Gå til innhold

Tips til en god og sterk syrebasert felgrens


vetting

Recommended Posts

Som tittelen sier, er jeg ute etter en god og sterk syrebasert felgrens. Har noen felger med godt inngrodde flekker som jeg ikke får bort med annen avfetting. Gjerne ute etter en felgrens som kan kjøpes i butikker, men kan også handle på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg ikke svarer på spørsmålet, men har du prøvd med IronX, Korrosol eller tilsvarende?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurel1988

Meguiars wheel brightener er syrebasert og jeg syntes den funker bra, lukter ikke spesielt sunt da.

Kan blandes ut opptil 1:4

450,- inkl frakt, toll, moms og småordregebyr for 1 gallon/ ca 4l på http://jetshopnet.com/index.php/component/mijoshop/?route=product/azonproduct&isbn=B0006SH4LY&source=amazon&search=wheel brightener

Legg til en ting til til rundt 150,- så slipper du småordregebyret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sterk eller god den er vet jeg ikke, men du får nok sikkert Autoglym sin syrebaserte felgrens over disk.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ferro bet sin testet jeg på et par felger i høst. Den reiv godt!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Ferro bet sin testet jeg på et par felger i høst. Den reiv godt!

Hvilken ferro bet tenker du på? Ferro bet degreaser?

 

Hvor kjøper du disse?

http://autoglaze.no/produkt/ferro-bet-alu-rens/

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ellers gjør faktisk biltema sin syrebaserte felgrens underverker. Litt usikker på om den har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle Wax Nano tech felgrens er også suveren, helt til du har sår i klarlakken som gjør at aluen bobler. :P

Rød og sort flaske, fås kjøpt overalt. Må ikke brukes på varme felger eller i solen.

Er denne like sterk/god som Ferro Bet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle Wax Nano tech felgrens er også suveren, helt til du har sår i klarlakken som gjør at aluen bobler. :P

Rød og sort flaske, fås kjøpt overalt. Må ikke brukes på varme felger eller i solen.

Er denne like sterk/god som Ferro Bet?

Personlig ble jeg skuffet over aluvasken til Ferro Bet, jeg syns ikke den levde opp til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtle Wax Nano tech felgrens er også suveren, helt til du har sår i klarlakken som gjør at aluen bobler. [emoji14]

Rød og sort flaske, fås kjøpt overalt. Må ikke brukes på varme felger eller i solen.

Er denne like sterk/god som Ferro Bet?

Personlig ble jeg skuffet over aluvasken til Ferro Bet, jeg syns ikke den levde opp til forventningene.

Samme her. Men mulig møkken jeg prøvde å få bort kun hadde gitt etter for sandblåsing; det var etter flere runder med b.la. P21S, prickbort og iron-x...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Christer. Brukte sitrusrens for teste limfjerning etter lodd på en felg i våres. Den tok mye annen møkk også - møkk som ikke hadde så lyst til å forsvinne i kontakt med verken Rim7, Sonax felgrens, Prickbort eller Surfex.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er inngrodd asfaltrester/oljerester på vinterdekk. Får prøve litt forskjellig å se :)

Da er sitrusrens perfekt. Jeg bruker Biltema Label Off, fordi det er billig og lett tilgjengelig..

Jeg pleier å starte med vanlig vaskerunde, Prickbort, Surfex, felgrens/Korrosol (eller begge deler), så tar jeg en strafferunde med sitrusrens til slutt. Den løser opp alt av gjenstridige prikker og smårusk som ikke forsvinner med resten av kjemien. Jeg hjelper sitrusrensen med en detailingbørste når det er nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Asfalt og oljeflekker, samt rester av tectyl er jo en jobb for prickbort. Men koster ikke allverdens å prøve biltema sin felg rens eller citrusspray. Hadde kjøpt en billig oppvaskbørste i samme slengen, da de tar litt mer enn en vanlig felgbørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...