Gå til innhold

Skal kjøpe felger, blir felgvask et @/&£# ?


Talker

Recommended Posts

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg nye felger nå. De to typene jeg har sett meg ut er: 5-eikers eller en med maange eikeer på. Har sett litt på denne f.eks:

Advanti_Touring.jpg

Men jeg klarer ikke å la være å tenke på hvordan det blir å holde noe slikt rent! Så jeg tenkte at dere hadde plenty med erfaring på dette området.

Bør jeg bekymre meg over dette, og sterkt vurdere å kjøpe noe med færre eiker, og heller holde dé fine og rene så godt jeg kan?

Kom med noen innspill.. Hva gjør dere for å holde de rene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Swissvax Autobahn og en god felgrens burde gjøre susen.. Jeg har mange eiker på vinterhjulene og jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jobb blir det jo uansett, men med SV audiobahn, samt en god felgrens som Bernhard sier, blir jobben en del enklere. En god felgkost eller 2 er heller ikke å forrakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg best 5-eikers felger. De viser bedre, og ser bedre ut om du er ute og cruiser (kan se at det er bevegelse). Med mange eiker blir det fort bare seende ut som en flat "tallerken", men dettte er bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Autobahn + syrefri felgrens og ez brush gjør mye, men flere felger er mer jobb ja.. ikke tvil om det.

Syntes de felgene der så bra ut jeg, hvilken type er det mht 5 eiker da?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Det er ganske viktig å beskytte felgene godt.

Autobahn er veldig bra, gjerne med en lakkforsegler under. Da kan man stort sett bare spyle over med varmt vann for å få de reine.

Jeg syns Swissvax Wheel Cleaner utmerker seg når det kommer til bruk med Autobahn.

Vasker reint, lukter godt, og tar ikke voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at det skal være en helvetes jobb og ta felger med mange eiker så blir det til det,men du kan også kose deg med jobben.Finn frem en stol eller krakk og en kald øl så er det bare og gi gass.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kloke ord her ja..

Om det blir 5-ekers, så er det litt flere varianter ute å går. Har absolutt ikke bestemt meg enda, men kan prøve å legge ut noen bilder som treffer stilen min.

Denne eller

denne

Njaa.. Ser litt for simpel og billig ut..

Nr. 1 eller 13

Bilen dette skal sitte på er en Saab 900 94mod. Forkledd som en 98mod Saab 9-3 :P

post-337-1239148226_thumb.jpgpost-337-1239148109_thumb.jpg

Skitten på disse bildene da.. Bare noen jeg tok i dag for å redigere felger på.. :P

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg monterte TSW Pace på Saab 9-3'n til en kompis i 18tom og det ble dritkult, jeg synes den bilen kler mangeeikede felger veldig godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har sett mange bilder av 9-3 / ng900 med mangeeikede-felger. Å det har vært rått det altså... Om noen er rå på photoshop, så skal dere få velge å vrake i div vinkler av bilen til å redigere på :P

Selv er jeg fan av de originale double 3 spoke, og de er relativt fine i 17" på NG900/OG9-3.

De derno og9-3 aero felgene? Syns de er råe selv, men ikke så lett å finne... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte alle de siste tre du linket til.

Men 3 eiket Hirsch ser jo veldig bra ut. :)

Tror også de passer din bil. Tipper rengjøringergen går som en lek da det er god plass mellom eikene.

September%2007%20060.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips, kom gjerne med flere tips! :) Men desverre, så kan jeg nok ikke punge ut for mye for felgene :/ F.eks 10.000 i felger, syns jeg selv er alt for mye. :P

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg vurdere svarte felger med chrome kant? Noen innvendiger på det?

Og er det noe forskjell på å holde ren en flate som er lakkkert, en som er "polert" eller en som er chrome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Styr unna chrome og polert... Polert blir fort stygt, men er lekkert når man er flink til å vedlikeholde.... Kantfelger ser også mindre ut enn det de er... Men er mye å velge i på felgmarkedet om dagen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...