Gå til innhold

Rabatt del 3 Trådstenging del 2


ANM

Recommended Posts

Av respekt for Aliens gladnyhet og ettersom Magne insisterer på å holde relevant tråd stengt, fører jeg temaet over her. 

Rabatter: 

Jeg forventer ikke høyere nivå på disse enn hva er økonomisk og konkurransemessig gunstig for en butikk. I tidligere tråd brukte jeg et eksempel for å argumentere for høyere rabatt for VIPene her inne, men har jo full forståelse om navngitt butikk ikke ser seg tjent med det. Jeg for min del vegrer meg for å handle der fremover, men det er jo min sak og har sikkert liten konsekvens for dem. 

Det er vel konsensus om at dette forumet har gavnet visse norske forhandlere, oss som vasker egne biler og de som har det som levebrød? Så er det jo opp til Truls og Dennis å vurdere verdien av denne tjenesten, det skal ikke jeg legge meg borti mer enn å betale VIP medlemskapet årlig...om jeg er enig. Utover det legger jeg igjen mine penger i den butikken jeg føler gavner meg mest og avstår fra å subsidiere butikker som jeg anser som overflødige. 

 

Vedrørende stenging av tråder: 

Jeg har full forståelse for at moderatorer sletter eller redigerer innlegg hvor språkbruken blir for hard eller personangrep oppstår, men la nå tråder ha en naturlig utvikling. Slutt å stenge for det minste avvik! Om det dukker opp litt "off topic" hva så? Hvis moderator mener det hører hjemme i en annen tråd flytt det dit og la folk få diskutere i fred!

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg er forsåvidt enig med deg i første del hvor en mindre bil/entusiast klubb har større rabatt hos en dcn forhandler enn hva dcn har. Jeg mistenker at den forhandleren ikke selger en brøkdel så stort volum til nevnte klubb vs dcn og tilbyr derfor høyere rabatt for å være den klubbens eneleverandør. Sleipt? Ja

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig med deg i første del hvor en mindre bil/entusiast klubb har større rabatt hos en dcn forhandler enn hva dcn har. Jeg mistenker at den forhandleren ikke selger en brøkdel så stort volum til nevnte klubb vs dcn og tilbyr derfor høyere rabatt for å være den klubbens eneleverandør. Sleipt? Ja

Av en eller annen grunn kan du og jeg ikke bli helt enige, mulig språket mitt er dårlig og jeg er vanskelig å forstå. :)

Selv om du i en annen tråd antydet en smålig sosialistisk holdning hos meg, er motivene mine rent kapitalistiske. Jeg synes ikke det er sleipt at Scandic Shine verdsetter andre kunder høyere en oss DCNere. Jeg tar bare hintet og bruker pengene mine andre steder. Av samme grunn kontaktet jeg Bilnerden når en person stolt fortalte om sin rabatt hos dem, uten noen åpenbar grunn. Det viste seg å være en feil og jeg slo meg til ro med det. At jeg kalte ham en gjøk ble helt korrekt redigert av admin og var et overtramp fra min side, men synes likevel fortsatt at betegnelsen var dekkende slik han presenterte seg i tråden.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Av en eller annen grunn kan du og jeg ikke bli helt enige, mulig språket mitt er dårlig og jeg er vanskelig å forstå. [emoji4]

Selv om du i en annen tråd antydet en smålig sosialistisk holdning hos meg, er motivene mine rent kapitalistiske. Jeg synes ikke det er sleipt at Scandic Shine verdsetter andre kunder høyere en oss DCNere. Jeg tar bare hintet og bruker pengene mine andre steder. Av samme grunn kontaktet jeg Bilnerden når en person stolt fortalte om sin rabatt hos dem, uten noen åpenbar grunn. Det viste seg å være en feil og jeg slo meg til ro med det. At jeg kalte ham en gjøk ble helt korrekt redigert av admin og var et overtramp fra min side, men synes likevel fortsatt at betegnelsen var dekkende slik han presenterte seg i tråden.

Meget mulig. Slik som jeg ser det så er det bedre å gi 15% til en liten gruppe som handler lite. Kontra det å gi 15% til en stor gruppe som handler mye. Det er derfor jeg mener det er sleipt.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Meget mulig. Slik som jeg ser det så er det bedre å gi 15% til en liten gruppe som handler lite. Kontra det å gi 15% til en stor gruppe som handler mye. Det er derfor jeg mener det er sleipt.

