Gå til innhold

Innkjøring av nye piggdekk?


Michael

Recommended Posts

Kom akkurat over denne artikkelen fra 2012. Sier at man bør bruke de første 30-50 mil på nye piggdekk som en innkjøringsperiode. Dere som har kjørt nye piggdekk før; har dere vært borti noe slikt?

http://www.tv2.no/a/3920234

Ettersom jeg skal oppdatere vinterskoa på bilen, så kunne det vært kjekt å vite :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggene har flenser (eller mothaker om du vil) men de er skutt inn i sylindriske hull i dekket, litt pen innkjøring gir gummien mulighet til å forme seg rundt flensene.

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veldig lurt å "kjøre inn" dekkene. Jeg solgte 4 stk hakka 8 dekk til en fyr i fjor, og etter en vinter med masse "vill gassing" så er 50-60% av piggene på drivhjulsakslingen bortevekk :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggene har flenser (eller mothaker om du vil) men de er skutt inn i sylindriske hull i dekket, litt pen innkjøring gir gummien mulighet til å forme seg rundt flensene.

Aha! Akkurat hva jeg lurte på :)

Kan noen også anbefale en dekkdimensjon til 17" alu-vinterfelger? Jeg sliter litt med å pakke hodet mitt rundt 205/45 vs 205/50 vs 215/50 vs 215/55 osv. osv. 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Akkurat hva jeg lurte på :)

Kan noen også anbefale en dekkdimensjon til 17" alu-vinterfelger? Jeg sliter litt med å pakke hodet mitt rundt 205/45 vs 205/50 vs 215/50 vs 215/55 osv. osv. 

Kjører med 205/50-17 på min audi a4 b7 med quattro, lite sporing av de pga bredden samt at det er vel litt mer grep i dekk med mindre bredde har jeg hørt, har ikke erfaring selv med det, men er fornøyd med den dekkdimensjon ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 205/50-17 på min audi a4 b7 med quattro, lite sporing av de pga bredden samt at det er vel litt mer grep i dekk med mindre bredde har jeg hørt, har ikke erfaring selv med det, men er fornøyd med den dekkdimensjon ivertfall :)

kjører med 215/50-17 har jeg i piggdekk på b6 quattro'en min, perfekt høyde å bredde. helt fantasisk på vinterføre med de :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...