Gå til innhold
SverreP

Hva slags produkt er egentlig Fusso?

Recommended Posts

SverreP    13
SverreP

Jeg har brukt diverse carnauba-baserte vokser (ikke av de aller dyreste) som LSP, og har også prøvd CarPro HydrO2 på noen biler. Nå ser jeg at mange skryter Fusso opp i skyene, men jeg blir ikke helt klok på hva slags produkt dette er? Den omtales som syntetisk voks, hybrid-voks og polymer-voks, men er det en voks eller en sealer? Vil den gi god beskyttelse av lakken på bruksbilene gjennom en lang vinter (bedre enn HydrO2)? Jeg har ennå til gode å finne en voks som klarer dette uten "påfyll"...

Jeg er generelt mer opptatt av holdbarheten på lakkbeskyttelse og enkel rengjøring enn maksimal dybde og glans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    323
TobiasW

Usikker på det samme selv, men Fusso er absolutt den beste voksen/forseglingen jeg har i samlingen. Slo Collinite med god margin på min egen bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SverreP    13
SverreP

Sendte spørsmålet til Bilnerden, som svarer at den er syntetisk og bør holde godt gjennom vinteren med mindre den blir utsatt for maskinvask og/eller sterke kjemikalier. Kan vedlikeholdes med GYEON WET Coat :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Alt kan vedlikeholdes med wet coat. Evt kan du berøringsvaske bilen med bathe+ fra samme produsent og oppnå tilnærmet effekt. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge    364
einarhelge

Jeg har brukt prickbort, surfex utblandet 1:20, korrosoll og autofoam, har gått fint for meg hvertfall !

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    404
Michael

Fusso er en sealer i "paste"-format. Altså ikke en voks i den forstand. Fusso består utelukkende av syntetiske ingredienser, deriblant PTFE (Teflon), noe som gjør den ekstremt hydrofobisk og særdeles bestandig mot elementene.

Jeg kan varmt anbefale denne dersom du er ute etter holdbarhet. Har hatt den på Passaten min i snart et halvt år og den er fortsatt som nylagt.

Ta ett eller to paneler av gangen og buff deretter av. Så ett eller to nye paneler og buff av. Osv osv... :)

Du kan lese mer om bruk og holdbarhet her:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=328751

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig