Gå til innhold
Lisa_86

Hvor bra resultat kan man oppnå ved håndpolering?

Recommended Posts

Lisa_86    0
Lisa_86

Hei.

Her kommer sikkert spørsmål som er spurt mange ganger før, men her kommer det dog en gang til...

Jeg har akkurat kjøpt meg en Range Rover 99mod, sort. Den er forsåvidt blank i lakken, men er full av riper og vaskeroser. Jeg har jo polert før, men det er bare sånn fort gjort med autoglym super resin polish. Kan jeg i det hele tatt oppnå noe forbedring ved en skikkelig håndpolering? Jeg tør ikke begynne med maskin. Jeg har en "våt drøm" om å sende bilen hos noen som kan dette her, men ønsker å bruke litt penger på å fikse andre ting med bilen først.

Jeg jobber på en mekonomen-butikk så har tilgang på alt av autoglym og meguiars, så ønsker å bruke noe av det. Er det håp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Skal du polere for hand bør du bruke polish med masse filler..som Autoglym osv. Da får du skjult swirls osv, men kommer fram igjen etter en stund når polishen forsvinner.

å bruke "proff" polish for hand er uhorvelig mye arbeid, og du er garantert senebetennelse. Der må du ha maskin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Å bruke maskin er temmelig trygt :) Du kommer ikke veldig langt for hånd.Kan få dempet lette vaskeriper f.eks, men etter det er det alt for treigt. Jeg ville lånt en DA maskin og tatt ett steg for å øve, også tatt enda en gang til våren om lakken ikker er vrien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Støtter meg på de andre her. Jeg polerte et par biler for hånd før jeg begynte med maskin jeg også, men angrer ikke på at jeg kjøpte meg en Biltema to-hodet DA (begynte enkelt), var så utrolig mye mer effektivt. Ingen vei tilbake etter det. :thumbup:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig