Gå til innhold
Mæhle

En-stegsjobb på Suzuki Swift, produkt&pad?

Recommended Posts

Mæhle

Heisann,

Jeg har fått maskinpolert noen biler nå, VWer og Skoda siden jeg kom igang med den denne hobbyen rundt jul :) 

Nå har en kompis av meg kjøpt seg en midlertidig bil, en Suzuki Swift, av eksakt samme sort som hjemmehjelpen i Trondheim kommune bruker (ja, har har allerede fått høre det og jeg blir vel nødt til å ordne no Klistremerker e.l.)

Bilen er som sagt en Swift, 07-model og sølv i fargen. Vi har blitt enige om at bilen skal friske opp bilen litt neste helg ved bla. enstegsjobb på lakken. Jeg har ikke vært bortpå slik lakk enda, tenker da på noe mykere type enn de VW og Skodaen jeg har vært gjennom. Så til spørsmålet/ene jeg håper noen av dere kan rettlede meg litt på:
Hva tror dere om UHS/UHS? Eller tror dere PF2500 vil gi et bedre resultat? 

Lakken er noe skadet med litt riper og swerls, men ikke verre enn at det skal la seg fikse. Bilen har ikke lagt bak seg så mange km ift. alder.

Håper på litt rettledning/veiledning ift. innkjøpe jeg tenkte å foretamei av produkt og evt. puter.

Har alle putene til Rupes og litt div polish fra Rupes og Menzerna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RonnyD

Tok nettopp en swift med uhs og orange uber/hex logic(litt gul rupes) Tok swirls greit. Men mindre riper er fortsatt tilstedet

Endret av RonnyD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Har brukt menzerna på Swift, funket meget bra! Dog 2-stegs med 400 og 4000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mæhle

Takk for svar Ronny og Marius!

Tok nettopp en swift med uhs og orange uber/hex logic(litt gul rupes) Tok swirls greit. Men mindre riper er fortsatt tilstedet

Så det ble et bra løft, til tross for noen gjenværende riper? :)

Har brukt menzerna på Swift, funket meget bra! Dog 2-stegs med 400 og 4000

Tenker at jeg får teipe opp et testområde på panseret og prøve meg litt frem med evt. gul, grønn og UHS pads samt UHS og feks IP2100 eller PF2500 polish. I og med at dette skal være en 1-stegsjobb får det bli en mellomting mellom korigering og glans, men forbedring tror jeg det blir uansett. 

Hva tror dere om feks UHS/grønn rupes pad?  Ut fra det jeg kan lese meg opp på virker det som om det kan bli en del kjørespor og swirls hvis jeg kun går får FG400, selv om bilen nok skulle hatt såpass med korrigering.

Formålet er jo å få gitt denne bilen det lille løfte den fortjener, få utforsket litt mer selv og behandlet Taylor Swift med en god forsegling ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig