Gå til innhold

Rense alcantara.


EspenE

Recommended Posts

hmsilset

Swissvax alcantara rensen med børste/kost og dra ut rensevæska med mikrofiber etterpå.Eller en svak blanding med green clean.Jeg ville ikke brukt mye rensevæske på sånt.Kun spraye på litt,jobbe med børste, og tørke sånn at det blir ganske tørt.Bruker også samme metode på mange typer tak trekk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk:)

Hva slags børste er fint til sånt forresten? Hvor myk bør børsten være? Funker det like greit med en påføringspad/svamp? 

Endret av EspenE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsten bør være myyyyk! Mange bruker heller microfiber da alcantara lett blir nuppete. Mener Øyvind G har noe i sin logg på alcantara rens. Ikke bruk våtsuger/vann.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alcantara er ganske hardfør. Har det på min egen bil som er fem år gammel. Ingen tegn til nupper eller slitasje.

Mener den fint kan rengjøres som microfiber eller stoff.

Har brukt AF Verso og våtsuger på mine. Impregnert med Gtechniq I1 etterpå. Blir veldig bra og lett å fjerne evt flekker med mf og vann.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alcantara er ganske hardfør. Har det på min egen bil som er fem år gammel. Ingen tegn til nupper eller slitasje.

Mener den fint kan rengjøres som microfiber eller stoff.

Har brukt AF Verso og våtsuger på mine. Impregnert med Gtechniq I1 etterpå. Blir veldig bra og lett å fjerne evt flekker med mf og vann.

My bad.  Har ikke prøvd ennå på mine da jeg har lest så mange steder at man må være så sinnsykt forsiktig.  Har bare tatt en liten flekk med mf og svaaaaaak w2

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har hatt flere biler med alcantara stoff i seter. Ikke noe problem å bruke våtsuger, microfiber eller litt mild apc\green clean.

Gjorde selv dette i min gamle bil flere ganger. Største problemet jeg møtte på var at flekkene var vanskelig å fjerne uansett, og jeg turte ikke gå på med kraftig apc. På noen av de mest gjenstridige flekkene endte jeg til slutt opp med å bruke både ren meguairs apc, skinnbørste, microfiber og våtsuger.

Skadet ikke alcantaraen selv om jeg gikk på så hardt. Ikke mestet den farge, ikke ble den skjoldete og ikke sprakk den på noe vis eller ble ødelagt på annen måte. Annet enn at det fortsatt var spor av flekkene som var der i utgangspunktet.

Neste bil med alcantara seter blir behandlet med forsegling på setene før noen får sitte i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad.  Har ikke prøvd ennå på mine da jeg har lest så mange steder at man må være så sinnsykt forsiktig.  Har bare tatt en liten flekk med mf og svaaaaaak w2

No worries mate ;)

Står mye rart på nett om hvor forsiktig man må være med alcantara, men tror ikke det stemmer.

Har en kamerat med en gammel passat, ca 2000 mod, og han sliter med nupper.

Mange tror jo også at det er et slags ruskinn mens det jo faktisk er en type microfiber. All alcantara kommer vel fra samme produsent, men det finnes muligens flere typer/kvaliteter.

Uansett er det jo best å begynne så snilt som mulig.

Har også brukt steam for å rense og det fungerer ypperlig.

Ammo-Larry har jo en finfin video om dette i en Veyron (?) Verdt å se :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Alcantara er et registrert varemerke for nettopp produsenten Alcantara.

Det er i praksis microfiber, men kun alcantara får lov å kalle sin microfiber for dette navnet. Alle andre produsenter av microfiber må kalle sitt produkt for noe annet.

Fikk gjennomgodt dette meget nøye når jeg engang i tiden fikk skreddersydd seter til min mr2, og kunne velge mellom microfiber fra flere fabrikanter, blandt annet alcantara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...