Elendig fingeravtrykksavleser

 

iPhone 6S Pros: 

Nå sitter jeg her med en iPhone 6S som har vært i bruk i hele dag og fortsatt har 67 % strøm. (Har dessuten den "dårligere" N71AP prosessoren som skal gi dårligere batteritid)

- Stabilt - Dette er en av de aller viktigste kriteriene jeg har.

- Superrask fingeravtrykksavleser.

 

Cons:

- Negativt med iPhone er som mange nevner lagringsplassen på den minste enheten, og det er dyrt med 64 GB versjonen.

 

Bruker du lite apper og ikke har noen spesiell preferanse så burde du kjøpe deg en vanlig Samsung S6. Edge er bare tull, du betaler bare mer for noe som ikke gir deg noe nevneverdig ekstra. 

Men er du som meg som ønsker stablitet, noe som alltid fungerer? Legg på noen ekstra kroner og kjøp en iPhone 6S

 

Alt jeg skriver her er mine egne erfaringer og alle har forskjellige preferanser, just my 2 cents :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Samsung S6 EDGE+ for 2 uker siden og angrer ikke 1 sekund over denne kontra Apple Iphone 6+ som dama har..Iphone er bra men Samsung ligger langt foran Apple på teknologien..Nå er dette min erfaring da og har det meste fra Apple.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kommer jo Samsung med ny tlf annenhver uke i forhold til Apple.. Altså nå har ny 6S kommet, med 3d touch etc. Tar nok ikke lang tid før samsung er på plass med et nytt "flaggskip" som også har det. Så ja, samsung ligger nok foran, men de snapper opp mye av teknologien til Apple og kommer langt hyppigere ut med nye telefoner.

 

Se litt i TV verden f.eks Samsung har helt klart de peneste TV'ene med gode bilder og det meste er smooth. Men, TV'ene deres er ikke bygd for å vare i 10 år, som f.eks en Sony TV er. Sony bruker ikke like mye tid på unødvendige ting og tang på en TV, men de lager helt klart TV'er som er ment til å vare. Samtidig er det mye bedre lyd i de innebygde høytallerne. Men igjen, ikke like pene som Samsung sine.

 

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ny mobil...

Noen som har erfaringer med disse?

Hva går du fra, da? Hvis du har hatt Android tidligere kan det virke noe snevert å gå på iphone og ios, mens omvendt vil Android virke litt overveldende igjen. Samsungs TouchWiz-overlegg er ikke noe å rope hurra for heller, så bare det er et godt argument for iPhone.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti

 

Endret av alfano

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...