Gå til innhold

Menzerna for første gang


Bjerkeli

Recommended Posts

Heisann!!

Bestemte meg nå for å prøve ut Menzerna.  Har tidligere brukt Meguiars Ultimate Compound -> Autoglym Super Resin -> Autoglym HD Wax.  men nå ble det Medium 2500 -> Super Finish 3500 og til slutt Power Lock Ultimate Protection.    Følte ikke jeg trengte noe første steg, da bilen er ripefri foruten noe vaskeriper.   Ble en flaske med Endles Shine for litt vedlikehold også.

Men stusset litt når jeg så på flaskene.  Alle flaskene skal inneholde 250ml produkt, men når jeg veide de, så veide de  313g , 336g og 269g.   er ikke 269g litt lite for en 250ml flaske ?  Har ikke Menzerna forsegling på flaskene sine ?   Har bare en liten følelse at de er åpnet fra før.  

 

Men over til noe "annet"   ser det står på Tysk på flaskene, så er litt usikker på fremgangsmåte her.  Vil tro steg 2 og 3 er på samme måte som Ultimate Compound men er usikker på Power Lock'en.  skal den legges for hånd ?  veldig tynt ?  skal den tørke ?    ble liksom ikke så mye smartere av å lese på hjemmesiden deres heller.  

Bruker forresten en 2 hodet maskin med medium og myke puter.  

Håper noen kan gi meg ett lite push i riktig retning.

 

Vil også takke dere for ett kjempeforum!  Er innom å snikleser litt nå og da, men har ikke skrevet noe innlegg før nå  =)

 

mvh Ole Jørgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de flaskene jeg har kjøpt fra Menzerna har vært fylt opp til topp. såppas mye at det er et rent helvete å få rista godt nok i begynnelsen på grunn av alt for liten luftboble inni. At de veier ulikt er nok fordi de inneholder ulike ingredienser ( les slipemidler ) noen har mer og noen har mindre og disse har vel også ulik masstetetthet.

ingen forsegling på flaskene jeg har kjøpt

powerlock har jeg ingen erfaring med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Power lock. Det er ein flytande lakkforsegler. 

Som vanligt med beskyttelse skal den legges tynt på. Er vanligt å legge den på for hand. Kan jo og legges på med maskin, men dette er som oftest litt meir styr. 

Den skal tørke før den tas av. Om du venter i 10 minutter eller eit par timer, spiller ingen rolle. 

Den er kjempelett å ta av. Merker ikkje at den ligger på lakken ein gang! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker for svar dere  =)  men syntes ikke den Power Lock'en er så veldig flytende ?URL]

 

(aner ikke om jeg klarte å legge ved bilde her)   =)

nop, bilde uteblir vist ;)    men den har samme konsistens som den vanlige polishen?

Endret av Bjerkeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker den da ?  ja, prøvde riste den litt mer etter jeg tok bilde, men er fortsatt ikke det jeg ser på som flytende.   AG Extra Gloss er flytende i mine øyne, men kan jo hende todleif ikke ser på det sånn.

Endret av Bjerkeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en ny undermappe i Dropbox i mappen "Public" ( være public) som du kaller "DCN" eller lignende. Legg inn bildet der og høyreklikk og velg "Kopier offentlig kobling". Deretter på forumet trykker du nede til høyre "Legg til andre filer" --> "Sett inn bilde fra URL" --> Lim inn link. Tada, så skal bildet vises rett i innlegget ditt :)

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...