Løsningen: Vi får gjøre vår gruppe mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en melding til ts etter at forrige tråd ble lukket - der jeg forklarte hva saken var med BN.

Det var ikke et forsøk på arrogant å fortelle for en god avtale jeg hadde med BN, det var genuint en måte å utrykke hvor fornøyd jeg var med BN. Hvordan de behandler gode kunder som handler mye. Det var ikke uten noen åpenbar grunn da jeg handlet for flerfoldige tusen hos dem, men hvis det ble oppfattet slikt så beklager jeg det på det sterkeste. 

 

Også er jeg enig i at dette er et godt iniativ fra ANM - dette gjør kanskje at enda flere velger å bli VIP. 

 

Endret av DeejayTID
Sånn - takk ANM for å gi meg en skjennepreken. Nå er VIP kjøpt og betalt.
  • DCN Poeng 1

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg forstår om bilnerden ikke kan gi mere rabatter, da de er billige enn de aller fleste.Også uten rabatter. Derfor handler jeg der ;)  Jeg blir provosert når bilpleie butikker som får være på forum framsida her, gir større rabatt til småforbrukere enn oss på dcn som virklelig står på, tester produkter,lager guider osv. Jeg har blitt mye mer ydmyk, og tenker mer over hva jeg sier siden jeg ble medlem her.Om jeg var newbie skulle jeg fxxx døtte meg sagt akkurat hva jeg mener  ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en melding til ts etter at forrige tråd ble lukket - der jeg forklarte hva saken var med BN.

Det var ikke et forsøk på arrogant å fortelle for en god avtale jeg hadde med BN, det var genuint en måte å utrykke hvor fornøyd jeg var med BN. Hvordan de behandler gode kunder som handler mye. Det var ikke uten noen åpenbar grunn da jeg handlet for flerfoldige tusen hos dem, men hvis det ble oppfattet slikt så beklager jeg det på det sterkeste. 

 

Også er jeg enig i at dette er et godt iniativ fra ANM - dette gjør kanskje at enda flere velger å bli VIP. 

 

Oppfattet det ikke som arrogant, men innlegget var uheldig formulert, gitt temaet i tråden. Synes fortsatt du er en gjøk som ikke holdt det for deg selv! :)

Beklager min umiddelbare reaksjon i den tråden.

 

......newbie skulle jeg fxxx døtte meg sagt akkurat hva jeg mener  ;)

Vel...der gjorde du jo egentlig det. :)

Endret av ANM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfattet det ikke som arrogant, men innlegget var uheldig formulert, gitt temaet i tråden. Synes fortsatt du er en gjøk som ikke holdt det for deg selv! :)

Beklager min umiddelbare reaksjon i den tråden.

 

Vel...der gjorde du jo egentlig det. :)

Må jo reklamere for BN som gjør en super jobb  hver gang man bestiller derfra ;)

Ingen årsak med reaksjonen, skjønte etterhvert at det passet seg dårlig å komme hoppende inn på side 5 med noe slikt. 

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Av respekt for Aliens gladnyhet og ettersom Magne insisterer på å holde relevant tråd stengt, fører jeg temaet over her.

Vedrørende stenging av tråder: 

Jeg har full forståelse for at moderatorer sletter eller redigerer innlegg hvor språkbruken blir for hard eller personangrep oppstår, men la nå tråder ha en naturlig utvikling. Slutt å stenge for det minste avvik! Om det dukker opp litt "off topic" hva så? Hvis moderator mener det hører hjemme i en annen tråd flytt det dit og la folk få diskutere i fred!

Vi administratorer samarbeider, og tar gjerne opp problemstillinger i forkant, når det handler om å moderere innlegg som ligger i gråsonen eller på andre måter ikke er rene regelbrudd. Noen ganger må vi bare stenge tråder når de sklir ut i noe helt annet enn det som var temaet når tråder ble startet, eller det begynner å bli en dårlig tone i tråden. Ofte tar vi oss også bryet med å dele opp trådene, slik at trådstarter får ha sin tråd "i fred", og det nye temaet som blir diskutert får en egen tråd.

