Gå til innhold

1 stegs polering.


dj john

Recommended Posts

Jeg fikk en jobb av ei gammel dame som lurte på om jeg ville polere bilen hennes før vinteren og et par lag med voks noe som jeg sa ja til,men hu ville ikke ha noe ripefjerning..eller lettere sagt så brydde hu seg ikke om det,eller ei ville hu betale så mye for det men jeg føler at jeg ikke gjør en grundig nok jobb men samtidig er det jo det hu ba om!!Alt av swirls ble borte men er jo riper i lakken som må jobbes med...det bare plager meg da jeg vil ha et strøkent resultat men tiden eller betalingen strekker ikke til,noen som har følt det samme?I tillegg er det knallhard vw lakk som ville tatt meg laaaang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er veldig vanlig.

Det er viktig når du gjør jobber mot betaling at kunden får det de ber om. ikke mindre, men heller ikke mye mer enn det de ber om. Da settes forventingsnivået på det du leverer i ubalanse med den belønningen du sitter igjen med, og vil igjen føre til at en føler det ikke er verdt det.

Det skal være lønnsomt å ta jobber for andre enn egne og nær familie/venners biler.

Akkurat den prisen er ikke satt i stein, men der er det godt vi er forskjellige, men mitt inntrykk er at mange (meg inkludert) jobber alt for mange timer med ting som ikke er med i prisen en har gitt kunden..

Det er ikke galt, men en gidder etterhvert ikke å holde på med detailing dersom kunden forventer dette inne i en pris som ikke henger på greip for den jobben som leveres.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit å ta på seg noen "raske" jobber for å få fyllt opp litt med utstyr i hyllene igjen. Men er absolutt mest moro med de jobbene hvor man virkelig må gi jernet for å fjerne riper o.l. 

Men, ikke til enhver pris. 

  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er her vel at mange her inne har tendenser til OCD :) Klarer ikke å si seg fornøyd før det er så perfekt man klarer å få til uten omlakkering. Leser jo stadig S&S der detaileren bare "må" vaske motor eller hva det nå skulle være selv om det ikke er avtalt :D

  • DCN Poeng 1

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivået på det som leveres her inne er for mange som leser dem meget høyt. Det leveres ofte above and beyond på mye og skaper et inntrykk som kan gi prestasjonsangst og oppblomstring av OCD-tendenser.

Men dere er flinke til å skryte og det er ingen skam her inne å levere en 1-stegs med voks, selv om det ikke lages en hall of fame SS av det. Veldig få har samlerobjekter inne på en fast basis.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange fine erfaringer som hjelper litt på følelsen av å nettopp gjøre det vi ble enig om!Jeg la forsegling på alle rutene som bonus i det minste da :) .Bilen ble jo mye bedre,faktisk lysere i lakken så får se det positive i det:P.Takk til alle som svarte her inne :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Eg sliter med det samme,spesielt etter eg har fått noen forhandlere med flotte biler som kunde. Har pris på 1 stegs,men går alltid mye grundigere til verks. Det bunner ned i att det har stort sett alltid vært andre der før meg og ødelagt lakken og siden eg ikke vet hvem som kjøper bil så ligger eg alltid ekstra innsats ned i bilene for å være tilfreds med meg selv,taper litt der og da,men vil nok lønne seg en eller annen gang liker eg å tro :-) Selv om eg av og til må bite i det sure eplet og levere fra meg jobber langt ned på treet,men da er det fordi det ikke er tid til mer. Men du må gjøre det du blir fornøyd med,syns du det er greit å tape penger eller jobbe for en lav timepris for å føle seg bra,så er det ikke noe gale i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...