E46Johnny

Behandlig av hudmøbler (stresless)

Har kjøpt meg 3 stresless stoler med det som de kaller for palomahud.

Det står i instruksen til stolene at disse ikke må tørkes over med microfiberkluter pga dette vill fjerne fettet i huden, det anbefales dessuten at stolene tørkes over med en klut vridd opp i sun ligt såpe.

Butikken anbefalte å kjøpe Leather master produkter til vedlikehol av huden pga garanti/reklamasjon, men i bruksanvisningen står det ikke noe om dette.

Vurdered i stede å kjøpe Art 354 Swissvax Leather Care Kit, da dette for noen kroner ekstra inne holder flere produkter samt nødvendig utstyr.

ser også at SW har microfiber kluter sammen med leather care produktene, er disse trygge å bruke på finere hud kvaliteter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid hørt at en ikke skal benytte mfs på skinn, men vet mange bruker det uten noe problemer.. men overdreven bruk kan sikekrt være ugunstig..

Swissvax leathercare kit er bra, og å stelle med stolene er ikke en dum ide, har en mor og en far som gir døyten i det mht skinnstolene hjemme og de ser IKKE ut etter noen år...

Leather milken er i allefall knall på skinn i bilen og på skinnsko, så den i stoler vil jeg ikke tro er noe dum ide, ikke fettete og ikke knirker den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for:

Leather Glaze (nå som stolene er nye)

Leather Cleaner og Leather Milk (når du føler at de bør renses og shines opp - alt etter bruk)

Jeg bruker bare Swissvax sin vaskeklut på mitt skinn-interiør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er folk raske som vanlig. må muligens få snekra en SW pakke for optimal hud behandlin.

Takker for kjappe svar.

Satte inn stolene med no leather milk som kom med stolene før di ble tatt i brukk, og stolene sto med dette over natten, kan jeg da bruke Swissvax Leather Glaze opp på dette eller må stolene renses først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det går bra.

Leather Glaze er tenkt som en beskyttende "hinne" som skal ta støyten og fargen i fra f.eks. dongeribukser.

PS

Du kan få prøve produktene om du vil. Jeg har dem - og er meget fornøyd.

Ta kontakt på PM

Endret av Arne Å
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice Arne Å :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den "Swissvax Leather Glaze" fortsatt la skinnet puste? har kjøpt den nest beste skinn kvaliteten nettopp på grunn av at den pusta godt og ikke skulle bli så klam, samt at den var noe mer robust en den fineste kvaliteten (royalin) som er meget ømtålig.

Ønsker ikke at produktet skal forsegle/forringe di pustende egenskapene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en av fordelene med Leather Glaze at den puster! Den lar skinnet puste, men tar verste støyten for flekker og slitasje. Derfor vil du også kunne benytte Leather Milk når det er på tide igjen, da Leather Glaze lar denne "få slippe gjennom" :)

Ellers så syns jeg Arne Å leverer super service på våre vegne :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er en av fordelene med Leather Glaze at den puster! Den lar skinnet puste, men tar verste støyten for flekker og slitasje. Derfor vil du også kunne benytte Leather Milk når det er på tide igjen, da Leather Glaze lar denne "få slippe gjennom" :)

Ellers så syns jeg Arne Å leverer super service på våre vegne :D

Det hørtes intresant ut med den glazeen.

Ja Arne Å er en trivelig mann og en ekte entusiast. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive