Gå til innhold

Børsteløs maskin


chrisb

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Samme Dennis her oppdaget etter nanolotus på bilen hans sist det, var vel en test i børsteløs med bilen og NL long gone etterpå.... er bra sterke kjemikaljer de benytter i de hallene der ja....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Prickbort er bra til å fjerne asfalt og slikt ja. Men er ikke akkurat snill mot voks, og annen beskyttelse.

En sealer holder bedre mot pricbort og andre avfettinger men blir betydelig svekket.

Så å ikke anbefale til den vanlige vasken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Jo prickbort er bra i begrensete mengder.

Problemet med disse børsteløse maskiner er at de får at få bilen skjikkelig ren må bruge kraftige rengjørings midler som indeholder tenzider tipper jeg. Dette nedbryder bla. voks og forstyrrer Nanostrukturen i vores forseglinger.

Jeg tipper også det er derfor både Dennis`s lakk og bilglass forsegling holte væsentlig kortete tid en andres.

Vi anbefaler ikke disse maskiner, Vask bilen selv mye bedre, og du ved hvad du vasker bilen din med :thumbup:

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Er pga maskinvasken at Nanolotus ikke holdt lenge på min bil ja, den var ikke helt dø etter vasken men kraftig redusert. 1-2 maskinvask til og den hadde vært helt borte med en gang.

Men siden den den ble redusert holdt den ikke mer enn ca 1 måned etter maskin vasken før beskyttelsen var helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er bra til å fjerne asfalt og slikt ja. Men er ikke akkurat snill mot voks, og annen beskyttelse.

En sealer holder bedre mot pricbort og andre avfettinger men blir betydelig svekket.

Så å ikke anbefale til den vanlige vasken ;)

Prickbort er veldig snill mot voksen i forhold til det meste av "standard" avfetting, spesielt den typen man vanligvis finner i vaskeanlegg.

Bruker PB hver gang jeg vasker og holdbarheten blir ikke nevneverdig svekket.

Poenget mitt var at heldigvis er det flere og flere vaskemaskiner som nå begynner å bruke PB, nettopp fordi den er så "snill" og samtidig veldig agressiv mot asfalt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Prickbort er veldig snill mot voksen i forhold til det meste av "standard" avfetting, spesielt den typen man vanligvis finner i vaskeanlegg.

Bruker PB hver gang jeg vasker og holdbarheten blir ikke nevneverdig svekket.

Poenget mitt var at heldigvis er det flere og flere vaskemaskiner som nå begynner å bruke PB, nettopp fordi den er så "snill" og samtidig veldig agressiv mot asfalt etc.

Den er snill sammenlignet med en vanlig avfetting ja :) men jeg ville ikke benyttet den ved hver vask og det skal man skal heller ikke trenge på en bil som har voks eller sealer.

Noe som er kraftig nok til å løsne asfalt osv. kan ikke være så "snill" mot voksen er min mening, men er mye mulig at jeg tar feil der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bruker PB der det trengs, skal bilen poleres feks sauses hele bilen inn med den, skal den bare vaskes så er det på nedre paneler som gjelder....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...