Når det gjelder modereringshandlinger utført av moderatorer, er det fullt mulig å sende en pm til en av oss og be om en forklaring hvis det ikke er gitt, samt at ting som regel er åpent for diskusjon så lenge det ikke er et klart regelbrudd. Som oftest krever det bare redigering av noen få ord hvis vi har reagert på et innlegg. Eller å splitte en tråd hvis vi synes den har sklidd langt ut i forhold til tema.

Husk også på at vi mottar rapporter fra brukere som leser tråder, og reagerer på ting som står i tråden, enten det er ufint, off topic, reklae, plagsomt eller på andre måter ikke i tråd med reglene vi har satt for gruppa. Dog må vi på en diplomatisk og effektiv måte ta hensyn til alle parter innblandet i modereringshandlingen, både utenforstående som leser, den som har skrevet og den som reagerer på det som er skrevet.

Den første tråden som ble stengt handlet jo om bedre rabattavtaler, noe admin tok tak i, brukte tid på og fikk gjennomført hos noen av våre samarbeidspartnere. Etter det begynte tråden å skli ut, og ble derfor stengt.

Det betyr ikke at vi ikke kan diskutere temaet, det betyr i det tilfellet at tema hører hjemme i en annen eller en ny tråd. Jeg gjorde hvertfall et forsøk på å poengtere problemet i det siste innlegget i den tråden.

Dennis slettet et innlegg i tråden til Alien om deres nye rabatter, noe han i ettertid beklaget og forklarte den egentlige grunnen til.

Det er ønskelig med en god tone her inne på forumet, derfor moderers det litt når vi kommer over ufinheter og usakeligeheter. Mange her inne har vært borti det gamle bilforumet, med mye "fjortissnakk" og annet vås. Vi prøver å unngå sånne tilstander, og beholde den gode tonen som er enestående for dette forumet. Derfor hender det at noen kanskje opplever oss som urettferdige i vår moderering. Men husk på at vi tross alt bare er mennesker vi også, og prøver å løse problemer best mulig for både forumets sin del, og alle parter som er innvolvert i problemet.

Utenom litt retningslinjer for salg, klarer man seg stort sett veldig bra med å følge kardemommeloven når man skriver her inne på forumet. :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg orket å skrive et så langt innlegg og beklager om jeg har feiltitulert deg som moderator.

Som jeg skrev tidligere, aksepterer jeg at det slåes ned på mine fjortisstendenser, er midt i 40 års krisa og trenger nok litt støtte og veiledning fra tid til annen.

Står fortsatt ved at det er svært lavt under taket her på forumet og at stenging av tråder burde være absolutt...ABSOLUTT siste utvei. Synes forøvrig ikke temautskliing er et av kriteriene og mener at tilbakemeldingsforumet ene og alene burde modereres av de med admin-tittel.

Dessuten Magne, synes jeg det er vel så ufint av deg å komme med meningsytring i en debatt for så å stenge den. (Ser nå at det er redigert, beklager)(Nei, det var det ikke trekker tilbake beklagelsen)

Endret av ANM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Kunne ønske jeg orket å skrive et så langt innlegg og beklager om jeg har feiltitulert deg som moderator.

Som jeg skrev tidligere, aksepterer jeg at det slåes ned på mine fjortisstendenser, er midt i 40 års krisa og trenger nok litt støtte og veiledning fra tid til annen.

Står fortsatt ved at det er svært lavt under taket her på forumet og at stenging av tråder burde være absolutt...ABSOLUTT siste utvei. Synes forøvrig ikke temautskliing er et av kriteriene og mener at tilbakemeldingsforumet ene og alene burde modereres av de med admin-tittel.

Dessuten Magne, synes jeg det er vel så ufint av deg å komme med meningsytring i en debatt for så å stenge den. (Ser nå at det er redigert, beklager)(Nei, det var det ikke trekker tilbake beklagelsen)

Dennis og Truls er admin på forumet. De drifter forumet, bestemmer regler og har siste ord. Jeg og ØHN samarbeider med Dennis og Truls om å prøve å holde orden på tråder, ordne opp i rapporter osv, og jeg og ØHN har da tittelen moderatorer. Hvem som har hvilken tittel osv er ikke viktig, men hvis noen har et problem eller rapporterer noe, går det videre til alle oss. Og den av oss som først har tid til å lese og løse problemet tar tak i dette. Hvis ting er i en gråsone blir det diskutert før vi gjør tiltak.

