Gå til innhold
BjørnOlaf

Claye bilen før CG jetseal?

Recommended Posts

BjørnOlaf    0
BjørnOlaf

Hei!

Har en titanrød golf 2012 mod som jeg har tenkt å gjøre vinterklar.

Tenkte å ta en skikkelig vask med foam, iron x etc.

Men burde jeg claye bilen selv om jeg ikke skal polere den? Tenkte å legge på to runder med CG jetseal for vintern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 048
_Makki_

hvis du tar en god vask med prickbort, iron x etc så vil clay finne veldig lite. Men det skader ikke å ta en runde med mild clay samt god lube.

ville anbefalt deg å bytte ut cg jetseal med f.eks Fusso coat voksen. Den holder lett gjennom norsk vinter og er mye mere for pengene enn jetseal som ikke holder gjennom en sommer en gang..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Hold deg unna clay om du ikke skal polere med maskin og slipende polish.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 048
_Makki_

Hold deg unna clay om du ikke skal polere med maskin og slipende polish.

jeg har brukt mild clay med lube maaange ganger uten å påføre merker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 528
truhaa

Ville testa et lite panel først før du drar over hele bilen med clay, den kan lage merker, og jetseal fjerner ikke de. 

Pass på tempratur og at det ikke er for kaldt, samt som makki sier, godt med lube når du clayer :) 

Endret av truhaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans    590
Johans

Spessielt på myk lakk bør man være varsom med clay. Gikk på denne smellen før jeg fikk noe kunnskap om dette på min Nissan navara. Heldigvis ga jeg meg etter ene bakskjermen. 

Ironx vil nok gjøre jobben du trenger isteden for clay, før beskyttelse om du ikke skal polere. sammen med annen forvask selvsagt. 

Om du kjenner på lakken etterpå så vil du føle den er glatt om ironx har fått gjort jobben sin, om ikke kan du ta enda en runde etter bilen har fått lufttørket litt. Men du kan også teste med clay på ett lite område, men som sagt, kan forårsake "marring". 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Bruk av IronX er ikke ensbetydende med at lakken er fri for partikler og at man dermed kan droppe clay. Asfalt og annen grums kan også sitte fast i lakken, og IronX tar bare metallpartikler. Derfor må/bør man bruke Prickbort (eller tilsvarende) og Surfex HD (eller tilsvarende) i tillegg.

Før polering bør man claye bilen uansett for å være sikker på at man ikke får rusk i paden under poleringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig