Gå til innhold

Høytrykkspyler - hva skal man egentlig kjøpe ?


FrederikOslo

Recommended Posts

FrederikOslo

Hvilken HT skal man kjøpe  til hobbybruk ?

Har lest tidligere innlegg og råd men det er fortsatt litt forvirring hva man burde/eller hva som rådes å kjøpe til hobbybruk.

Det er vel budsjett som styrer hvilken HT jeg kjøper men får man en grei spyler til bil og vanlig husbryuk for ca 3000.3500 kr?.

Helst skulle man sikkert klint til med en Kranzle hos Concours (blir det billigste i såfall)  men det passer ikke helt inn i budsjettet men er det så stor forskjell på Foma, Karcher eller  Nilfisk dersom man ønsker en med stålarmert slange og ellers kun basic kit dvs jeg trenger ikke terasse børste-vasker og annet rart men kun maskinen, slangen og spylerhodet . Vet det er skrevet mye før om dette men får ikke tatt en avgjørelse og det er alltid trygt å støtte seg til erfaring.

HT'en vil bli lagret innendørs dvs en krypkjeller hvor andre ting blir lagret så frost blir den ikke utsatt for under vinteren.

Takker for alle gode innspill.

Mvh

Frederik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egen erfaring angående høytrykkspyler, men har fått anbefalt Nilfisk E145. Denne skal jeg selv kjøpe etterhvert og den har stålarmert slange. Prisen ligger på rundt 3 000,- 
Hørt angående Karcher at det er dyre reservedeler, men har som sagt ingen egen erfaring bortsett fra at jeg har hatt en eldre Karcher som nå har tatt kveld. 

Mvh, Kristian
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt til Jula sporenstreks og slått til på 145. Kjøpte den selv i våres og er veldig fornøyd. 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrederikOslo

Ringte Jula nå  og de har ikke en eneste spyler igjen av denne modellen og produktet har utgått desverre. Sjekker andre steder men da ikke samme tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilfisk sin kan anbefales ja, men kjøp med stålarmert slange. plast slangen er bare dritt og jobbe med..

ellers så vil jeg anbefale og kjøpe en spyler som du har service tilbud i nærheten, eller noen som kan med disse visst det eventulet skulle bli feil på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stihl RE 129 Plus er den samme spyleren som 145. Sør Tre selger den for 2690, uviss fraktkostnad. Ellers tror jeg en butikk i Lillestrøm selger den til en grei pris. @StianMH nevnte det for en stund siden tror jeg. Den har stålarmert slange.

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Jeg kjøpte Nilfisk E145 med 10m Stålarmert(!) slange her om dagen på Monter. 40% avslag. Ga 1500kr for den!!! DET er billig!

Den heter E145.3-10 X-TRA så vidt jeg vet. Denne har stålarmert slange som standard!

 

Endret av Alfaduden

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrederikOslo

Gull jeg tror jeg skal se nærmere på en Nilfisk. Det passer inn i busjettet nå rett før opussing av nytt hus. Fruen vill steile dersom jeg blåser 9000 kr på en Kranzle....selv om det er Rolls Roys i HT segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Nilfisk sine nettsider har 140.3-9 stålarmert Superflex-slange. Men Nilfisk har så mange modeller at det er lett å bli litt forvirret. 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

140.2 har ikke stålarmert slange så vidt jeg vet. Det er trolig bare 3. generasjon som har dette. Prøvde min 145 i dag med den nye skompistolen fra Bilnerden, sykt bra B)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stihl RE 129 Plus er den samme spyleren som 145. Sør Tre selger den for 2690, uviss fraktkostnad. Ellers tror jeg en butikk i Lillestrøm selger den til en grei pris. @StianMH nevnte det for en stund siden tror jeg. Den har stålarmert slange.

Grim Maskin i Lillestrøm fører denne :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Låner denne tråden litt jeg, er på jakt etter høytrykkspyler nå til våren.

Er Nilfisk-ALTO E 145.3-10 H X-TRA en utgående modell? Noen som vet hvilken som erstatter denne hos Nilfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få anbefalt Kranzle mer. Jeg har aldri brydd meg om høytrykkspylere, men tenkte for en gangs skyld å satse litt peng. Den er så latterlig solid. Du ser det på alle delene. Alle løsningene, hele pakka! Du kjenner det når du triller den at dette er en MASKIN. Kobber og solide løsninger for snurring av kabel og lagring av deler. Ingen løse plastdeksler. Kjøpte en Stihl 129 og det var lette plastiksaker. Bruker det til hus, men jeg mener det er en ENORM forskjell. Prisen er selvsagt annerledes, men jeg som nybegynner ønsket meg en maskin og tenker ikke kjøpe ny før jeg oppgraderer til Kranzle med varme den dagen vi flytter ut av rekkehus.

Som nybegynner som valgte å satse litt ekstra så vil jeg si at Kranzlen er en kronjuvel i utstyrssamlingen min.

  • DCN Poeng 1

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenker å kjøpe en billig modell til hverdagsvasken, har ikke tenkt å ta på meg store poleringsjobber eller noe slikt så trenger kun en som kan brukes med skum kanon og som spyler av bilen greit. Om det tar litt ekstra tid spiller ikke så mye rolle. Har sett litt på nilfisk sine "billige" modeller, C120 og C125. Er dette noe å samle på? Vill det fungere til hverdagsvasken? Evt noe jeg må være obs på? 

 

Ser mange snakker om metall kabel, men tenker at dette ikke spiller så stor rolle akkurat nå, kan evt kjøpe en ekstra om den andre blir ødelagt eller plager meg. Akkurat nå vill jeg bare ha en billig spyler så jeg får spylt av bilen skikkelig(kan ikke vaske med kjemikalier på 4 uker:/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...