Gå til innhold

Foam cannon


kabbern

Recommended Posts

akkurat prøvd foam cannonen min for første gang. Jeg må si det ble en STOR skuffelse med stor S. Jeg blanda litt CG citrus wash and gloss og grime reaper. hadde vel ca kvart opp med såpe resten vann. Spruta over bilen og hadde det mega gøy intil såpa rant av.....kunne like gjerne ha kasta en 10liter bøtte med vann på den for den var like skitten som før jeg starta. Tenkte for meg selv "kanskje prøve sterke saker" så jeg tok nå halve såpe og halve vann.....nei like fordømt møkkete! så mitt spørsmål er: hvordan skal jeg blande reaper og wash sammen? evt skulle jeg KUN brukt en av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Foamer til HT du har der da?

Blanda opp optimum såpe + CG SW&G + CG strongwash her akkurat, la dette over avfetting og det ble rent som fy det...

lar du det stå på bilen i oppmot 5 minutter da?

Samt er bilen veldig møkkete lønner det seg å legge på litt avfetting også under såpa.. dvs... avfetting, vent 3 minutter så legger du på såpe og lar det stå i 5 minutter før du HT vasker bilen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 160bar HT ja. la på prickbort i ca 5min. så spylte jeg over 2ganger med CG CWG blanda med grime. Bilen var riktignok DRIT møkkete,men det ble ikke noe renere. vanligvis tar jeg bare å spruter på prickbort lar stå i 5min og går over med vanlige såpedispenern min med nxt såpe det funker jo fjell i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg bruker samme metode som Truhaa og det fungerer hver gang hos meg, samme søren hvor møkkete bilen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte DP Xtreme Foam, med CG strong wash og CG Grime reaper combo på min bil for noen dager siden. Den ble helt ren. :)

Hvor mye produkt brukte du ca?

Endret av Chrisjs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Funker gull hos meg og.. ser tydelig at møkka renner av bilen og ned på bakken...

Samme her, uansett om det er Prickbort, Grime Reaper, Strongwash, Ferrobet Degreaser el hva jeg bruker så ligger det en brun pøl igjen på bakken før jeg begynner å spyle... Ser ut som det har vært massivt gjørmemord der(Noe det forsåvidt også har vært :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig er du klar over det Kabbern, men det er en justeringsskrue på kanonen der du kan justere såpemenden.

Hvis den er helt på minus kommer det mest vann ut.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig er du klar over det Kabbern, men det er en justeringsskrue på kanonen der du kan justere såpemenden.

Hvis den er helt på minus kommer det mest vann ut.

Så den skrua ja. problemet er hvis jeg vrir den på pluss er jo beholdern tom før jeg får tatt hele bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sett den sånn ca i midten.. sett på større beholder... mer såpe = mer morro også ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den skrua ja. problemet er hvis jeg vrir den på pluss er jo beholdern tom før jeg får tatt hele bilen

Ja den lille flaska som følger med er ubrukelig.

Selv bruker jeg 1 liters flaske. Det er nok til tykt skum over både hele passaten og caddyen min ihvertfall.

Du trenger også en lengere slange når du har større flaske. Det får du f.eks. hos Tess AS. Tror jeg betalte en hundrings for 1 meter passende slange.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Du kan også bruke vindusspyleslange som du sikkert får på bensinstasjoner og ihvertfall i bilrekvisitaforretninger...

Eller du kan gjøre som Truhaa har gjort, fjerne slangen og snu den opp ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaska som er på foamcanon beregnet til FOMA kjøpt hos Scandicshine er omlag 0,7 liter vil jeg anta - og jeg legger faktisk

2 runder med barberskum på volvoen min (som er en ganske stor bil) + at jeg har litt til overs til moro-skumming av fruen eller ungene hvis de kommer på skuddhold :thumbup:

Vet ikke om det er annerledes størrelse på feks karcher ?

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander sterkt kanskje da?

Har satt på en 1.5 liters flaske jeg...da har jeg MASSE skum uansett..hehe..

Ja jeg gjør kanskje det....

har omlag 1,5-2,0 cm med diverse mix i flaska hvorav 1 cm er snowfoam fra Pirex

Hmmm...skal teste den 1,5 litersflaska jeg også B)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av det samme problemet..sliter med at ikke dritten vil renne av. Har vel ca 1-2 cm med Citruswash+gloss oppi beholderen. Men syns ikke det renner noe dritt fra bilen. Kan hele problemet ligge i at ikke bilen er polert på en god stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...