Gå til innhold

Volvo XC90 - Alextech - Selges!


alextech

Recommended Posts

15.2.2016 - 22.18, Diesel skrev:

Gått gjennom alt nå, kjekt å lese gjennom :)

 

Så bra :) Takk for det.

 

Mye Volvo kunnskap her inne. Er det noen som har kjennskap til om jeg kan bytte ut 4 eike rattet mitt med R-design, eller vanlig 3 eiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug
31 minutter siden, bsa skrev:

Med rød kant og? Men tøff som toget ellers da :)

x2 Setter litt tvil til den rød kanten her og nå, men kan hende det blir bra når det kommer på! Meeeen, felgene så bra ut :thumbup: 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint å bytte ratt. Sjøl lyst på sportsrattet.

Skal pinadø meg få kjøpt ett da. Men passer alle årsmodeller opp til 2014 da? Ser jo at de nyeste har en mye bedre polstring enn for eks r-design fra 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo
3 minutter siden, alextech skrev:

Skal pinadø meg få kjøpt ett da. Men passer alle årsmodeller opp til 2014 da? Ser jo at de nyeste har en mye bedre polstring enn for eks r-design fra 2005

Der spør du et spørsmål... 

Det veit jeg ikke - har liksom ikke samme problem med V70en, ble ikke produsert like lenge så har ikke det problemet/spørsmålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mstrandbo skrev:

Der spør du et spørsmål... 

Det veit jeg ikke - har liksom ikke samme problem med V70en, ble ikke produsert like lenge så har ikke det problemet/spørsmålet :)

 

Kaaaanskje Volvo har noen ideer. Skal se hva jeg finner. Rattet er jo det dessidert mest brukte utstyret i en bil, så der kan man jo legge igjen noen kroner :)

 

10 timer siden, kaw skrev:

Jeg har kjøpt de til Mondeoen min 

 

Ja. Den er vel hvit? Tror de passer bedre til din enn til min sorte... Ska jeg ha noen må de bli de uten rød ring. Men redd for at det blir svart i forskjellige nyanser og egentlig ganske jalla... 

 

7 timer siden, bsa skrev:

Linken funker ik. Kjøpte du de da ell?

 

Prøv nu. Sneik seg inn en punktum på slutten der :) Ikke kjøpt. Fortsatt i tenkeboksen. Tror heller jeg går for noen søvfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke mye her om dagen. Ikke handlet felger eller noe. Følger med på finn for og se om det dukker opp noe interessant :)

 

Jeg bestilte meg en ny nøkkel på ebay. De gamle er fettete og ekle. fusj.. 

 

IMG_1425_zpsmeec17xh.jpg

IMG_1426_zpsptrklcti.jpg

IMG_1427_zpsj2heuucv.jpg

 

Ny nøkkel:

IMG_1429_zpslgrcpeii.jpg

 

Gammel :)

IMG_1430_zpsaeojbq7d.jpg

 

IMG_1432_zpsc9qpxvde.jpg

 

IMG_1434_zpsktqd6gsq.jpg

IMG_1435_zpslkpuczgc.jpg

 

Nøkkelbladet må files opp. Gjør de dette på eks Jernia osv? Eventuelt flytter jeg bare over det gamle bladet. 

 

Ikke så lett å se forskjell. Men det kjennes! Den øverste er ny :)

 

IMG_1437_zpshsyaulzy.jpg

 

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Fin upgrade dette. Kjøpte meg også et nøkkelskall på ebay, men sjanset ikke på å overføre innmaten da selve festene til innmaten virket jalla.. Den du har ser derimot meget bra ut!

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, alexanderst skrev:

Fin upgrade dette. Kjøpte meg også et nøkkelskall på ebay, men sjanset ikke på å overføre innmaten da selve festene til innmaten virket jalla.. Den du har ser derimot meget bra ut!

 

Ja, billige og greie upgrades :) Var det så jalla altså? MB altså... Det gikk veldig fint her. Er jo bare ett kretskort som man flytter over. Prøv :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sekse skrev:

Fikk du ut den lille glasskolben/transmitteren som ligger i delen som nøkkelen er i?
 

Der ligger startsperra.

 

Jepp, er klar over det :) Jeg må splitte øverste delen av den fungerende nøkkelen og overføre den. Enkleste er nok om jeg bare flytter over den den gamle og bruker hele. Så slipper jeg og file opp nøkkel og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp, er klar over det [emoji4] Jeg må splitte øverste delen av den fungerende nøkkelen og overføre den. Enkleste er nok om jeg bare flytter over den den gamle og bruker hele. Så slipper jeg og file opp nøkkel og [emoji4] 

Det har du rett i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

03.03.2016 - Oljeskift

 

Det nærmer seg storshine av traktorn. Men for øyeblikket har jeg endel jobbturer foran meg. Vi får se i neste uke :)

Men service må man ha. Bilen har gått 13000 km siden sist oljeskift.

For første gang i mitt liv som bileier kjøper jeg 8L med biltema olje! Jippi!

 

61065FDB-33D3-4F02-887F-82AE0DD3F5B2_zps

 

Veldig imponert over hvor strøken denne bilen er under. Finnes ikke en rustflekk.. Hurra for Volvo!

8E7DF4EE-1DDC-4A64-89E5-20B0B923E509_zps

 

Uljå tappes av og filter skal byttes.

 

D45141B6-8331-4186-BD17-F38935E28F50_zps

 

11F5D88C-AA84-420D-94A4-42E1FA4AC755_zps

 

D7C0536B-BC95-4694-B267-885928E8233A_zps

 

Ny skive på oljepluggen.

09265E3A-8A6E-4114-A920-68AB7AB4CA0A_zps

 

A88DEF35-A214-4BAF-A81E-9576C41B5C64_zps

 

Servoen har den siste tiden laget en snodig lyd.. Sjekket nivået på servo olja. Der var det så og si tomt gitt... Kjøpte en liter og fylte på ca 0.5L. Etter en helg med mye kjøring er det igjen nesten tomt. Mistenker en av slangene inn eller ut av kjøleren da den sitter litt utsatt. Skal se hva jeg finner av slanger på nettet :) De koster en del, så vil helst sjekke hvor det lekker fra før jeg handler inn ett lass med slanger.

 

86F0807C-BD7F-43B9-9C4B-D7AFE4F90F6C_zps

 

Har også fått pakke(r) i posten. Xenon retrofit står på programmet i løpet av våren! 

 

0A6A1468-0301-4848-B88F-4281E1992DAB_zps

 

 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...