Kleiv 23 Skrevet 2 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 2 September, 2015 Nok en gang så gikk en MF-pad fra Meguiars til h..... etter normal bruk sammen med en Rupes LHR 21 og Rupes blå compound.Dette er vel min 3 pad fra Megs hvor borrelåsen skiller seg fra skummet, ikke alltid det går bra om man ikke reagerer fort. Brukte ikke mye press, kjørte ikke lange runder og hadde god nok "glid" på lakken.Kan fort stå igjen med borrelåsen rett på lakken spes på roterende maskiner. Har også MF fra Rupes både i 80 mm og 150 mm, synes allikevel at disse er litt skumle å bruke noen steder da den mye hardere bakplaten hvor selve mf'en er limt er såpass hard gummi at jeg er redd den kan skade lakken om man kommer borti noe. Hva annet som ligner Meguiars sin MF er der ute men med bedre varmebestandig lim enn disse? En combo av Rupes og Megs hadde vært perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
griffenfeldt 184 Skrevet 3 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2015 Det inntrykket jeg sitter igjen med er at det ofte er farten som dreper mf pads. Har tilgode å knerte noen av mine med Flex d.a maskin, men har tatt noen med Rupes. Har sluttet å kjøre Rupesen på høyere hastighet enn 4 når jeg bruker mf. Siter 2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red 2011 Citroen C1 1.0 rød. Driver Larsens Autospa.http://larsensautospa.no bilpleier for fotofinishhttp://fotofinish.no Nad Nanolex approved detailer Swissvax autorisert detailer Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 3 September, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 3 September, 2015 Rupes er pad-killer i forhold til FlexDA og roterende. Skal det kjøres hard og grovt med Rupes er de originale blå Rupes med åpen skumstruktur bedre enn mange grove pads av andre merker. De transporterer og ventilerer vekk varmen bedre. Til langvarig hardkjøring er roterende absolutt å anbefale. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sruben 16 Skrevet 4 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 4 September, 2015 Har selv fått ødelagt en Meguiars MF cutting pad. De første versjonene som ble solgt hadde en svakhet som Meguiars hvertfall erstatter i USA, vet ikke hvordan det er her. Har selv sendt en mail nå til Norsk Prol for å sjekke. Nå holder ikke jeg på hver dag akkurat, men jeg har ikke ødelagt noen andre pad'er på den måten (borrelåsen løsnet og slapp resten av pad'en). Ellers er Meguiars veldig tydelig på at man ikke skal øke turtallet for å få mer cut med disse, men heller øke presset + tak tak i HELE pad'en når man skal løsne den fra bakplaten. Har inntrykk at folk ellers er veldig fornøyd med disse MF pad'ene (på utenlandske forum). Here's another little deviation from what is generally done with foam pads on a D/A: if you find you need more cut, do not increase the speed of the tool. That's right – leave it at 4800 opm. To increase cut simply increase the amount of pressure applied, slow down your arm speed over the surface, or both. You can actually use very heavy pressure with this system and still have rotation of the pad. If you do need this extra pressure, however, be sure to finish off with a light pass or two before moving on to the next area. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen`s Autospa 10 Skrevet 4 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 4 September, 2015 Hvordan ser logon på baksiden ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleiv 23 Skrevet 4 September, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 September, 2015 Hvordan ser logon på baksiden ut? Den ligger i søpla nå hos en kunde så det aner jeg ikke. Har også hørt at det skal være forskjell på eldre og nyere utgaver av disse. Nå er det ikke umulig at jeg jobbet med hastigheten på mellom 4 og 5 på Rupes LHR 21, det ble nok for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen`s Autospa 10 Skrevet 5 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2015 rupes 21 er killer på de padene hehe, de er jo ikke akkurat laget for så mye kast disse men går brukene på rupes 12 og 75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 5 September, 2015 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2015 Hei, jeg bruker disse padsene daglig, og det er nok farten samt stort utkast som ødelegger.. om du går ned litt på farten tror jeg du får de til å holde lenger. Jeg bruker trykkluft etter hvert pass og blåser godt ned i padden for å få litt kjøling, om du skjønner hva jeg mener Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleiv 23 Skrevet 6 September, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2015 Hei, jeg bruker disse padsene daglig, og det er nok farten samt stort utkast som ødelegger.. om du går ned litt på farten tror jeg du får de til å holde lenger. Jeg bruker trykkluft etter hvert pass og blåser godt ned i padden for å få litt kjøling, om du skjønner hva jeg mener Ja trykkluft benytter jeg mellom hver påføring av produkt på MF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.