bwa

Cleaner Fluid

22 innlegg i emnet

Hei, jeg lurer litt på hvor Cleaner Fluid kommer inn i det tradisjonelle mønsteret:

C) Vårpuss

- Spyling

- Vask med sterk såpe og vaskehanske

- Clay

- Lakkrens ((Duragloss 101)

- Lakkforsegling (chemical guys jetseal)

- Voks (Shield?)

se ev. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=151609 for de som har tilgang til det ...

I følge Swissvax manualen, skal jeg bruke Cleaner Fluid før Shield annenhver gang.

men siden jeg har fra før:

Autoglym Super Resin Polish

Autoglym Extra Gloss Protection

Swissvax Shield

så er jeg litt usikker på bruken/nødvendigheten av Cleaner Fluid. Om jeg har forstår ting rette, så vil jeg legge på Shield etter lakkforseglingen ( p.t. Autoglym Extra Gloss Protection )

Spørsmålet er altså når jeg i prosessen ( med de midlene jeg har fra før, ikke generellt) bruker Cleander Fluid ?

Endret av bwa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger den ikke i den rekkefølgen du bruker..

Du kan eventuelt bytte den ut med både Super Resin og Extra Gloss.. Litt avhengig av hvor slitt lakken din er.. Er den slitt så kan du bruke Cleaner Fluid Medium og Cleaner Fluid Strong...

Da blir rekkefølgen:

CF Strong

CF Medium

CF

Shield

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har splitter ny bil ( får ny Q5 i neste uke ...) , så den er jo ikke slitt den første tiden ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ta nybil gleden fra deg,men tror du kan få deg en overaskelse angående lakken på den bilen.Er en del,ikke alle nye biler som er forferdelig i lakken.Mye swirls som kommer av feil måte og fjerne beskyttelsesplasten på.Er en egen teknikk det.

Pluss når de avfetter bilen og.Er du lur så ber du proffe folk som skal gjøre det og gjerne at du er tilstede når de gjør det.

Eller så må jeg bare få si gratulerer med nyydelig bil.Farge den er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF er sammen med Swissvax vokser, gjør slik at voksene henger bra på bilen..

Cleaner fluid er en rens, så om du legger noe på lakken FØR, fjerner du det med Cleaner fluiden igjen.. så så det er jo ikke noe poeng.. Duragloss 101 feks har rens i seg så legg den på etter eventuelt CF, men det er nok ikke noe poeng med rens + rens.. derfor:

sommer kombo er CF + SV Voks

Vinter så er det Duragloss 101 + 111 (voks som bling)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt..

Cleaner fluid.. Er det er type rubbing rens, eller er det noe som skal brukes etter polering- før voks?

og

Hvordan brukes det? Maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mild CF er etter feks polering ja, før voksen.

Du har også CF medium og CF strong også, de kan benyttes sammen med en DA (mulig også roterende) eller for hånd. bruker du feks CF strong MÅ du bruke CF medium OG mild etterpå.. den har vel en type slipemidler som ikke blir mindre etter rubbing vil jeg tippe.

CF mild er en super heftgrunning for swissvax vokser og etter min mening øker de voksens holdbarhet MYE... så anbefales denne..

CF strong og medium er sikker bra de også, men tror jeg heller hadde tatt SV sin proff polish da til poleringsjobben..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg forsto på Swissvax Norge/Dag så er Medium og Strong bedre å bruke til korrigering..... Disse kan også brukes med roterende...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre en proffpolishen deres?

Kan sikkert stemme det da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyt meg ikke om jeg tar feil, men mener at det er mere slipemidler i Strong og Medium enn i Pro.... Derfor du skal gå f.eks. fra Strong-Medium-vanlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal ikke ta nybil gleden fra deg,men tror du kan få deg en overaskelse angående lakken på den bilen.Er en del,ikke alle nye biler som er forferdelig i lakken.Mye swirls som kommer av feil måte og fjerne beskyttelsesplasten på.Er en egen teknikk det.

Pluss når de avfetter bilen og.Er du lur så ber du proffe folk som skal gjøre det og gjerne at du er tilstede når de gjør det.

Eller så må jeg bare få si gratulerer med nyydelig bil.Farge den er?

Håper virkelig du tar feil, men jeg får inspisere lakken nøye. En mild polish er vel i så fall nok ? Er super resin polish snill med lakken ?

