Gå til innhold

Foliering av speil


kaw

Recommended Posts

Tror ikke dette går med det resultatet du nok ønsker, folien må strekkes en hel del på slike speilkapper og chromfolie kan nesten ikke strekkes før den blir skjoldete/hazy. Har ikke prøvd på slik Mondeo, men folierte nylig speilene på en ny S-Max, og ser at de er ganske like i utforming. Folierte her i gloss svart, men så at chrom ikke hadde gått (uten å skjøte folien for å minske strekkingen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Gjøvik, så foreslår du ringer ABM :-) skal foliere litt på bilen min der, og dem snakka om en ca pris på 500kr +mva for speilene... Men det var som sagt ca, så de måtte se speil og sånn først!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Gjøvik, så foreslår du ringer ABM :-) skal foliere litt på bilen min der, og dem snakka om en ca pris på 500kr +mva for speilene... Men det var som sagt ca, så de måtte se speil og sånn først!

 

Takk for svar. Var en skikkelig pris også det.. Nesten så en kan sende de til slik krom lakkering da. Utrolig stilig prosess.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/Tysvær-Lakksenter-AS-257964487558163/timeline/

Disse har utstyr for chromelook lakkering iallfall, om det er et alternativ. 

Ser du nevner detailer finish over her. Vet ikke hva du legger i det, men chromfolie er ikke glassklar som er ekte chrom/chromelakk er, det er noe orange peel i den. Veldig lite, men utrolig lett å se pga av at det er speil/chromfinish. 

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få dem lakkert?

Vurerer lakkering. Men da blir det å kjøpe Nye kapper først så jeg har de med orginallakk I bakhånd

https://www.facebook.com/Tysvær-Lakksenter-AS-257964487558163/timeline/

Disse har utstyr for chromelook lakkering iallfall, om det er et alternativ. 

Ser du nevner detailer finish over her. Vet ikke hva du legger i det, men chromfolie er ikke glassklar som er ekte chrom/chromelakk er, det er noe orange peel i den. Veldig lite, men utrolig lett å se pga av at det er speil/chromfinish. 

Det jeg er på jakt etter er finish som tilsvarer listene på vinduer og I grillen. De er ikke helt speilblanke, men bryter godt mot den hvite fargen som er det jeg ønsker å oppnå.

Hvordan tror du det ville blitt om en la en skjøt, på innsiden av speilkappen mot ruta, for å slippe å strekke rundt on ned der. Ville det vært en mulighet?

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Skjøter i folie er som regel synlige, og jeg vil tro det blir enda mer synlig med kromfolie...

Hvis du er ute etter detailerfinish tror jeg nok lakkering er eneste løsning.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt vært innom de. Skal sende de er forespårsel og høre hvordan produktet er. Finnes en billig Kina variant også, men dette er slik som settes på utsiden av den orginale speil kappa, og ser helt dust ut fordi det blir omkant mellom den sorte front ramma og selve krom delen.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt vært innom de. Skal sende de er forespårsel og høre hvordan produktet er. Finnes en billig Kina variant også, men dette er slik som settes på utsiden av den orginale speil kappa, og ser helt dust ut fordi det blir omkant mellom den sorte front ramma og selve krom delen.

Ahh. regna med de erstattet den originale kåpa. :) Da blir det seende litt jall ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...