Gå til innhold

Bedriftsøket.no


Reidar

Recommended Posts

Hei.

Siden jeg har registrert firma på bilpleie aktiviteten min blir jeg fra tid til annen oppringt av folk som skal selge diverse tjenester. Takker stort sett alltid nei, men denne gangen var beløpet såpass lite at jeg tok en sjanse.

Bedriftsøket.no skulle da i mars hjelpe meg å gjøre websiden min mer google vennlig med søkeord. Etter at jeg hadde takket ja skulle jeg få tilsendt en kode fra google som jeg skulle gi til de, og så skulle de hjelpe meg med å sette opp hjemmesiden.

Noe kode kom aldri og jeg ringte etterhvert flere ganger frem mot sommeren og ba om at de skulle refundere pengene og avslutte saken siden jeg aldri hadde fått noe av det de hadde lovet meg. Hver gang skulle de selvsagt sjekke det opp og kontakte meg igjen, noe som aldri skjedde. I løpet av sommeren har de nå satt opp en telefonsvarer som sier at alle henvendelser skal sendes til kundeservice på mail. Her har jeg sendt en mail og forklart min misnøye i klartekst men heller ikke denne har det skjedd noe med.

For en mnd`s tid siden fikk jeg ny faktura med fornyelse av mine tjenester. Denne har jeg ikke betalt og før helga kom det nå purring på denne igjen.

Forbrukerrådet hjelper jo bare privatpersoner så der er det nok ikke noe å hente.

Hva gjør man nå?

Fakturere tilbake det beløpet jeg betalte første gangen for manglende leverte tjenester?

 

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så lenge du bestrider fakturaen så er de pliktig til å stoppe den. Bestrid, bestrid og bestrid. Da vil du ha samtale med inkasso hvor saken blir sendt det lokale konfliktråd? Eller hva det nå heter. Som oftest møter ikke motparten og får en uteblivelsesdom.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Evt politianmeld firma for svindel, og vis til politianmeldelsen hver gang de prøver å sende regning til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Handler aldri noe av de som ringer vedr sånt, er så mye hubugg ute å går, og da vil jeg være føre var en etter snar.

Om en vurderer det, så be de ringe deg opp dagen etter, så søker du opp firmaet på google, legg til feks svindel eller useriøst sammen med bedriftsnavnet, og det kommer ofte opp mange sider vedr firmaet, er det seriøst vil det også komme frem..

Betal i allefall ikke fakturaen, har de ikke levert det de skal, er det jo en mangel, og da skal en ikke betale, kontakt gjerne politiet og anmeld de for svindel, er det ikke første gangen de har gjort det, har sikkert politiet noe å tilføye også mht firmaet.

Ligger en del info om det firmaet på nettet, så bare google det, og les hvordan andre har løst saken.. :) 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI godta telefonsalg. Enten det er røde kors eller bedriftssøket, gulesider, 1881 e.l.. ALDRI! 

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte meg også. Snakket fint og flott om sine produkter. Måtte spørre etter en del minutter om: "og dette er gratis?" Det var det jo ikke så fikk ikke lurt meg. Dårlig sslgsteknikk. Burde vært anmeldt...

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send de en mail hvor du tydelig bestrider kravet og ta vare på denne mailen. Dersom de sender over saken til inkasso for videre inndrivelse, så tar du kontakt med inkassoselskap og viser til inkassoloven §1 hvor du ettertrykkelig gir beskjed om at faktura er bestridt og at de ikke kan dra saken videre. Saken må da evnt løses via forliksrådet i verstefall tingretten. 

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...