Gå til innhold
Buffer

Meguiars 205 ikke grov nok? bmw f10

Recommended Posts

Buffer    0
Buffer

Hei har testet å polere opp lakken på bilen min .det er en 2010 bmw f10 safir sort metallic.

Har litt men ikke mye erfaring med roterende maskin.Har tidligere polert en bmw e36 som jeg våtslipte først med 1200 papir så 2500 papir og 3000 slipepad til slutt. Jeg polerte den med ullhette og dette ga mye hologrammer. så kjørte da skumpad med meguiars 105 og så meguiars 205 og swirl x til slutt.Dette ble bra.

På min f10 så har jeg fått litt trøbbel jeg brukte meguiars 205 med blå skumpad kjøpt på bilextra. Kjørte mange pass ,men virker som dette er for svak rubbing for å fjerne en del småriper. Meguiars 105 får jeg ikke tak i på bilextra lenger .Tror dere meguiars 105 vil klare å fjerne småripene eller er det våtsliping som må til? ripene er av typen som man ikke kan kjenne med fingerneglen.

Maskinen jeg bruker en gotech kjøpt på claes olson jeg synes den er alt for svak da den ikke klarer å kjøre på lave turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Er ytterst sjeldent at ein trenger å våtslipe ein bil for å ta vekk riper. 

Er vanligt å teste med ein mild kombo. Tar den for lite, so prøver ein litt sterkere kombo. 

Vil du polere bilen din, må du nok insistere litt i utstyr. Som polish, puter og antagligt ny bakplate. Kanskje ein bedre maskin og, viss du synes at polering er noko du liker å drive med. 

Eg rekner med at maskina di ikkje klarer å holde på turtallet ved litt press ifølge beskrivelsen din. Kva slags hastigheit bruker du ved polering? 

Har du original stor bakplate? Ved bruk av skikkelig bakplate vil ein få bedre følelse ved polering og maskina blir lettere å kontrollere.

Ein bør iallefall ha 2-3 forskjellige polish og puter so ein kan variere litt. Og er greit med iallefall 2-3 like puter. Da kan ein bytte oftere og det er mindre sjanse for at ein øydelegger ei pute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Maskinen er nok under pari.  Men 205 opplever jeg fjerner svært lite av riper.  Nå er det jo kombo pute og polish som avgjør,  kan hende du oppnår noe med grovere pute.  Hvis du ikke kan kjenne ripene med neglen vil jeg tro du fjerner disse lett med  grovere kombo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Buffer    0
Buffer

Jeg har noen puter blå orange gul svart og en hvit. Har også 2 forskjellige størrelser tror det er 6 tommer og 7 tommer.

Ja maskinen jeg har er alt for dårlig og vanskelig å kontrollere syns jeg den klarer ikke å kjøre på lave turtall og plutselig går den veldig fort.Jeg klarte kunststykket å brenne istykker lakken på feltet mellom grillene i fronten på bilen også.Da puten plutselig satt seg fast i et uovervåkent øyeblikk.Har en del erfaring med lakkering så skal nok klare å fikse den skaden=)

Endret av Buffer
feilskrift

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Høres ut som du bør skaffe deg en ordentlig maskin også. Samarbeidspartnerne på forumet her selger maskiner til nybegynnere, halvprofesjonelle og proff. Samme gjelder polish og pads, med forskjellig cut (slipegrad). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Buffer    0
Buffer

tror nok må investere i en bedre maskin ja og de skumpadsene jeg har tror jeg er noe skikkelig skit de er turtlewax og de som fulgte med poleringsmaskinen virker også som jalla greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig