Gå til innhold

F11 525X 2012 modell


Nabon

Recommended Posts

17 minutter siden, alextech skrev:

6800?! Men batteri kan du vel bytte selv? :)

Byttet på en 1 serie jeg kjørte tidligere. Der var det 4000-5000 kun for AGM batteriet,  også måtte visstnok bilen kodes til å ta ett nytt batteri så ble noen kroner i arbeid også. Jeg kranglet og fikk det til 4000 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Hadde bilen inne hos Sulland for sjekk da jeg får opp feilmelding som gjelder drivlinjen på bilen. Forsvinner etter en stund igjen, men bilen går da tidvis på redusert effekt. Leste at batteriet kunne være en feil og ba de ta en sjekk på det. Fikk da til svar at batteriet kanskje burde byttes. Pris: 6800,- [emoji33][emoji33] Bilen er da kjøpt for under ett år siden hos bruktbilforhandler. Noe håp om å få dekket det eller er det lost case?...


Høh, 6800kr? Får du oppgradering til hybrid drivlinje også da, eller? [emoji15]
  • DCN Poeng 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve lading av batteriet først og se om problemet forsvinner da. Skader ikke og prøve ettersom kona bruker den på jobb så blir det mye småkjøring... Skulle ikke det fungere så har jeg kommet i kontakt med noen på en Facebook-gruppe som heter Retrofitgarasjen. Mye dyktige folk som driver med koding og diverse som oss vanlige dødelige ikke skjønner det kvekk av. Der var det en som kunne kode inn batteriet for meg. Så da gjenstår det å bare skaffe batteri og det skal jeg klare å få billigere gjennom en leverandør på jobben [emoji106]

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil, har vært inne på tanken om å lakkere min i samme farge :thumbup:

 

Til opplysning har ikke 525d og 530d samme motor. Din har en 2 liter rekkefirer, mens 530d har en 3 liter rekkesekser.

  • DCN Poeng 1

Carbonschwarz E60 M-Sport 525da '05 stående på Style 172 8,5" & 9,5", 245/35-19 & 275/30-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Diesel skrev:

Veldig fin bil, har vært inne på tanken om å lakkere min i samme farge :thumbup:

 

Til opplysning har ikke 525d og 530d samme motor. Din har en 2 liter rekkefirer, mens 530d har en 3 liter rekkesekser.

De var like de første årene F10/F11 eksisterte ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, overlay skrev:

De var like de første årene F10/F11 eksisterte ;) 

Stemmer det :)

Carbonschwarz E60 M-Sport 525da '05 stående på Style 172 8,5" & 9,5", 245/35-19 & 275/30-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil, har vært inne på tanken om å lakkere min i samme farge :thumbup:

 

Til opplysning har ikke 525d og 530d samme motor. Din har en 2 liter rekkefirer, mens 530d har en 3 liter rekkesekser.



En av de få negative delene ved bilen at den ikke har sekserlyden fra BMW... [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nabon skrev:

En av de få negative delene ved bilen at den ikke har sekserlyden fra BMW... emoji4.png

 

Har litt erfaring med oppjassede x20d av samme årgang, og må si at disse motorene sammen med 8-trinnskassa veier til dels opp. Utrolige biler, flott skyv og ikke minst flott forbruk :thumbup:

Carbonschwarz E60 M-Sport 525da '05 stående på Style 172 8,5" & 9,5", 245/35-19 & 275/30-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt erfaring med oppjassede x20d av samme årgang, og må si at disse motorene sammen med 8-trinnskassa veier til dels opp. Utrolige biler, flott skyv og ikke minst flott forbruk :thumbup:



Sitter og klasker meg sjøl i panna nå når jeg fant ut hva jeg skrev i går. Hadde en E39 før i tiden som hadde sekser. Bensin! Det var jo den lyden jeg mente. Jeezus.... [emoji23][emoji23]
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Diesel skrev:

Har litt erfaring med oppjassede x20d av samme årgang, og må si at disse motorene sammen med 8-trinnskassa veier til dels opp. Utrolige biler, flott skyv og ikke minst flott forbruk :thumbup:

Min 520d 2014 med 19" hadde faktisk 0,7-0,8 l/mil... Det var ikke veldig imponerende. Da jeg brått måtte bytte til 17" for noen uker siden gikk jeg ned på 0,65 som er bedre... 

MEN, sett bort ifra det er N47 motoren råfin. Går pent og har greit skyv sammen emd turbo og automatkassa. :) 

 

44 minutter siden, Nabon skrev:


Sitter og klasker meg sjøl i panna nå når jeg fant ut hva jeg skrev i går. Hadde en E39 før i tiden som hadde sekser. Bensin! Det var jo den lyden jeg mente. Jeezus.... emoji23.pngemoji23.png

 

Hehe, for de som ikke hater diesellyd er jo ikke rekkeseksern på 530d helt å forakte heller da :) 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, alextech skrev:

Min 520d 2014 med 19" hadde faktisk 0,7-0,8 l/mil... Det var ikke veldig imponerende. Da jeg brått måtte bytte til 17" for noen uker siden gikk jeg ned på 0,65 som er bedre... 

MEN, sett bort ifra det er N47 motoren råfin. Går pent og har greit skyv sammen emd turbo og automatkassa. :) 

De jeg har vært borti har vært på 0,6-0,7l på mila uansett kjøring, og da mener jeg det er 20" på den ene. Tror kvaliteten på dekka har mye å si når en kommer opp i slike dimensjoner.

3 timer siden, Nabon skrev:

Sitter og klasker meg sjøl i panna nå når jeg fant ut hva jeg skrev i går. Hadde en E39 før i tiden som hadde sekser. Bensin! Det var jo den lyden jeg mente. Jeezus.... emoji23.pngemoji23.png

Har en E39 med sekserdiesel, syns lyden i denne er helt kurant. Er fremdeles en diesel, men er ikke så mye bråk og fin gange :thumbs:

  • DCN Poeng 1

Carbonschwarz E60 M-Sport 525da '05 stående på Style 172 8,5" & 9,5", 245/35-19 & 275/30-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, alextech skrev:

Min 520d 2014 med 19" hadde faktisk 0,7-0,8 l/mil... Det var ikke veldig imponerende. Da jeg brått måtte bytte til 17" for noen uker siden gikk jeg ned på 0,65 som er bedre... 

 

Er dette da på samme dekkmerke og model?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, alextech skrev:

 Neida, jeg mistenker slitte dekk. Er Michelin Primacy. Så tror dekkene i seg selv er ok... 

 

For jeg merker ikke ekstremt stor oppgang når jeg går fra 19 tommers vinterdekk til 21 tommers sommerdekk (Michelin X-Ice og PS2 henholdsvis). Det er da 265 bakdekk på sommer i stedet for 245.

Men det er selvfølgelig mange usikkerhetsmomenter som temperatur, vann på vei, luftrykk etc. som påvirker dette.

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...