Som regel er det slik at når et innlegg blir moderert vil alltid noen være uenige i modereringen. Men vi er ikke her for å gjøre alle fornøyde, vi er her for å se til at forumets regler følges, og at det er en god tone på forumet. Du står selvfølgelig helt fritt til å ha dine personlige meninger om hvordan vi skal utføre vår jobb som moderatorer og hvordan admin skal utøre sin jobb, men vi kan ikke ta hensyn til dine personlige meninger om dette, vi må rett og slett følge de retningslinjer og regler som er laget for forumet, samt det vi annser for greit og ikke greit, innenfor vår og eventuelt admins prsonlige meninger. Vi er desverre ikke enige med deg i at å moderere en tråd skal være absolutt siste utvei. Det vil bli gjort hvis en elelr flere av oss mener at inneholdet på en eller annen måte er upassende. Som regel blir vi gjort oppmerksomme på upassende innehold gjennom en rapport fra noen andre som har reagert på det som står skrevet. Når det er sagt, så er det ingen av oss som liker å moderere forumet på en slik måte at det kun står ting vi liker, men vi har et reglement, og når folk ikke kan holde seg til reglementet må vi til slutt gripe inn. Og da må vi være konsekvente, vi kan ikke la en ting skli og la det bli stående, mens noe tilsvarende blir moderert.

Når det gjaldt stenging av tråden om rabattprisene ble det skrevet noen snille advarsler fra blandt annet truls om å holde seg til tema, før tråden ble stengt. Hvis admin hadde vært uenige i at tråden skulle stenges, hadde den ikke blitt stengt. Det var en forøvrig en kombinasjon av trådutskliing og en ufin tone, som gjorde at den tråden til slutt ble stengt.

Når det gjelder tråden jeg stengte, kan jeg ikke se at jeg kom med noen meningsytring? Og jeg kan heller ikke minnes å ha redigert bort noen meningsyttring?

Vi har nå fått svar fra de fleste aktører her inne, og tråden begynner å skli litt ut i forhold til det den egentlig omhandlet.

Selv om det nyeste temaet som tas opp også er relevant, er det ikke noe vi på dcn kan styre eller omtale. Enhver butikk har rett til å gi rabatt til hvem som helst. Så får vi som handler der mene hva vi vil om akkurat dette, men diskusjonen rundt dette passer ikke inn i denne tråden.

Inntil videre låses tråden for flere svar, så blir det publisert hvis det blir flere endringer i VIP avtalen fra andre aktører.

Regner med at du sikter til innlegget i tråden om rabattavtaler før den ble stengt? Hvis du ser på mitt svar der vil du se at det ikke er redigert. Derimot er tidligere innlegg fra flere medlemmer redigert mtp litt ufinheter.

Du må gjerne gi tilbakemelding om hva som ble sagt som du mener er min personlige mening, og du står helt fritt til å rapportere videre til Admin hvis du mener at modereringen av forumet, fra min eller andre moderatorer sin side, ikke er riktig eller du føler deg urettferdig behandlet.

Minner samtidlig om at vi har et reglement på forumet, og vi moderer i forhold til dette reglementet og retningslinjene. http://www.detailersclub.no/guidelines/

 

Endret av magne
stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver mye og har sikkert mange gode poenger! Lister opp noen...

 

Du har helt rett i at jeg kan komme med innspill vedrørende moderering av forumet her på tilbakemeldingsavdelingen.

Du har rett i at Truls og Dennis kan velge å se bort i fra disse 

Det du også har rett i er at butikker kan gi rabatt til hvem de vil (jmf sitat).

 

Du har derimot ikke rett i at sistnevnte gode poeng var et upassende tema å diskutere i tråden. De upassende betegnelsene var allerede moderert av Truls, noe jeg takket ham for. 

Jeg hevder fortsatt at du var for kvikk til å stenge tråden min og at dette medførte unødige forstyrrelser i den hyggelige tråden til Alien.

 

Takk for at du tok deg tid til et så omfattende svar Magne. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Men f***, sitter dere og sutrer over dette fremdeles?

Er det ingen av dere som har hørt om å være fornøyd med det dere har?

