Gå til innhold

Ripefjerning glass.


Rswinburne

Recommended Posts

Noen som har noen tips til polermiddel til glass, har en gammel bil med mye visker riper og annet kos som er irriterende når sola er lav, noen som vet hvor man får polish til glass, evt papir til våtsliping av glass da det jo er knallhardt og vanskelig å fjerne betydelige riper eller slitasje. Har rayon glass pads, men fjerner jo ingenting med den gtechniq glass polishen, er vel mer tenkt som en rens, så den jobben gjør den jo bra, men skulle likt å hatt noe å fjerne riper i glass med. Gjerne våtslip og polish alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass er forbruks vare til nye biler ja, men frontrute til mange gamle biler er enten ikke tilgjengelig eller ikke lønnsomt økonomisk. Ser jo det finnes mye på glasspolishshop.com, men hadde jo vært fint med noe folk har erfaring med :) lite miljøvennlig å bytte ruter som bare har slitasje og ikke steinsprut eller sprekker. For de som bryr seg om sånt :)

Endret av Rswinburne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har sett en video hvor en kar våtsliper ei skikkelig jævlig rute, men jeg finner den ikke igjen

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett noen som tegna på ei frontrute med en stein for så å slipe vekk ripa og polere opp igjen :) nå tegner ikke jeg på rutene med stein så ofte, men ønsker noe som tar litt grovere slitasje :) men å polere glass tar litt tid vil jeg tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med viskerriper i frontruta på forrige bilen. Ropene var ikke så kraftige, men var midt i synsfeltet og skapte irriterende lysbrytninger og refleksjoner med motsol. Jeg brukte Flexipad settet som selges hos Bilnerden. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=314

Resultatet ble synlig bedre og jeg ble kvitt problemet med refleksjoner i motsol. Tok litt tid og flere pass enn polering på lakk, men var verdt pengene.

Endret av AMA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det settet,men tror rett og slett at bare poleringsmiddel ikke kommer til å bite nok, tror jeg skal prøve ett sett med slipepapir og polish fra glasspolishshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg fant en video

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert i det samme. Har mye småriper på alle mine ruter, ikke bare frontrute. Så hvis noen har noen gode erfaringer med å utbedre ripete glass så hører jeg gjerne om det. I videoen over så så ser det jo ut som det lar seg fikse :huh: Noen som har erfaringer med polering/sliping av ruter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Interessert i det samme. Har mye småriper på alle mine ruter, ikke bare frontrute. Så hvis noen har noen gode erfaringer med å utbedre ripete glass så hører jeg gjerne om det. I videoen over så så ser det jo ut som det lar seg fikse :huh: Noen som har erfaringer med polering/sliping av ruter? 

Ikke enda men gyver lett på om kjangsen byr seg. Mulig jeg tar en test på Porscha i vinter siden ruta er sprukket fra før :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert i det samme. Har mye småriper på alle mine ruter, ikke bare frontrute. Så hvis noen har noen gode erfaringer med å utbedre ripete glass så hører jeg gjerne om det. I videoen over så så ser det jo ut som det lar seg fikse :huh: Noen som har erfaringer med polering/sliping av ruter? 

med fare for å gjenta meg selv, se mitt innlegg litt lenger opp følg linker, les og følg lenker i den tråden. Det er ikke stort flere dokumenterte tilfeller her inne og de produktene som er nevnt der er de få jeg kan huske folk har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...