Gå til innhold
NeDD

Utvendig kameraovervåkning av bolig eller bygg

Recommended Posts

NeDD    1 276
NeDD

Hei

Funderer litt om jeg skal gå i anskaffelse av dette. Noen som har erfaring med utstyrsgruppe eller generelt å dele?

Ser at man kan overvåke egen eiendom og lagre video i inntil 7 dager helt lovlig. Skilt er er krav.

Ser flere leverandører leverer kamera som trenger cat-5 kabel som strøm og signal til kameraene. Føler dette vil gi gode og sikre signaler.

Er lite lysten på å betale 500kr måneden til et vaktselskap som kommer to timer etter evt. innbrudd, og er sparsomme på bildene i dårlig kvalitet i ettertid.

Tyvene vet somregel hvor sensorer sitter, så om man kjører utendørs overvåkning så slipper man også tyveri av utendørs ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    435
pejourdan

Har denne montert på hytta: https://www.komplett.no/product/783267/datautstyr/nettverksprodukter/overvkningskamera/d-link-dcs-7010l-daynight-camera

Fungerer meget bra både natt og dag og har en egen sensor som tar bilde/video.
Du setter selv opp hvilket område den skal trigge opptak på.
Har også tilkoblingsmuligheter på lyd, men dette har jeg ikke testet.

Egen app fra DLink som kan brukes for "overvåkning".

Endret av pejourdan
Tilleggsinfo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    409
Nickname

Jeg har montert foscam fi9805w også har jeg bestilt foscam fi9900p på ebay som jeg har tenkt å montere inne i garasjen. Begge har bevegelsessensor og ir (natt). Jeg har satt det opp slik at jeg får 3 bilder på mail hvis noen kommer kjørende, brukte egen mail adresse til dette for det blir fort mange bilder. Her betaler man en engangssum, og vis man er så uheldig at noen begår innbrudd i hus eller garasje kan man gå inn på mail boksen å se hvem som har hvert der. 

Hvis kameraet er synlig så tror jeg kjeltringene snur, det samme gjelder folk som kommer kjørende og er nyskjerrig.  Bilde kvaliteten så som så men man kan lett identifisere folk og lese bilnummer

Foscam fi9900p

Foscam fi9805w

Endret av Rotiform
nettbrett
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 276
NeDD

Helt topp! :)

Men kan disse kobles mot en pc slik at de bare lagrer? Da slipper man noe mnd abonnement.

Selv om e-post frister når du nevner det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    435
pejourdan

Dlink er koblet til det trådløse nettet og sender bildet/video til ønsket e-post, f.eks. ved registrering av bevegelse.
Har også mulighet for SD-kort, men har ikke testet alle funksjonene enda.
Én av grunnene til at vi valgte denne til hytta var at den skal tåle bruk ned mot -25 grader.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    409
Nickname

Jeg fikk kameraet i forrige fri periode ( kun 9 dager), så jeg er ingen ekspert.:)  Også prioriterte jeg heller å bruke tid på bygge ferdig garasjen, men fikk satt opp kameraet før jeg dro på jobb.

http://www.foscam.no/informasjon/faq

Endret av Rotiform

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
John A    7
John A

Jeg har diverse Foscam's gående her styrt av Blue Iris som kjører 24/7 på en gammel bærbar, fungerer fint og er noenlunde stabilt.
Fire av disse kameraene er billige innendørs kameraer som har hengt utendørs (under tak) i mer enn to år (de siste kostet 45 USD/stk på e-bay) men de ruller og går.
Blue Iris kan også kjøre en web server som gir mulighet sjekk fra hvor som helst og app som kan gjøre det meste inkludert å kjøre restart på PC. Det er så mange muligheter med Blue Iris at dere må nesten lese dere opp selv.

Har laget en view only bruker slik at du/dere kan ta en kikk på web server, med fulle rettigheter kan kameraene styres, lagret video kan sees osv.
Klikk på et et kamera for å se kun det, klikk igjen for å komme tilbake til alle seks.

79.141.97.6:3384/ui2.htm

User: DCN
Psw: test

Denne muligheten er plutselig borte....

Endret av John A
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
John A    7
John A

Da stenger jeg DCN-brukeren.

Hvis trådstarter eller andre interesserte trenger mer tilgang så send PM .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 622
Autoglaze / polishduden

Takk for titten! Mulig jeg kjøper lignende. Genialt opplegg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 831
hmsilset

Kjekk tråd :) skal følge med her og kjøpe noe ok innen jeg har en ok bil på tunet igjen.Plaget med bulker og skader om bilene står for nær veien på helgetid.. Skjer kun  om sommeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    409
Nickname

Det lå et Foscam Fi9900W å ventet på meg når jeg kom hjem. Ble overrasket over hvor lite det var, men jeg tror det kan bli bra inne i garasjen. Kjøpte det av denne selgeren på ebay, veldig grei selger....if you know what i mean:thumbup: Det ser i alle fall ekte ut, men jeg kan jo selvsagt ha blitt lurt av en meget god piratkopi.IMG_0353_zpsektmebgp.jpgFullSizeRender_zps9wsiozy1.jpg

Endret av Rotiform
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pluppen    0
pluppen

Arlo fra netgear skal vi være "det nye" innen internett kameraer og slikt.

Tåler utendørs og innendørs bruk, er også trådløst for enkelheten. 

http://www.arlo.com/eu/products/kit/

Noen som har erfaringer med disse?

Stort pluss at de er trådløse, men negativt at vidvinkelen er så stor, at man må tett innpå med kamera for og få med detaljer.

En artikkel om systemet:

http://www.tek.no/artikler/test-netgear-arlo/190328

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname    409
Nickname

Var innom biltema i går, ved kassa lå det et par forskellige kameraer som ligner på foscam sine kameraer.

Utendørs kamera Link 

Innendørs kamera Link

Endret av Rotiform

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig