Gå til innhold

Hjelp til å finne en bra pakke


Medisinmannen

Recommended Posts

Medisinmannen

Hei!

Jeg er 17 år og blir 18 om 3 uker. SKal overta min fars bil, en sliten opel 99'. Den er mørk grønn og har ikke fått så fin behandling utseendemessig. Når den blir vasket er det med avfettning og sist den ble polert var for 2 år siden. Heldigvis er det ikke så fælt med swirls, men litt er det. Det er også endel mindre riper, da hele familien har brukt bilen.

Jeg vil kjøre en bil som ser fin ut, ren og blank. Har lest endel rundt på forumet og ellers på internett og komt fram til noen produkter, men er svært usikker. Har ikke poleringsmaskin og har ikke råd til å kjøpe en heller. Har ikke planer om å bruke sealer og polish flere ganger i året, vil heller bruke hendene når jeg først skal.

Listen så langt, i rekkefølen det skal brukes;

Vask m. avfettning og såpe(har dette)

Quick detailer og clay - evnt. pakke fra meguiars?

Duragloss 101

Duragloss 111

Også et microfiber teppe for å ta av DG101 og 111, samt poleringsputer for å ta på DG.

Er det noe mer jeg burde ha? Kan jeg bruke NXT Generation Tech Wax 2.0 som smøring for clay? også bruke den etter DG111?

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tech wash tenker du på som claylube...? ikke testet selv, benytter optimum norrinse og den funker i allefall knall, men luben som er i Quik Clay kittet til Meguairs funker den også, men den bruker du opp på 1 - 2 biler..så greit med NoRinse også, den er drøy som fy..

DG serien 101 og 111 er knallsaker det, der er det bare å kjøre på...

Men det å spørre her om det er noe mere du trenger er som å spørre en pyroman om han vil bli med på sankthansfeiring :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech wash tenker du på som claylube...? ikke testet selv, benytter optimum norrinse og den funker i allefall knall, men luben som er i Quik Clay kittet til Meguairs funker den også, men den bruker du opp på 1 - 2 biler..så greit med NoRinse også, den er drøy som fy..

DG serien 101 og 111 er knallsaker det, der er det bare å kjøre på...

Men det å spørre her om det er noe mere du trenger er som å spørre en pyroman om han vil bli med på sankthansfeiring :)

hehe, den var god.

MG sinn step serie er vel ikke så værst heller, men det er vel litt seint å komme med det nå siden du alt har kjøpt dg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinmannen

Jeg har ikke kjøpt noen ting enda. Leter fortsatt etter det som gir mest bang for the bucks :P Vil ha noe som varer en god stund og ikke koster alt for mye.

Siden DG111 er en sealer, kan jeg bruke Tech Wax over DG111?

Tech wax som clay lube går vel ikke som claylubricant? Ute etter den billigste løsningen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinmannen

Okei. Kan jeg bruke no rinse som vanlig såpe når jeg vasker bilen?

Listen så langt;

Premium chenille microfiber wash mitt

No Rinse

THE GRIPPER APPLICATOR SYSTEM W/3-PACK 5" APPLICATORS

Riccardo Clay

DG111

DG101

DG Aqua Wax

Premium microfiber

Først vask m avfettning osv, clay, DG101 også DG111. Bruker microfiber til å tørke av mellom hvert middel. Også Aquawax til slutt. Når jeg senere vasker bilen bruker jeg no rinse utblandet. Etter vasken bruker jeg aqua wax(Jevne mellomrom).

Høres det bra ut ? Vil dette fjerne litt av swirls og småe riper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja du kan bruke no rinse som såpe, men tror du kommer til å savne en dedikert såpe. Var jeg deg ville jeg ha slengt med en flaske med f.eks Duragloss sin såpe, eller Chemical Guys Wash And Gloss. Du kommer ikke til å kunne fjærne swirls eller noe med denne comboen, da det ikke er slipemiddler i noen av dem. Er ikke sikker, men mener det heller ikke er fillere i dem, og dermed blir swirlsene heller ikke skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja en såpe er å anbefale her, husk også herdetiden innendørs på DG 111 da, ikke ha på DG aquawax rett etter du har fjernet DG 111, vent minst 24 timer...

Personlig hadde jeg tatt noe annen clay en riccardo om du ikke skal korrigere lakken, den kan/vil lage noen merker på lakken din, rosa clay fra Torshov eller Meguiars sin grå clay i clay kittet er mer snill mot lakken, men disse kan også lage noen merker, men ikke så mye som riccardo sin...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...