Gå til innhold

Sonax produktlinje - noen brukerartikler


My2cents

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle hoste opp noen artikler om Sonax produktene, ført i pennen av våre åndsfrender i andre land. Greit å få litt input på disse produktene, siden de jo er å få kjøpt hos både Clas, Mekonomen, M:CA og flere her inne jo har disse butikkene "rett rundt hjørnet".

Sonax Xtreme Rim cleaner - PH nøytral

Sonax Premium Class Wax & Cleanser

Litt generell info om Sonax putene (post nr. 2). Den oransje som Claser'n selges er altså tilsvarende Megs gul og er for generell polish og Sonax sin gule (som kjøpes fra bl.a. Mekonomen) er tilsvarende Lake Country sin oransje og er for noe cutting.

Og en større post med masse info om putene.

Forøvrig kan alle padsa kjøpes gjennom Mekonomen såvidt jeg vet og i forskjellig størrelse også.

Gloss shampoo

Wax test...Sonax Xtreme vs CG XXX vs Homebrew

Sonax Premium Carnauba Wax som er "P21s 100% repackaged for the Euro market"

Profiline Abrasive Polish + NanoPolish

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Pads er det bra holdbarhet på, tåler vask i maskin uten poblemer

Sjampo er veldig god, ekstremt bra glid og som han i den ene posten sa, omtrent for mye skum, men for meg kan det ikke bli nok skum ;) Av sjampoene jeg har, er det ikke Sonax som er på sisteplass over de jeg bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt sonax sine produkter, men jeg sliter litt med å forstå "sonax hardvoks". Hvilket produkt er egentlig dette? Har veldig god holdbarhet, men har den rensemidler i seg (AIO?), sealer eller rein voks? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hardvoks, dvs skandinavisk sealer. Ikke AIO/rens, kun ren voks/sealer/hardvoks (kjært barn, mange navn) Ikke rensemidler i den forstand at den skal rense lakken, men den har mye løsemidler som løser opp evt guffe som ligger på lakken (noe det ikke bør gjøre når en skal påføre voks)

Den er vel en "blend" med syntetisk og naturlige vokser. Bra holdbarhet ja, men min hvite bil ble mørkere... -> ikke bra... ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hardvoks, dvs skandinavisk sealer. Ikke AIO/rens, kun ren voks/sealer/hardvoks (kjært barn, mange navn) Ikke rensemidler i den forstand at den skal rense lakken, men den har mye løsemidler som løser opp evt guffe som ligger på lakken (noe det ikke bør gjøre når en skal påføre voks)

Den er vel en "blend" med syntetisk og naturlige vokser. Bra holdbarhet ja, men min hvite bil ble mørkere... -> ikke bra... ;)

Derfor jeg er fornøyd da, har bare mørke biler! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnskogingen

Felgrensen er veldig bra. Er veldig fornøyd med Sonax sin glans Shampoo også, brukt den i flere år.

Endret av Finnskogingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne felgrensen syrefri?

Også veldig førnøyd med Sonax såpene(glans og vanlig).

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...