Hadde jeg vært Alien og vridd alt for å gi en litt bedre rabattavtale for så å få et sutrete "dette er ikke bra nok, vi vil ha enda mer" - FRA EN FORHANDLER SOM IKKE HAR GITT ANDRE KLUBBER BEDRE RABATTER ENN OSS - så hadde jeg trukket hele rabatten. Det får f**nmeg være måte på utakknemlighet.

Hva ScandicShine angår - hvis de vil gi Ferrarriklubben 15%, så la dem gjøre det uten at det skal bli sutring av det. Hvis de hadde gitt Ferrariklubben 10% og oss 15%, så hadde det fremdeles vært like "urettferdig", men jeg tviler på at Ferrariklubben hadde oppført seg slik folk her oppfører seg. Hvis man er uenig i måten de driver butikk på, så lar man være å handle der. Det er ikke verre. Enten tar de hintet, eller så går de under. Det kalles den sterkestes rett. Som forbrukere har vi en enorm makt overfor butikkene, men det man holder på med nå er å skvise forhandlerne såpass hardt at de knapt tjener penger. Vil vi egentlig bli kjent som "forumet som tok livet av bilpleieforhandlerne i Norge"?

Verden er urettferdig. Man får ikke alltid alt man vil ha. Sånn er det bare. Deal med det og voks for f*** opp.

  • DCN Poeng 21

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har du lest tråden?

Det er utelukkende positive tilbakemeldinger til alien. Det er til info opprettet en mer passende tråd hvor du kan rante i vei.

Ja, jeg har lest trådene. Det var bare tilfeldig at jeg sto i denne tråden, og hadde jeg ikke sett sutring her også, så hadde jeg ikke svart her.

Og det er ikke snakk om ranting, jeg bare tømte meg for det jeg hadde å si om emnet. Det er fa**nmeg direkte smålig av folk å holde på på den måten de gjør når vi skal være glade for at vi får noe som helst.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man er motstander av at noen forhandlere gir bedre rabatt til andre enn seg selv, eller er misfornøyd med rabatten sin størrelse - handle et annet sted. Lite poeng å gnåle, faktisk litt barnslig å gnåle om at den og den får mer rabatt enn en selv mener jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Overflyttet litt av den samme diskusjonen fra Aliens rabattråd, da diskusjonen fortsatte i den tråden. Innleggene ble overflyttet i sin opprinnlige form, så hvis det er noe virker litt merkelig eller ute av kontekst, er det på grunn av at innleggene kommer fra den andre tråden.

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lest trådene. Det var bare tilfeldig at jeg sto i denne tråden, og hadde jeg ikke sett sutring her også, så hadde jeg ikke svart her.

Og det er ikke snakk om ranting, jeg bare tømte meg for det jeg hadde å si om emnet. Det er fa**nmeg direkte smålig av folk å holde på på den måten de gjør når vi skal være glade for at vi får noe som helst.

Du snakker på den ene siden om frivilligheten av å gjennomføre en handel, men på den annen side kaller du det smålig å forhandle. Jeg føler ikke at jeg står i takknemlighetsgjeld til noen butikk.

Som jeg skrev tidligere ser jeg meg ikke forpliktet til å subsidiere butikker som kanskje ikke hadde livets rett i utgangspunktet med mindre det gavner meg på en eller annen måte. F.eks går jeg ofte til min lokale slakter og handler standard kjøttvarer, selv om de opererer med høyere priser enn REMA butikken ved siden av, bare for å bidra til og sikre videre drift og at jeg får deres fantastiske pølser til grillen min og deres himmelske pinnekjøtt til jul.

Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg bryr meg like lite om forhandleres sutring om vrengte lommer og små marginer, som du bryr deg om at jeg får pølser fra min slakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne tråden fortsatt noen hensikt?

Det er nok av steder på nettet der gnåling får holde på i det vide og brede, med eneste effekt å forsure et forum.

DCN har, takket være god moderering klart å ha en fin tone.

Om noen misliker styring og at noen andre former miljøet på et forum, gå et annet sted!

Jeg blir tidvis matt av hva voksne folk klarer å komme med av oppgulp og kverulering.

Sett pris på DCN og at kommersielle aktører gidder å gi deg rabatter!

  • DCN Poeng 2

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...