Gå til innhold

Innkjøp av nye vinterdekk


Michael

Recommended Posts

Som nevnt tidligere så ønsker jeg å investere i piggdekk nå som jeg for tiden er bosatt i Lillehammer. Og da trenger jeg litt tips fra dere om hvor jeg får tak i gode dekk, for eksempel Nokian, Continental, Pirelli eller Goodyear, til best mulig pris? Vil det være noe å spare på å handle i Sverige?

Sted for innkjøp: Lillehammer og omegn + Oslo/Akershus og omegn

Takker for svar :D

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bare gummi eller dekk&felg?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gummi eller dekk&felg?

Yes, har felger, originale 17"-alu VW.

Har Hakka 8 på flere biler her i garasjen, helt rå dekk ;) 

Godt å høre. Testene viser jo også det. Jeg syns bare at de har litt vel stiv pris. Selv om jeg vet at det kan være vanskelig å sette pris på sikkerhet...

Kan spare en del på å kjøpe fra byttdekk.no eller dekkonline. 

 

 

Men hvor skal jeg få montert dem på felg så? Kan jeg ta dem med til felgbutikk og få dem til å gjøre det mot betaling? Skulle tro de var opptatt av å selge egne produkter...

Takkker for svar!! Og som sagt; hva med kjøp i Sverige? Noe å spare der slik det er på vanlig bilservice? :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget mitt i år falt på interdekk.no. Det var forsåvidt en kombinasjon av pris og utvalg på både dekk og felg som gjorde at det ble dem, men jeg tror de gjør det veldig bra på dekkpris alene også. Grell nettside, tho :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget mitt i år falt på interdekk.no. Det var forsåvidt en kombinasjon av pris og utvalg på både dekk og felg som gjorde at det ble dem, men jeg tror de gjør det veldig bra på dekkpris alene også. Grell nettside, tho :P

Service og levering osv. Fornøyd?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service og levering osv. Fornøyd?

Jeg har også bestilt dekk (riktignok med felg) fra Interdekk. Har absolutt ingenting å si på servicen. Bestilte og hentet monterte og balanserte hjul på Schenker. De skulle egentlig komme på døra med dem, men siden det var fredag og de ikke rakk innom meg før mandag så kjørte jeg ned til Schenker og hentet dem selv. Koster vel 600,- for ett sett komplett hjul.

Jeg lurer forøvrig også på hvor dere går og hva det koster om man bare kommer med dekk til en dekksjappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent noen dager før du kjøper. NAF sin vinterdekktest pleier å komme 1. Oktober.

 

anbefaler byttdekk.no og betale noen å legge om , i oslo får du lagt om løse dekk for ca 600-800kr

et priseksempel er :

4x Nokian Hakkapeliitta 8 205/55/16 til 5300kr ink frakt

+ 800 kr omlegg hos et verksted

blir 6100kr

 

samme hos dekkmann.no:

7.971,-

Noen har 10% rabatt hos dekkmann.no , men selv med det blir det 1000kr billigere hos byttdekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Skal selv kjøpe dekk til min mx-5 og valget står mellom nokian 8 eller nokian R2 piggfritt. En enkel regel når det gjelder vinterdekk som jeg bruker er: halvgode billigdekk + egenandel på forsikring = dekkpris og dyrere kvalitetsdekk - egenandel på forsikring = dekkpris.....Kvalitetsdekkene vinner hver gang i min pristest ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvor skal jeg få montert dem på felg så? Kan jeg ta dem med til felgbutikk og få dem til å gjøre det mot betaling? Skulle tro de var opptatt av å selge egne produkter.

Hos byttdekk når du går til handlekurven kan du velge en samarbeidspartner(Som det finnes mange av overalt) og da sender de dekkene dine dit, så tar du med felgene du vil legge om på. Koster ca 600 kr eller rundt der omkring. 
Ta iallefall å sammenlign priser på de forskjellige butikkene online. Priser varierer fra butikk til butikk! :)

Mine Hakka 8 koster iallefall 300 kr mindre pr dekk hos byttdekk iforhold til interdekk. 

Endret av Madas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom akkurat over denne kampanjen hos Skandiabanken. Som kunde med Visa kredittkort hos Skandiabanken får du 50%, altså halv pris, på bla. Continental, Nokian og Goodyear hos Fagdekk. Verdt å se litt på for de det gjelder. Tilbudet gjelder frem til og med i overimorgen.

Og hos Byttdekk.com får du 5% rabatt hvis du legger inn rabattkoden 5DNOK :)

Endret av Michael

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt meg en PM så skal du få navn og nr til en som muligens kan skaffe deg dekk til en god pris :)

Takk for tips, Øystein :) Service og levering. Fornøyd? Hvor drar du for å få dem montert på felg?

Dekkskift holder til på Rælingen, åpent etter avtale "utenfor sesongen" :)

I sesongen er det håpløst å lage avtale der, da det fort kan være 1-2 timer kø.. :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...