Gå til innhold
Skulebollen

Høyglanssorte vinduslister

Recommended Posts

Skulebollen

Hei, har nettopp kjøpt meg en 05 mod. Bmw som har høyglanssorte vinduslister. Disse er blitt utrolig skjoldete, så lurer litt på hvordan jeg best mulig får polert disse? Noen som har noen gode erfaringer :) ? Etter polering er det vel bare og legge på vanlig voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif

Er vel mjuk lakk her. Prøv ein mild kombinasjon først! So er det berre å ha på litt beskyttelse ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Polerte opp tilsvarende lister på en Mondeo sist helt. Orange uber pute og FG400 så var det blankt og ripefritt igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe

Her er det ikke nødvendig å gå grovt til verks nei. Denne lakken er så myk at det blir riper bare du ser litt stygt på den..

Endret av Simenhbe
skriveleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland

Prøv forsiktig med Menzerna PF2500 og grønn uber, eller SF4000 om du har menzerna. Den pianolakken er veldig mjuk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulebollen

Men her er det vel like grett og bare polere for hand? Prøver grønn pute og menzerna pf2500 da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe

Men her er det vel like grett og bare polere for hand? Prøver grønn pute og menzerna pf2500 da :)

Du kan godt polere for hånd, men når du allikevel har preppet for polering og maskert gummilister er det like greit å dra frem maskinen og kjøre med spotpad. Mindre gnikkejobb og lettere å få et jevnt og godt resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Polerte opp tilsvarende lister på en Mondeo sist helt. Orange uber pute og FG400 så var det blankt og ripefritt igjen.

ser jeg skrev feil her. Brukte Orange Uber, men PF 2500 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulebollen

Fikk testet litt igår, disse listene var ekstremt skjoldete. Til slutt gikk jeg på med gul Uber og fg400 og det ble fortsatt ikke bra :(  Noen lister ble greie, noen ser man fortsatt godt skjoldene på. Er groveste kombo jeg har.. Og polerer til det blir så varmt at man nesten ikke kan holde handen bortpå, så tørr igrunn ikke mer.

Men noen som har tips :) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Det var rart...

Jeg polerte mine for hånd og med maskin med menzerna 400 (hånd) og 4000 (maskin).

Kan du legge ut bilde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulebollen

Her er ett bilde hvor jeg har gått på to ganger med gul uber ( har kun 160mm i gul ) og fg 400, nesten uten press men.. Ser at listen som går nedover får vekk skjoldene, men fortsatt mye igjen på langsgående list

DSC_0343.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Boundish

Min onkel som har en 118d shadowline  har samme problem , han fikk vite av en bmw mekaniker at det en feil med listene på noen bmw fra 2004 og nyere .. Han vurderer og foliere sine da :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Ref. denne tråden, så ville jeg prøvd å gnikke dette bort med en klut/applikator dyppet i 35% eddik. Evt. noe annet som nevnt i tråden om det ikke funker. Prøv på ett lite område først!

Av en eller annen grunn går det ikke an å lime inn link fra tapatalk. Så sprøver med noen mellomrom: ht tp:// ww w.detailersc lub.no/forums/topic/21431-fjerning-av-sig-etter-betongtak/

Evt. kjemisk lakkrens som BH Cleanser polish/Cleaner Fluid/AG SRP?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulebollen

Det var sikkert ikke så dumt! :) Nå har jeg polert og hatt på voks så blir vel ikke å gjøre så mye mer med det nå med det første, ser helt greit ut på en eldre bruksbil :)
Men hvor får jeg kjøpt eddik? hadde absolutt vert int. og sett om det fungerte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mikke

Jeg hadde samme problemet på min XC90. Fikk det ganske bra med dette settet fra biltema , http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Polersett-5-deler-2000028423/ og med autosol som produkt. Jeg brukte kun polerskiven av filt som jeg festet på drillen. Brukte kanten av skiven sammen med litt autosol. Dette blir jo veldig grovt, men kan jo gå over etterpå med en mildere kombo. Dette fjernet hvertfall den grå hinna og skjolder.. Disse listene er veldig forskjellig fra bil til bil, noen er alu, mens noen er plastikk osv. Prøv på et lite område først..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig