Gå til innhold

Hjelp til passende pris til på behandling


WernerH

Recommended Posts

Har fått forespørsel fra en venn av meg å behandle hans svigerfars Toyota Land Cruiser, og trenger litt tips og råd ang disse lakkmessig, og kanskje litt om hvor i leia man burde legge seg kostnadsmessig.

Har ikke fått et kløktig svar enda på om det var snakk i kun glanspolering og voks, eller om det skulle være full spiker :P samt innvendig

Har nå fått svar om at det holder med ..og jeg siterer "grei rengjøring og polering utvendig, og en god rens på seter og innredning, er ingen bilfantast, så det holder med behandling for vanlige dødelige" :P

Bilen såvidt meg bekjent etter en runde på facebook en god venn med vaskemaskinen på shell.

lc_zpsc157z25s.jpg

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en stor bil, og en vanlig polering blir fort en del timer. lakken kan være litt tricky om den er sort tett type. 

Beskrivelsen var også ikke veldig presis så forventningene til kunden kan være nesten hva som helst.

Dette er en potensiell liten mine mtp tidsbruk. Jeg ville helt klart a prøvd å sett bilen før jeg gir et anslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett bilen. og den er som forventet, den er sølvgrå(lite metallic etter det jeg kunne se..men kan være slitasjen som gjør det) men som eier sa selv, han var ikke interessert i skikkelig lakkrens, men en polering. Jeg var tydelig når jeg forklarte han forskjellen på jobbene som kunne utføres, men skikkelig lakkrens var ikke tema. Lakkmessig så jeg tenker den kan ikke være værre enn fruen sin svart metallic avensis. må funke greit med 1stegs på den? anslo ca  2 gode dager på bilen mtp størrelse og lakktype, med forbehold, eier er bortreis hele uka i det tidsrommet som bilen skal jobbes med, så har jo litt tid på meg da :)

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da kjører du en enstegs+voks, samt rens av seter, støvsuging og vask av ruter innvendig og priser det ut fra hvor mye du har samvittighet til.

Sølvgrå LC er i 100% av tilfellene med metallic, så hvis den ser tett-grå ut har du også en pekepinn på hvor mye jobb du har foran deg...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...