Fargen er lava-grå ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super Resin er snill da den innholder fillere og fyller derfor igjen ripene istedenfor å slipe de vekk som du gjør med maskinpolering...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håper virkelig du tar feil, men jeg får inspisere lakken nøye. En mild polish er vel i så fall nok ? Er super resin polish snill med lakken ?

Fargen er lava-grå ....

Jeg håper jeg tar feil,ja.men har sett mye rart på biler helt opp i nesten 2 million.

Ja je tror det er nok med mild rubbing her,fordi det er riper som sitter helt i topplaget på lakken og er relativt enkel og fjerne.

Hørest ut som en pen farge på bilen.Husk skryte bilder.Lov det når du har ny bil ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov når du har gammel bil også et Arne....

SRP er en bra polish det til en ny bil, er som Bernhard sier en med fyllere i, så den kan du bruker for å "fjerne" ripene ikke fjerne de ;) blir det ikke bra første runden med SRP kan du gå over flere ganger og den vill fylle "fjerne" mer og mer riper etter hver omgang..

Får håpe bilen din ikke er ille da, normalt er det bra men det er som Arne sier mye rart også ute å går, så en innspeksjon av bilen i sola både på nært hold og litt avstand avslører eventuelle kjørespor el riper som kan være der, vil du ikke rote med fjerning selv sier du bare fra at de må polere over bilen din, emn vær obs på at enkelte klargjørere tar "noen" biler om dagen innimellom, og selv om dette er din drømme bil er den en i rekka for han som klargjør den ;)

og Q5 tar vi gjerne bilder av her... strøken bil det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det på nybilen :

Ingen synlige swirls: CF + SV Shield

Swirls: SRP + CF + SV eller CF + SRP + SV ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF etter SRP fjerner fyllerne som SRP legger igjen, så det er en bad idea ;) CF før SRP hinder vel noe heft for SVn du har, men er den eneste komboen som vil gå... anbefaler deg på det sterkeste å la SRP herde i minimum 12 timer før du legger SV voksen over den igjen, ellers å bare smører du de sammen på lakken..

SÅ CF + SRP + SV VOKS

men håper på det sterkeste at du slipper unna med CF + SV VOKSEN :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da la jeg inn en 'liten' ordre i påskesalget hos SS.

Har prøvd å sett sammen litt av det jeg tror jeg trenger:

Chemical guys Citrus Wash

2x Poly Foam Wax Applicator

Chemical guys MIRACLE DRYER ABSORBER 25" x36" ELITE DELUXE

2x Riccardo Clay

2x Ultra plush microfiber towel

2x Chemical guys fluffers

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

18L bøtte combo, med gritguard, såpe og washmitt

Optimum Car wash

Chemical guys wheel guard

Optimum Tire Shine

Optimum Power Clean All Purpose Cleaner

Bilberry safe wheel cleaner 5L

PRO-DETAILER+SPRAY White Carnauba Quick Detailer UV Protectant

Chemical Guys Jetseal 109

Chemical guys WATERPROOF MICROFIBER 4 IN 1 PREMIUM WASH MITT

Er det noe som mangler nå'a ?

Endret av bwa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da la jeg inn en 'liten' ordre i påskesalget hos SS.

Har prøvd å sett sammen litt av det jeg tror jeg trenger:

Chemical guys Citrus Wash

2x Poly Foam Wax Applicator

Chemical guys MIRACLE DRYER ABSORBER 25" x36" ELITE DELUXE

2x Riccardo Clay

2x Ultra plush microfiber towel

2x Chemical guys fluffers

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

18L bøtte combo, med gritguard, såpe og washmitt

Optimum Car wash

Chemical guys wheel guard

Optimum Tire Shine

Optimum Power Clean All Purpose Cleaner

Bilberry safe wheel cleaner 5L

PRO-DETAILER+SPRAY White Carnauba Quick Detailer UV Protectant

Chemical Guys Jetseal 109

Chemical guys WATERPROOF MICROFIBER 4 IN 1 PREMIUM WASH MITT

Er det noe som mangler nå'a ?

Fint vær?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SRP er en bra polish det til en ny bil, er som Bernhard sier en med fyllere i, så den kan du bruker for å "fjerne" ripene ikke fjerne de ;) blir det ikke bra første runden med SRP kan du gå over flere ganger og den vill fylle "fjerne" mer og mer riper etter hver omgang..

Hva med DG PC 101 ? Er det fyllere her eller slipemiddel/rens ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive