Gå til innhold
zeemaxsl

Kjøpe fra ebay eller Norge? Pluss hvilke oppgraderinger ville dere gjort

Recommended Posts

zeemaxsl    1
zeemaxsl

Hei 

Har vært ivrig detailer i noen år men ser at etter litt bortlåning av utstyr osv trenger jeg en oppgradering. Pr Idag har jeg klart meg bra med roterende maskin pluss 3M sitt grønn gul blå kit. Evt. 5000-1000 papir for våtslip.

har gritt guard bøtte,meguiars Wash mitt,swissvax concorso, clay bar kit . Leather cleaning kit kwazar spray flasker til diverse avfetting felgrens osv.

mangler mye microfiber og vurderer my maskin men før jeg kjøper ville jeg høre med dere her som handler mye å Gjerne er litt mer oppdatert enn meg . Lurer på som nevnt om det er best å kjøpe alt fra Norge eller fra utlandet gidder ikke å spre kjøpene her og der med mindre det anbefales sterkt . Ønsker også tips på hvordan dere oppbevarer bulk i bil eller garasje. 

På forhånd takk for svar :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Maskin ville jeg kjøpt fra Norge, med tanke på garanti og produktstøtte.

Andre produkter er opp til deg, men enkelte produkter fås til en brøkdel av norske priser i utlandet (Meguiar's er et godt eksempel). Mange produkter er det så liten prisforskjell på og såpass enkelt å bestille fra Norge at jeg ikke gidder å lete etter tilsvarende i utenlandske butikker.

Jeg oppbevarer stæsj i Smartstore plastkasser med lokk, veldig bra til kluter, børster, pads, bakplater osv :)

Endret av Simenhbe
Trykket send for tidlig.
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zeemaxsl    1
zeemaxsl

Glemte å spørre hvilke utenlandske butikker dere anbefaler med tanke på kvalitet på microfiber og evt toll og kundeservice med tanke på bulk shopping ... Takk for svar :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Eneste eg har funnet fornuftig å kjøpe fra utlandet er pads. Finner det på ebay, utrolig billig, og fungerer greit. Microfiber finner en og billig på ebay, men ikke av den kvalitet til bruk av lakk..bruker de til diverse kluter (felger/dørkarmer/motor osv)

Poleringsprodukter som menzerna,rupes osv er det veldig liten prisforskjell på, så der bestiller eg fra norsk butikk 

gjennomsiktige plastkasser med lokk fra europris er flotte til å ha kluter og pads i :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

gjennomsiktige plastkasser med lokk fra europris er flotte til å ha kluter og pads i :)

Lurer på hvor mange plastkasser DCN's medlemmer har samlet sett :D

Om man har en grei grunnbeholdning av MF, ville jeg ha sittet litt på gjerdet og ventet på tilbud hos samarbeidspartnerne til DCN. Plutselig kommer noen med meget gunstige tilbud. Andre ting, ut over pads, som en del handler bulk fra det store utland er applikatorer og nanosvamper.

Generelt er vel bilpleiemarkedet i Norge slik at de fleste forhandlere har alt man trenger, men ikke fra alle merker. Forståelig nok. Så de fleste her inne shopper nok litt rundt for å få en tilfredsstillende samling produkter.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw    300
kaw

Maskin ville jeg handlet i Norge. Og for å være veldig partisk ville jeg handlet den fra Bilnerden. For makan til rask levering av ny maskin når min streiket skal du lete lenge etter.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Jeg kjøper stort sett fra forhandlere i Norge for tiden. Tidligere kjøpte jeg mye fra Elite Car Care, men da var pundkursen latterlig lav (rundt 9 kroner) og det var mange tusenlapper å spare på det, selv inkl mvakrav fra DHL. Med dagens kurs på nesten 13 kroner er det ikke mange hundrelappene å spare, og da er det rett og slett ikke verdt stresset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig