Gå til innhold

Ai Ai Ai Ai


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Ja det er vel all den dårlige opplysningen dette, samt alle "smarte" triks som bestefar kommer med når vi er unge og novise....

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=161193

Litt gammel artikkel men, morr vel.....skremmende å lese uansett

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den siste der er noe untak,er vel slik over hele landet er jeg redd for.

Mye fusk og fanterier i den bransjen,men heldigvis tar vi jobben seriøst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Værste jeg hører er de som skryter av at de får vasket bilen for 100 kr.....jeg kan dra av møkka av bilen jeg for 50,- jeg oså, tar bare et håndkle og dupper i vann og tørker bilen din...ser rent ut etterpå da (så fremt det ikke er sol)

Hadde en jeg kjenner som hadde bilen på sånn jallavask, og han måtte til bilpleier etterpå for å polere opp pansert sitt da det var fult av riper...kostet 600,- kr extra det da....og de som la de ripene der, trekker bare på skuldrene og mener det var der....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
mens folk fra Østfold og Akershus er ivrigst på bilvask.

Representin' ! :P

Og jeg som trodde Buskerud var ivrigst!

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Buskerud ruler...he he

bare noen få her som vasker skikkelig....det ser jeg i selv vaskehallen.....jepps

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bodø er det et firma (skal ikke nevne navn), som tar 200,- for innvendig og utvendig vask..

Har sett på et par ganger, og det er helt grusomt.

Dem har en bøtte med såpe og vann, som dem bruker en hel dag.

Svamp benyttes, og den dyppes en gang i bøtta for å vaske halve bilen.

Har også sett et par ganger at dem starter å vaske nederst på bilen, for så å vaske videre oppover.

Altså, 2 dypp på hele bilen. Vannet i bøtta er GRÅTT!

Så tørkes det halveis over med et gammeldags pusseskinn, så er jobben ferdig.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Noen som leste VG 1. April? VG testet båtvask...

Og vet dere hvilken såpe som kom på andreplass? Zalo! Pga den lave prisen og de gode vaskeegenskapene! Gelcoat tåler nok en god del mer enn lakk, men er ikke det litt drøyt?

Og det kan ikke ha vært aprilspøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

JA det er bare å sitte å riste på hodet med husholdnings opplegget. båt har jeg nada kunnskap om, så det må gjerne funke for meg. så fremt de legger på noe beskyttelse etterpå, ren flate uten noe over gir lettere feste for alger ol vil jeg tro...samt mer friksjon i vannet.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...