Gå til innhold
kaiove

Hjelp til å finne ny maskin DA

Recommended Posts

kaiove

Hei

Prøvde meg for første gang på maskinpolering igår. Ble veldig sur da jeg ikke fikk det helt til. Delte opp panseret i små felter, men fikk aldri samme resultat på feltene.

Men merket etterhvert at maskina ikke gikk like fort i rundt ved press, så det er vel grunnen til de forskjellige resultatene. Er fersking så vet ikke hvor mye/lite press man skal ha. Men med medium/grov menz pute så slet den nok med sin egen vekt. Gikk greit nok med med den myke puta heldigvis, så fikk rydda litt etter meg før jeg avslutta.

Snakk om en carwise DA forresten.

Så tips om en maskin som virker bedre, og som er bedre å håndtere tas imot med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Hva er ditt budsjett da? :) 

Krauss/Kestrel DAS-6 Pro (900W) er en god og rimelig begynnermaskin. Ellers er Rupes Bigfoot eller Duetto særdeles gode, dog litt mer kostbare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove

Hva er ditt budsjett da? :) 

Krauss/Kestrel DAS-6 Pro (900W) er en god og rimelig begynnermaskin. Ellers er Rupes Bigfoot eller Duetto særdeles gode, dog litt mer kostbare.

Tenkte max rundt 3k

Ser det er tilbud må north detailing på bilnerden, med 70mm og 120mm bakplate. Kan være kjekt på trangere steder, eller?

Flex XC 3401 VRG! :)

Litt dyr, lønner seg kanskje mere med en rupespakke til den prisen? :)

Endret av kaiove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen

Tror jeg hadde gått for North D. PDA-15 i stedet. Virker som en knallmaskin.

Bruker mest 3401 selv, men den er jo en del dyrere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Ellers er det jo ørten forskjellige tråder her på forumet allerede som nettopp omhandler innkjøp av ny poleringsmaskin. Gjør et søk så finner du nok en masse tips :)

Endret av Michael

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Keet

Hadde gått for Das-6 pro til å starte med..Det er en god nybegynner maskin og en kan oppnå ganske bra resultater. Maskien koster heller ikke skjorta..Om du syns detailing stadig blir kjekkere, så oppgrderer du til en dyrere maskin og bruker Das-6en til spot maskin:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove

Ellers er det jo ørten forskjellige tråder her på forumet allerede som nettopp omhandler innkjøp av ny poleringsmaskin. Gjør et søk så finner du nok en masse tips :)

Hadde gått for Das-6 pro til å starte med..Det er en god nybegynner maskin og en kan oppnå ganske bra resultater. Maskien koster heller ikke skjorta..Om du syns detailing stadig blir kjekkere, så oppgrderer du til en dyrere maskin og bruker Das-6en til spot maskin:)

Har søkt og lest endel tråder her på forumet nå. Så mange valg og like mange meninger :P

Men tror det peker mot en das-6

Tips til polish og puter?

Har små tuber av menzerna, 3000, 2100 og 300

2x svart, hvit gul

Ser mange her bruker uber puter. 140mm?

Endret av kaiove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Keet

Har brukt Uber mye og de fungerer bra..Fin pris har de og:) En får også med en mindre bakplate med Das-6en, så det kan være grett å kjøpe noen av de minste putene også..

Endret av Keet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove

Har brukt Uber mye og de fungerer bra..Fin pris har de og:) En får også med en mindre bakplate med Das-6en, så det kan være grett å kjøpe noen av de minste putene også..

100mm eller enda mindre? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

100mm er vel de minste fra Uber, og er kjempefine med DAS-6 på mindre områder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove

Da får jeg sette noen 100mm på lista også da.

Trenger jeg flere typer/grader polish?

btw takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen

Greit å ha polish i ulik grovhet. Trenger ikke å ha fullsortiment av alle merker, holder med ett merke til å begynne med.

Selv har jeg bare erfaring med Menzerna, og kan anbefale FG400, PF2500 og SF4000. Menzerna ruller ut nye produkter for tiden, så er ikke sikkert produktene heter det samme hos alle samarbeidspartnerne.

Det kan være gunstig å kjøpe en pakke. Bilnerden har en Das6-pakke, men det er trolig tomt for noen av produktene da pakken ikke ligger i nettbutikken nå. Send dem en e-post og hør hva de kan ordne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SimnS

Med North Detailing SDA-8 på tilbud til 1190,- så ville jeg heller gått for den enn den nå dyrere Das 6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaiove

Med North Detailing SDA-8 på tilbud til 1190,- så ville jeg heller gått for den enn den nå dyrere Das 6.

Fikk det svaret fra bilnerden også, så blir kanskje den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fuglestein

Jeg er også i tenkeboksen og lurer på å anskaffe meg en maskin. Har sett på Das 6 og 'North Detailing SDA-8. men hva er egentlig forskjellen på disse og hvilken er å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Spittshine

En forskjell er hvertfall hvilke bakplater som følger med.
70 mm og 120 mm til SDA-8. og 120 mm og 150 mm til DAS6

SDA-8 har oppgitt 30w mer enn DAS`en
Ellers er det samme utkast, vekt og lengde på strømmkabel.

Endret av Spittshine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fuglestein

Så egentlig så er den største forskjellen kun størrelsen på bakplatene?

Hvilken størrelse er den mest ideelle med tanke på størrelser på pads å div? og eventuelt hvilken produsent som anbefales? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig