Gå til innhold
Presmoe

Garasje/verkstedsbygg 9x12 m

Recommended Posts

Presmoe    82
Presmoe

Gikk igang med planlegging /tegninga av garasjen høsten 2014 og fikk begynt å planere tomta februar mars 2015.

Garasjen blir 9x12 meter med 2 porter framme  og 1 port på siden til verkstedet.

Er godt i gang med bygging av garasjen nå, Ville ikke bygge for stort og dominerende  og ta all oppmerksomshet fra huset. men samtidig må man ha litt plass til hobbybruk.

Planen har hele tiden vert å ha en 2-delt garasje der hovedgarasjen skal brukes til oppbevaring/ustilling av bil og den andre delen til å skru bil så der blir løftbukk og full takhøgde på ca 6 meter. 

Det blir en flere høgskap til å oppbevaring i verkstedet og garasjen blir helt clean med ingenting på veggene. Blir enten lagt epoxy eller flis til slutt.

Garasjen er lagt inn med Aqo drain for å få bort vann fra snøsmelting. Det er også lagt inn internett og satelitt.

Etterhvert kommer det en kjøkkeninredning inn i verkstedet som danner en slags BarØy mellom verksted og garasje. som igjen blir avskilt med skyvedør. det blir innvendig trapp til loft med sofa/ eventuelt bord og stoler under trappen. På sikt skal det også inn luft luft varmepompe for å gi varme gode kvelder:)

Loftet vil bestå av 2 store trekant vinduer som gir en god utsikt ut over fjorden. Loftet blir på ca 40m2

Det blir lagt inn spotlights for rett stemningslys i garasjen samt skikkelig takarmatur i verkstedet.

Valget mitt faller på en 4 søylers bukk slik at den kan brukes til å lagre biler.

2 biler er tiltenkt framme men er fint plass til 3.

006.JPG

013.JPG

• DCN Poeng 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Presmoe    82
Presmoe

11988360_10156070131025297_1692797484490her e litt fra muringa og legging av aco drain.  støyping av mur ble gjort for hand. ingen betongbil på det. Det var en jobb som tok TID!   på gulvet fikk eg med meg fagfolk som kan ettersom det blir 3 fall å ta hensyn til. og resultatet ble som forventa.. 100% kjempefornøgd med jobben han utførte.

http://i77.photobucket.com/albums/j74/presmoe/Facebook/garasje/del 3/11988360_10156070131025297_1692797484490911910_n_zpsry5dngml.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Blir bra det her. :)

Hvis du bruker de linkene som begynner på img så ser vi bildene direkte istedenfor bare en linktekst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Presmoe    82
Presmoe

TAkk takk:)  Måte lage en midlertidlig port slik at bilene kan lagres i vinter... eg har ikke bestemt meg for porter ennå men det blir det siste som skal inn..    nå er vertfall bygget tett og så nå kan en senke skuldrane og heller ta seg ei god pause..Tviler på om det blir  isolering/og lagt inn alt det elektriske nå i vinter.. Det blir mest sannsynlig roligere nå frammover .har litt andre prosjekt som må gjøres først..     Regner med å gjøre meg ferdi med listverk utvendig og fore ut vegger innvendig nå i vinter så blir det vel stopp.   kommer litt bilder på det også etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

En ting er misunnelsen på garasjen. Men ble ti ganger mer missunelig når jeg så bilparken :wub:

Evo6 og R34 :eek:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Presmoe    82
Presmoe

Sia det va litt intresse,så laster eg opp et par bilbilder

Endret av Presmoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig